וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: המדינה גייסה 30 מיליארד שקל מתחילת המלחמה

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 10:23

משרד האוצר מודיע כי המדינה גייסה כ-30 מיליארד שקל מתחילת המלחמה באמצעות הנפקה של אגרות חוב - 16 מיליארד שקל מתוכם גויס במטבעות זרים

משרד האוצר מודיע כי המדינה גייסה עד כה מתחילת המלחמה סכום של 30 מיליארד שקל באמצעות הנפקות אג"ח.

לפי הודעת האוצר, "החשב הכללי מבקש להבהיר כי מאז תחילת המלחמה גייסה מדינת ישראל כ-30 מיליארד שקל, מתוכם כ-16 מיליארד שקל במטבעות זרים בשווקים הבינלאומיים. כלל ההנפקות מבוצעות במחירי שוק ומדווחות באופן מיידי ושוטף באמצעות מערכות מידע שוק כגון בלומברג. כמו כן, ניתן גילוי חודשי להנפקות במסגרת דיווחי הגירעון לעניין אפיקי המימון של המדינה, כמו גם בתדרוכים שונים שנעשו על ידי גורמי המקצוע באגף החשב הכללי".

רו״ח יהלי רוטנברג מונה לחשב הכללי במשרד האוצר. גלעד ארצי, אתר רשמי
רוטנברג. "אין בכוונת מדינת ישראל לפנות לבנק ישראל בבקשת הלוואה"/אתר רשמי, גלעד ארצי

האוצר מכחיש את הטענה כי המדינה שוקלת ללוות כסף מבנק ישראל. "החשב הכללי מדגיש כי לא ביקש, לא לקח וכי אין בכוונת מדינת ישראל לפנות לבנק ישראל בבקשת הלוואה".

לפי הערכות המלחמה תעלה סכום של מיליארדים מדי חודש, בנוסף להוצאות גדולות על פיצויים, מימון הלחימה השוטפת וימי מילואים, ירידה בגביית מסים ועוד. הגירעון של המדינה כבר קפץ משמעותית באוקטובר, מ־1.1% ל-2.6% מהתוצר, יידרשו סכומים משמעותיים על מנת לענות על הצרכים ועולה השאלה מאיפה יגיעו סכומים אלה.

עוד הוסיף כי ""החשב הכללי מבהיר כי יכולות המימון של מדינת ישראל מאפשרים לממשלה לממן באופן מלא ומיטבי את כל צרכיה. חטיבת המימון באגף החשב הכללי תמשיך לפעול בכלל הערוצים במטרה לממן את פעילות הממשלה ובכלל זה את כל הצרכים הנובעים ממלחמת חרבות ברזל והסיוע הכלכלי והאזרחי לעורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully