וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון מוכיח: העגבניות שהגיעו מטורקיה הועברו לארגזים של תוצרת מקומית

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 15:41

סרטון ויראלי הראה העברה של עגבניות מיובאות מטורקיה לארגזים של חברה ישראלית שמספקת את הירקות לצה"ל. התאחדות החקלאים: "בוז למי שעושה זאת בזמן שארדואן יורק לנו בפנים"; המעורבים מכחישים, משרד הכלכלה פתח בבדיקה

בווידאו: עגבניות מטורקיה/לפי סעיף 27 א לחוק לזכויות יוצרים

סרטון ויראלי, שהופץ אתמול ברשתות החברתיות, עורר מהומת אלוהים. בסרטון, שצולם בבית אריזה, רואים פועלים תאילנדים אורזים עגבניות מטורקיה בארגזים של תוצרת ישראלית, כדי לשווק אותם ולהתגבר על היוזמה הצרכנית הספונטנית, להחרים תוצרת חקלאית מיובאת בכלל ומטורקיה בפרט.

הרשות להגנת והצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה ויחידת האכיפה והחקירות של משרד החקלאות - פיצו"ח, הודיעו כעת (ה') על הקמת צוות משותף לבחינת נושא העגבניות מטורקיה ואריזתן בקרטון "תוצרת ישראל".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא טורקיה בעצרת תמיכה בפלסטינים. ביכורי שדה הם המשווק העיקרי של תוצרת חקלאית לצה"ל/רויטרס

בסרטון נשמע הצלם מאשים את חברת "ביכורי שדה דרום", של האחים שבע, כמי שאחראית להעברת היבוא מטורקיה לארגזים תוצרת כחול לבן, וטוען שהם מגיעים לחיילי צה"ל.

גורמים בסביבת "ביכורי שדה" אמרו לוואלה, שאכן הם המשווק העיקרי של תוצרת חקלאית לצה"ל, אבל אין להם שום קשר למה שתועד ולטענתם הסחורה הזו מיועדת לגדה המערבית.

בחלק מהשיתופים נטען, שאת העגבניות ייבא, לכאורה, רמי לוי, והוא זה שמשווק אותם ברשת הסופרמרקטים שלו, תוך הונאת הציבור. ברשת "רמי לוי שיווק השקמה" מכחישים מכל וכל את הטענות הללו, ומאיימים בתביעה על מי שיפיץ את השקר.

חקלאים איתם שוחחנו, מתעקשים ש"ביכורי שדה דרום" הם אלה שיזמו את המעשה, שיש לציין שאינו עבירת פלילית, אך בשעת מלחמה, ובעוד טורקיה מתייצבת נגד ישראל, המחשבה שחיילי צה"ל אוכלים את העגבניות משם מעוררת אי נוחות, בטח אם בצבא לא מודעים לכך שעגבניות טורקיות מגיעות אליהן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דובי אמיתי 7. ראובן קסטרו
דובי אמיתי. "בז למי שעושה זאת בזמן שארדואן יורק לנו בפנים"/ראובן קסטרו

ב-19 ביולי עבר בקריאה שניה ושלישית "חוק סימון מחירים לתוצרת חקלאית", שיזמו חברי הכנסת ינון אזולאי, רם בן ברק ואלון שוסטר, שמחייב את כל העסקים לסמן את מקור התוצרת החקלאית שאינה ארוזה ולייצר שקיפות מלאה, כולל פירות וירקות, מוצרי חלב, בשר טרי, עופות ודגים באופן בולט. אלא שהחוק ייכנס לתוקף רק בסוף דצמבר השנה, לכן עדיין אי אפשר להפעיל סנקציות על מי שמפר אותו.

"אם, לכאורה, ביכורי שדה ממשיכים לשווק עגבניות מטורקיה ולצה"ל, זה דבר שלא יעשה", אומר דובי אמיתי, יו"ר התאחדות החקלאים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי. "אולי אין פה עבירה על החוק, אבל יש גם חוק מוסרי. מי שממשיך, כך נראה, לעשות זאת, כשארדואן יורק לנו בפרצוף תוך כדי שאנחנו נלחמים, אני בז לו".

פנינו לאלדד קרוק, הבעלים של בית האריזה בעין יהב, שבו נארזו העגבניות מחדש, אך עד לרגע זה לא התקבלה תגובתו.

מביכורי שדה דרום נמסר: "החברה מעולם לא הטעתה את לקוחותיה, ומזועזעת מהתרמית שמוצגת בסרטון, של העברת תוצרת טורקיה לארגזי תוצרת ישראלית. אנחנו עובדים יום ולילה כדי לחזק את החקלאות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully