וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים נערכת להצביע על המתווה - מתי הציבור יראה את הכסף?

8.11.2023 / 17:07

מרכז האופוזיציה בוועדה ח"כ בליאק: "בזבזנו עשרה ימים לחינם, כששרי האוצר והכלכלה הסתובבו עם מצגות ולא עשו איתן שום דבר"

עובדים שיצאו לחל"ת, בעלי עסקים שמחכים לפיצוי על אובדן הכנסות, עמותות שעובדות מסביב לשעון וזקוקות לסיוע, תמתינו בבקשה. סבלנות. בגלל תפקודו הלקוי של שר האוצר, והניהול הכושל של הקבינט כלכלי חברתי שבראשו הוא עומד, כספי הפיצויים יכנסו לחשבונות הבנק שלכם רק החל מה-20 בנובמבר, חודש וחצי מאוחר מדי. עד אז תתמודדו לבד. בממשלה משכו זמן יקר ואתם תשלמו את המחיר.

"בזבזנו עשרה ימים לחינם, כששר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ושר הכלכלה, ניר ברקת, הסתובבו עם מצגות ולא עשו איתן שום דבר", אומר ולדימיר בליאק, מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים. "כשגפני פנה אלי ואל ינון אזולאי מש"ס לפני כמה ימים, נכנסנו למו"מ מזורז עם המשרדים והמתווה גדל מ-4.5 מיליארד שקלים, ל-8 מיליארד"

ולדימיר בליאק במהלך נאומו בכנסת 3 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ בליאק. "גובה הריבית והסובסידיה שלה יגיעו לדיונים בוועדת הכספים בשבוע הבא"/דוברות הכנסת, דני שם טוב

אתה שלם עם המתווה שהושג?
"אף אחד לא מקבל אף פעם 100%. יהיו אנשים שיפלו בין הכסאות וננסה לעזור להם בהמשך. המתווה הנוכחי נותן פתרון לא רע גם לעמותות שגיוס התרומות שלהן לא פסק, אבל ההוצאות גדלו בגלל שהן עובדות היום הרבה יותר. העמותות בכללן יקבלו פיצוי על פגיעה בהכנסות ואלה שלא ייכנסו למתווה, יזכו במענק.

"נתנו פתרון מותאם פעילות לחקלאים, לענף הבניה, הדלק והיהלומים, לפי מאפייני הענף, ולכל העסקים עד 400 מיליון שקל מחזור בשנה. העסקים הגדולים נשארו בחוץ, אבל הם יקבלו מענה בהלוואות בערבות מדינה, שגדלו ליותר ממיליארד שקלים".

אבל הריבית של ההלוואות בערבות המדינה מטורפת. 7.75%, לא משתלם לקחת אותן.
"נושא גובה הריבית והסובסידיה שלה יגיע לדיונים בוועדת הכספים בשבוע הבא. בקורונה, הריבית של השנה הראשונה היתה מסובסדת לגמרי. כל עסק עם מחזור של עד 300 מיליון שקל, שספג ירידת הכנסות של מעל 25%, ייכנס לנוסחה של פיצוי על הכנסות קבועות בגובה של 22% והוצאות שכר של 75%.

"החלק האחרון של המתווה מתייחס לחל"ת. תהיה ירידה מ-30 ימים רצופים, ל-14 ימי חל"ת בלבד, ויינתן מענק לנשות המילואימניקים. הצלחתי להכניס סעיף לפיו משפחה עם ילד בעל מוגבלות עד גיל 21, שאחד מבני הזוג יצא למילואים, בן הזוג שנשאר בבית יצא לחל"ת באופן אוטומטי. קשישים מעל גיל 67, נכנסו למתווה והם יקבלו 70% מהשכר, בתקרה של עד 4,000 שקלים".

אריזות סיוע במלון בובו בתל אביב. 10 באוקטובר 2023. אורי סלע
ארגזי סיוע במלון. "המתווה נותן פתרון לא רע לעמותות שעובדות הרבה יותר"/אורי סלע

מה לא נכנס למתווה?
"התקנות לגבי הפיצוי המוגדל לב"ש, אשדוד, יישובי קו הגדר בגבול ונהריה, לא אושרו. ניתנה הבטחה בעל פה שהן יכנסו לתוקף, אבל זה עדיין לא קרה".

אנשים שזקוקים לפיצוי כמו אוויר לנשימה, יראו אותו רק בסוף נובמבר.
"ברשות המסים הבטיחו שמערכת שלהם להגשת הבקשות תפתח אחרי ה-16 לנובמבר, מה שאומר שכספים יגיעו לאזרחים כעבור שלושה-ארבעה ימים. ברור לי, שבגלל הסחבת הטיפשית, יהיו כאלה שבקושי יוכלו לשרוד עד אז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully