וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות הברזל: חודש מהמלחמה נרשמת חזרה לאימונים בקרב נשים

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 14:29

בשבוע הראשון למלחמה, חלק גדול ממכוני הכושר היו סגורים, מצב הרוח הלאומי היה בשפל והענף בישראל חווה ירידה של 78% בכמות הכניסות למועדונים וחוגי הספורט. כיום, חודש בתוך מלחמת "חרבות ברזל" נרשמת חזרה כמעט מלאה לשגרה, החוגים והמכונים שוב מתמלאים

מתאמנים בחדר כושר. ShutterStock
שרירים מברזל: חודש מהמלחמה נרשמת חזרה כמעט מלאה לכושר/ShutterStock

חודש לחרבות ברזל, ולמרות המלחמה מכוני הכושר וחוגי הספורט הולכים וחוזרים לשגרה כמעט מלאה כך עולה מנתוני דו"ח של חברת פיזיקל, הפלטפורמה המובילה בישראל לניהול מתחמי כושר וספורט שבה משתמשים רוב המתחמים בישראל, וממצאים שנאספו מאפליקציות move, freefit ו-Upapp המאפשרות כניסה למאות חדרי כושר וסטודיואים בכל רחבי הארץ.

עפ"י הדו"ח בשבוע הראשון למלחמה בה חלק גדול מהמכונים היו סגורים ומצב הרוח הלאומי היה בשפל, שוק הספורט בישראל חווה ירידה של 78% בכמות הכניסות למועדונים וחוגי הספורט בענפים השונים.

בשבוע השני למלחמה בה עוד ועוד מועדונים נפתחו ויותר חוגים החלו להתקיים נרשמה התאוששות קלה וכמות הכניסות עמדה כל 47.5% ביחס לשגרה.

בשבוע השלישי חלה התאוששות גדולה ונרשמה ירידה של כ 24% ובשבוע הרביעי והאחרון עמדה הירידה לכ 18% בלבד לעומת ימי שגרה.

וכאמור, החל מהשבוע הרביעי למלחמה, ניתן לראות חזרה כמעט מלאה לשדרת האימונים. ניראה שהישראלים מוצאים נחמה במועדוני הכושר וחוגי הספורט שהולכים ומתמלאים.

גבר מרים משקולות. ShutterStock
לא רק בגילאי סדיר ומילואים: גברים רושמים ירידה בכניסות למתחמי ספורט/ShutterStock

מי מתאמן יותר ומי מתקשה יותר לחזור לשגרה?

כשבודקים את הכניסות לפי גיל ומגדר מגלים כי הקבוצה שכמות הכניסות שלה למועדוני הכושר וחוגי הספורט כיום - חודש למלחמה - היא הקטנה ביותר היא באופן טבעי גברים בגילאי 18-39 - גילאי שירות סדיר ומילואים. הקבוצה הזאת שמהווה בשגרה כ-32% מסך המתאמנים רושמת נוכחות של כ-76% לעומת שגרה.

נשים פוקדות את מועדוני הכושר והחוגים בשיעורים גבוהים יותר מגברים שרושמים ירידה בכניסות למתחמי ספורט לא רק בגילאי סדיר ומילואים.

לשם השוואה קבוצת הנשים באותם הגילאים רושמת נוכחות כמעט רגילה - 89%. גם בשאר קבוצות הגיל קיים פער גדול לטובת הנשים: בנות 40-66 רושמות נוכחות של 86% לעומת גברים באותם הגילאים שרושמים נוכחות של 79%. פער דומה נרשם גם בגילאי הפנסיה: בנות 67+ רושמות נוכחות של 84% לעומת גברים באותם הגילאים שרושמים נוכחות של כ-80% בלבד לעומת השגרה.

"שמחנו לראות באמצעות נתוני השימוש באפליקציה כי החוסן הלאומי של אזרחי ישראל משתקף גם ביכולת של כל אחד ואחת מאתנו לחזור והתמיד באימונים ותרגולים דווקא בימי לחץ ומצוקה" מסביר עידו זילברשטיין מנכ"ל move. "אנו עדים לכך שאנשים אשר מקפידים על אורח חיים בריא ונעזרים באימונים וחזרו לתרגל באופן קבוע זוכים לשעה ביום של רוגע ומורידים את הסטרס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully