וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים מחו"ל עד 75 דולר? איגוד לשכות המסחר דורש שתשלמו את המע"מ

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 14:56

בעיצומו של "חודש הקניות" שנפתח עם יום הרווקים הסיני וימשיך לבלאק פריידיי, קורא איגוד לשכות המסחר לבטל באופן מיידי את הפטור ממע"מ על יבוא אישי עד סך של 75 דולר. "מעבר לתחרות הלא הוגנת ולפגיעה בעסקים המקומיים, המדינה מפסידה הכנסות ע"ס 3 מיליארד שקל בכל שנה"

חבילות של אמזון. ShutterStock
קונים מחו"ל עד 75 דולר? איגוד לשכות המסחר דורש שתשלמו את המע"מ/ShutterStock

חגיגת הקניות הבינלאומית באינטרנט, שמתחילה בכל שנה ב-11.11 עם ציונו של "יום הרווקים הסיני" וממשיכה לאירועי הקניות במסגרת ה"בלאק פריידי" ומסתיימים בסוף נובמבר עם ה"סייבר מאנדיי" - כרגע בעיצומה.

ישראלים רבים, שחיכו למי המכירות המיוחדות, במסגרתם הם נהנים מהנחות גדולות ומחירים אטרקטיביים, מוציאים את כספם באתרים בינלאומיים מכמה סיבות, כשאחת מהן היא הפטור מתשלום מע"מ שהמדינה מעניקה על ייבוא אישי עד סכום של 75 דולר.

כידוע, הצרכן הישראלי לא בדיוק פראייר וגם כאשר ההזמנה שהוא מבקש לבצע מסתכמת בסכום שעולה על 75 דולר, הוא למד לפצל את הקניה כך שלא יצטרך לשלם את המע"מ בגובה 17% מערך הקנייה.

עסקים מקומיים, שאינם זוכים לפטור מהסוג הזה מצד המדינה, מחייבים את הלקוחות במס האמור, מה שמקפיץ את שהסכום שהם צריכים לשלם בעשרות שקלים עבור כל פריט זהה שירכשו בישראל.

בדיוק בשל הסיבות הנ"ל, קורא איגוד לשכות המסחר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', לעצור באופן מיידי את העיוות החמור בחוק שהוא כאמור - פטור ממע"מ על יבוא אישי בסכום של עד 75 דולר.

באיגוד טוענים כי מדובר בעיוות היסטורי, לא רק שהצרכן ישלם את המס אם ירכוש את אותו מוצר זהה בישראל, ולא די בכך שמצב זה משקף חוסר הוגנות, תחרות בלתי שווה ופגיעה בעסקים המקומיים, בהסתמך על נתונים שיש בידו, המדינה מפסידה בכל שנה הכנסות בגובה של כ-3 מיליארד שקל בשל הפטור.

אישה צעירה עובדת בשליחויות. ShutterStock
"הפטור ממע"מ מסייע למדינות שתומכות בארגון החמאס", איגוד לשכות המסחר דורשות ביטול הפטור ממע"מ על יבוא אישי/ShutterStock

"הפטור ממע"מ תומך בחמאס"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "דווקא עכשיו האוצר חייב לשים סוף לעיוות ההיסטורי - ביטול הפטור ממע"מ ביבוא אישי יגדיל את תקציב המדינה, יחזק את העסקים במשק ויתרום לייצור מקומות עבודה".

"העיוות החמור במערכת המס, במיוחד לאור מצב החירום הנוכחי, הופך לטיפשות ואיוולת ואפילו לחוסר כבוד לאומי. אנו מעניקים הקלות מס מיותרות לציבור כדי שיעדיף לרכוש מוצרים גם מארצות התומכות בחמאס".

"אנו מעניקים לעסקים בחו"ל הקלות מס בגובה 17% כדי שהציבור יעדיף לרכוש מהם מוצרים שונים, במקום לרכוש את המוצרים מעסקים מקומיים. מדובר בהטבות מס הניתנות גם לעסקים ואתרים בארצות התומכות בחמאס כמו טורקיה", טוען לין.

באירופה הפטור הוענק בעבר למוצרים שערכם אינו עולה על 22 יורו (לעומת 75 דולר בישראל). על פי נתוני איגוד לשכות במסחר בכל מדינות העולם התקבלה ההבנה כי פטור בלתי מידתי מתשלום מע"מ על ייבוא אישי ממדינה אחרת, מהווה פגיעה ישירה ביכולת המגזר העסקי המקומי לייצר תחרות הוגנת מול ספקים גדולים וחזקים מחו"ל.

לדברי לין, הפטור ממע"מ נולד בחטא, בחוסר אחריות ובניגוד להמלצות המפורשות של ועדת טרכטנברג והוא הוא גורם להפסד הכנסות שהיו יכולות היום להיות מתועלות לטובת המאבק הלאומי במלחמה הנוכחית. "ביטול הפטור ממע"מ ביבוא אישי יגדיל את תקציב המדינה ובמקביל ייצר מקומות עבודה".

"שרים שונים בעבר", טוענים באיגוד, "השתכנעו שיש לבטל פטור זה, אך לא היה להם את האומץ האישי לעשות זאת אל מול תגובת הציבור הישראלי שנהנה מההטבה אך נדרשת אחריות לאומית לחוסן המשק ויצירת מקומות עבודה במיוחד כאשר עיקר הפגיעה היא בחלשים ביותר".

באיגוד מבינים כי שר האוצר יתקשה להעביר החלטה שכזו מבלי לקבל ביקורת ציבורית, ועל כן קוראים לו לקיים דיון יסודי בהשתתפות נציגי הייצור, היבוא והמכירות הקמעונאיות במטרה לחזק את התעשייה והמסחר הישראלים - בטח כשיש לא מעט אתרים אנטי ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully