וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מהמלחמה: חובת סימון המחירים בסופרמרקט חוזרת

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 10:17

במשרד הכלכלה הודיעו כי החל מיום ראשון רשתות השיווק יידרשו שוב לסמן מחירים, אך טוענים כי הרשתות לא ניצלו את המצב: "כשהיתה חובת סימון מחירים והיא נאכפה, ההתייקרויות היו גדולות בהרבה"

אחרי חודש וחצי ללא מדבקות המחיר על המוצרים ברשתות השיווק, מה שגרם לעליית מחירים זוחלת, וגרם לצרכנים לנחש כמה הם עולים, בשבת חוזרת חובת סימון המחירים המלאה, כלומר רשתות השיווק יידרשו לציין על כל מוצר את מחירו באופן מחייב, ולא רק על המדף.

ב-8 באוקטובר, יום אחרי פתיחת המערכה, ובגלל מחסור חמור בעובדים ברשתות השיווק, התיר להן הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד הכלכלה, שלא לסמן את המחירים על המוצרים באמצעות מדבקות, עבודה שדורשת כוח אדם וזמן שלא היה בנמצא. התנאי היחיד שנשאר, הוא חובת סימון המחירים על המדף, דבר שלא התקיים במקרים רבים ולא נאכף.

סופרמרקט בישראל. ShutterStock
מוצרים בסופר. משרד הכלכלה טוען שהיתה עלייה של 2.5%/ShutterStock

במכתב ששלח לרשתות כתב, "לאור המצב הביטחוני והשפעתו על פעילותם של עוסקים רבים, בין היתר, בשל גיוס מילואים המשפיע על מצבת כוח האדם, חוסר הוודאות המשפיע על גידול בביקוש רחב היקף של טובין שונים ולאור העובדה כי נסיבות אלה מצריכות מתן הקלות, אני מנחה את עובדי הרשות שלא לאכוף בעת הזאת את ההוראות הקבועות בסעיף 17ב(א) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א1981- לעניין סימון מחיר על גבי טובין או אריזתם", כתב.

גורמים במשרד הכלכלה אמרו לוואלה, שהחל מיום ראשון יחזרו המדבקות למוצרים, ורק אם המצב יחמיר, ישקלו שם שוב, האם להתיר שוב לא לסמן אותם.

בכל מקרה, אומרים שם, אין קשר בין עליית המחירים לבין האכיפה, שכן לפי דו"ח שהוציא המשרד, בששת השבועות האחרונים עלו המחירים בכ-2.5%, עליית מתונה יחסית לתקופת מלחמה. "בימים שקטים יותר, כשהיתה חובת סימון מחירים והיא נאכפה, ההתייקרויות היו הרבה יותר גדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully