וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון של אלפי דולרים: ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לחסוך לכם לא מעט כסף

מורן פריברג, מנהלת מוצר בריאות וחיים, בשיתוף AIG

15.11.2023 / 11:30

בעידן שבו נסיעות לחו"ל הפכו נגישות מתמיד, הבנת המשמעות הקריטית של ביטוח נסיעות לחו"ל, המספק בין היתר, כיסוי רפואי רחב לאירועים בריאותיים בחו"ל הוא חיוני

זוג צעיר עם ילדה לפני טיסה. freepik,
זוג צעיר עם ילדה לפני טיסה/freepik

השנים האחרונות היו מאתגרות עבור ענף התעופה והתיירים. בתקופת הקורונה התרחשה ירידה משמעותית בכמות הטיסות והנסיעות וגם המצב הביטחוני המורכב בישראל משפיע לא פעם על כניסות של תיירים ויציאות של ישראלים לחו"ל. ובכל זאת, המגמה ברורה. במבט על, בשנים האחרונות נשברים שיאים חדשים ותדירות הטיסות של ישראלים רבים שטסים לחו"ל עולה משמעותית.

בעידן שבו נסיעות בינלאומיות הפכו נגישות מתמיד, הבנת המשמעות הקריטית של ביטוח נסיעות לחו"ל, המספק בין היתר, כיסוי רפואי רחב לאירועים בריאותיים בחו"ל הוא חיוני. לצד זאת, ולאור כך שמערכות הבריאות בעולם משתנות באיכותן ובנגישותן, חשוב לדעת שעלות קבלת השירותים הרפואיים, בהיעדר ביטוח נסיעות מתאים, עלולה להיות במקרים מסוימים גבוהה מאוד.

חופשה משפחתית. ShutterStock
חופשה בחו"ל היא תמיד אירוע משמח ומטיילים רבים נוטים להפחית בערכו וחשיבותו של כיסוי ביטוחי מתאים לנסיעה/ShutterStock
עלות יום אשפוז בארה"ב מוערכת בממוצע של 2,833 דולר

עלות השירותים הרפואיים במדינות השונות

חופשה בחו"ל היא תמיד אירוע משמח ומטיילים רבים נוטים להפחית בערכו וחשיבותו של כיסוי ביטוחי מתאים לנסיעה. הרי מי רוצה לחשוב על מקרי חירום במקום על חופשה מוצלחת ומהנה? במדינות שונות למערכות הבריאות מאפיינים שונים וכדאי להכיר אותם על מנת להתכונן בצורה הטובה ביותר לנסיעה.

במדינות מערב אירופה, למשל, מערכות הבריאות נחשבות לטובות ומספקות מגוון רחב של שירותים בעלות נמוכה יחסית. צרפת ידועה במיוחד במערכת הבריאות הציבורית שלה הממומנת על ידי המדינה. בגרמניה פועלות מערכות רפואה ציבורית ופרטית, זו לצד זו, הנחשבות גם הן טובות מאוד ורוב הציבור במדינה עושה שימוש במערכת הבריאות הציבורית.

עם זאת, עבור תושבי חוץ, גישה לשירותים אלה עלולה להיות יקרה ללא ביטוח מתאים. להבדיל מהתושבים המקומיים, הזכאים לקבלת טיפול במסגרת הכיסוי הציבורי או הפרטי שלהם. ביקור או התייעצות עם רופא משפחה בגרמניה, עבור תיירים, עשוי להגיע לעשרות אירו לביקור חד פעמי. מרשם רפואי יעלה עשרות אירו נוספים ומטבע הדברים טיפול הדורש התערבות או מומחיות יאמיר גם לאלפי אירו. עלות ממוצעת של יום אשפוז בצרפת מוערכת ב-1,000 אירו ואילו בגרמניה ב-1,400 אירו . עלויות אלה, מדגישות את החשיבות בביטוח נסיעות לחו"ל, המאפשר קבלת שירותים רפואיים בעלות נמוכה באופן משמעותי גם עבור תיירים.

בתאילנד, גן עדן טרופי, שמושך מיליוני תיירים ואהוב במיוחד על הישראלים, מערכת הבריאות כוללת שילוב של מתקנים ציבוריים ופרטיים. בעוד בתי חולים ציבוריים מציעים טיפול בר השגה, הם עשויים שלא לעמוד בציפיות של נוסעים בינלאומיים במונחים של נוחות, מומחיות ומחסומי שפה. לעומת זאת, בתי החולים הפרטיים מספקים שירותי פרמיום, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים, אך בעלויות גבוהות משמעותית.

ואיך אפשר בלי ארצות הברית, יעד מוביל למטיילים מכל העולם, ומדינה שידועה במערכת בריאות פרטית שעלולה להשית עלויות גבוהות מאוד על תייר ללא כיסוי ביטוחי מתאים. עלות יום אשפוז בארה"ב מוערכת בממוצע של 2,833 דולר ובמקרים מורכבים עלות אשפוז ממושך הכולל פרוצדורת רפואיות שונות עלול גם להרקיע למאות אלפי דולרים.

מה הישראלים אורזים לפני חופשה בחו"ל. יחסי ציבור, ShutterStock
ביטוח הנסיעות לחו"ל כבר מזמן חורג מעבר לכיסוי הרפואי ומספק גם רשת ביטחון/ShutterStock, יחסי ציבור

החיוניות של ביטוח נסיעות לחו"ל, ולא רק בתחום הבריאות

היעדר מערכת בריאות אוניברסלית והשונות בין מערכות הבריאות השונות ברחבי העולם מחייב תיירים להחזיק בביטוח נסיעות מקיף כדי להימנע מחשבונות רפואיים גבוהים ולא פחות חשוב גם ליהנות מטיפול רפואי בסטנדרט גבוה. לצד ביטוח ההוצאות הרפואיות, קיימת הרחבה גם לפעילות ספורט אתגרי או פעילות ברמת סיכון גבוהה, המשלימים במקרים מסוימים את ההגנה הנדרשת בביטוח הנסיעות וחשוב להכין אותה.

מעבר לאמור, ביטוח הנסיעות לחו"ל כבר מזמן חורג מעבר לכיסוי הרפואי ומספק גם רשת ביטחון לסיכונים נוספים, שיאפשרו לנוסע שקט נפשי רב יותר, כגון: כיסוי גם במקרה של ביטול, קיצור נסיעה מסיבות שונות, אובדן כבודה, גניבת טלפון נייד ועוד. כיום, ניתן להתאים את הרכב הביטוח כך שיספק מענה אישי לצרכים של התייר, סוג הטיול ומדינת היעד.

השורה התחתונה

טיול בחו"ל עלול להסתבך ובקלות. מספיקה פציעה כלשהי בזמן הליכה ברחוב כדי להפוך הנאה צרופה לאירוע מורכב ומאתגר הכרוך בעלויות טיפול ודורש התנהלות שעלולה להיות מורכבת כשמבוצעת באופן פרטי, מול מערכות בריאות זרות, בשפה זרה ועם חוסר היכרות של התהליכים, התרבות והנורמות המקומיים. ביטח נסיעות לחו"ל מבטיח לא רק מספק שיפוי במקרה של קבלת שירותים רפואיים אלא גם מבטיח טיפול איכותי וליווי של חברת הביטוח לכל אורך התהליך.

מורן פריברג, מנהלת מוצר בריאות וחיים, בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully