וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות האשראי: אלו הערים שנפגעו הכי קשה במלחמה

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 9:28

כצפוי, הערים שנפגעו הכי קשה מתחילת המלחמה הן אלה שנפגעו באופן ישיר כמו שדרות וקריית שמונה, שבהן ההוצאות בכרטיסי אשראי ירדו בכ-80%. גם בערים נוספות נרשמה ירידה בהיקף של עשרות אחוזים

גיהוץ כרטיס אשראי. ShutterStock
מפתיע: אלו הערים שנפגעו הכי קשה ממלחמת "חרבות ברזל"/ShutterStock

חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מפרסמת לראשונה את נתוני ההוצאות בכרטיסי אשראי בערים הגדולות בישראל, ובערים בדרום ובצפון שמושפעות ממלחמת "חרבות ברזל".

מהנתונים עולה כי הערים שדרות וקריית שמונה נפגעו בצורה הכי קשה מהמלחמה וההוצאות בהן בכרטיסי אשראי נחתכו בהיקף של 80% ויותר - אך אין זה פלא, לאחר שהטרור פגע בהן באופן ישיר וקשה, תושביהן פונו מהבתים והפעילות, האוכלוסיה שנותרה דלילה עד אפסית וכך גם הפעילות הצרכנית.

בערים נוספות בדרום ובצפון שממוקמות בקרבה גיאוגרפית לערים שנפגעו דוגמת אשקלון, נתיבות, באר שבע, אשדוד ונהריה, ההוצאות באשראי ירדו בהיקף של עשרות אחוזים 30%-40%.

לעומת אלו, הפעילות העסקית בערים באזור השפלה והמרכז מצויות במגמת התאוששות בשבועיים האחרונים, מאז תחילת ההקלות על העורף.

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא: "רואים מהנתונים שהמשק נמצא במגמה של התאוששות מהטראומה של השבוע הראשון במלחמה, והחזרה לשגרה, בצל המלחמה, תורמת לגידול בפעילות העסקית".

צעירים צופים בכדורגל בפאב. ShutterStock
גם העיר שנחשבת לתוססת יצאה להפסקה: ההוצאות בכרטיס אשראי בתל אביב נמוכות ב-21% מהמוצע/ShutterStock

"חזרה מוגבלת לשגרה תורמת למשק כולו"

בערים הגדולות באזור השפלה והמרכז ניכרת מגמה של התאוששות וחזרה לשגרה בצל המשך המלחמה וכך העיר ת"א-יפו שבשבוע הראשון של "חרבות ברזל" ההוצאות באשראי בה צנחו ב-40% הצליחה להתאושש ובמהלך השבועיים האחרונים ההוצאות בה נמוכות בהיקף של 20% בלבד לעומת השגרה.

הולנברג מנתחת כי: "ככלל, אנחנו רואים מהנתונים שהמשק אכן נמצא במגמה של התאוששות מהטראומה של השבוע הראשון במלחמה, וגם החזרה לשגרה מוגבלת, בצל המלחמה, תורמת רבות לגידול בפעילות העסקית בכל הארץ.

עוד עולה מהנתונים כי הירידות הדראסטיות בהיקפי ההוצאות מתרחשות בערים שתושביהם פונו ע"י המדינה כמו שדרות וקריית שמונה, ובערים שסובלות בצורה הכי משמעותית מהירי לעברן כמו אשקלון, אשדוד, ראשל"צ, נהריה ונתיבות".

כראיה לכך ראינו כי העיר ראשל"צ, שהפכה לאחד ממוקדי השיגורים במלחמה, עדיין לא מצליחה לחזור להיקפי פעילות כמו ערים גדולות אחרות באזור המרכז והשפלה וכי הפעילות העסקית בה עדיין נמוכה לעומת נס ציונה, רחובות וחולון הסמוכות אליה.

העיר אילת, למרות שמקומות הלינה בה מלאים כמעט עד אפס מקום, חווה גם היא ירידה בפעילות העסקית, "אנחנו מניחים כי הסיבה לכך היא שהמפונים שהגיעו לשם לא נמצאים בחופשה, אלא מתאוששים מטראומה שעברו, ולכן הצריכה האישית שלהם אינה כמו של מי שנמצא בחופשה בעיר", מסבירה הולנברג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צעירים מבלים בשוק מחנה יהודה, ירושלים. ShutterStock
עיר הבירה: ירושלים, שלא נפגעה באופן ישיר, מתקשה להתאושש (ירידה של 38% בהוצאות בכרטיס אשראי בשבוע ה-4 למלחמה)/ShutterStock

באילו ערים חזרו לפעילות תקינה?

מבים 21 הערים שנדגמו בנתונים של שבא, ניראה כי הערים שהכי פחות נפגעו, אולי באופן מפתיע, הן נס ציונה שחזרה לפעילות עסקית מלאה, ללא שינוי בהיקף ההוצאות בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה, וקרית גת, שחזרה לפעילות כמעט מלאה עם ירידה של 8% בלבד בהשוואה לשגרה שקדמה לתקופת "מלחמות ברזל".

ב"עיר ללא הפסקה", תל אביב, שאולי נדמה כי חזרה לפעילות רגילה, היקף ההוצאות בשבוע הר-4 למלחמה, עדין נמוך ב-21% בזמן שעיר הבירה מתקשה עוד יותר להתאושש ועומדת על ירידה של 38% בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשבועות שקדמו ל-7 לאוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully