וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנשארו בחוץ: יישובי הדרוזים בצפון יקבלו פיצויים מורחבים

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 11:34

משרד האוצר הודיע כי לאחר בחינה מחודשת היישובים ינוח ג'ת, כסרא סמיע ובית ג'אן יוכללו במתווה המורחב

ראדי ניג'אם, ראש מועצת בית ג'אן. יח"צ,
ראדי ניג'אם, ראש מועצת בית ג'אן/יח"צ

בעקבות חשיפת וואלה - היישובים הדרוזיים בצפון ייכנסו למתווה הפיצויים המורחב. לפי הודעת האוצר מהבוקר, "לאחר בחינה עובדתית ומקצועית מעמיקה אמש הצליחו אנשי משרד האוצר בדיון עם פיקוד צפון לבסס מקצועית את הכללתם של הישובים ינוח ג'ת, כסרא סמיע ובית ג'אן ברשימת היישובים לצורכי פיצוי מס רכוש".

כזכור, בימים האחרונים גילו תושבים במספר יישובים דרוזיים בצפון כי הם אינם נכללים במתווה הפיצויים המורחב, בעוד יישובים אחרים הסמוכים אליהם כן הוכללו.


"הכניסו למתווה את כפר ורדים, יישוב מבוסס ומקושר שנמצא במרחק 9 וחצי ק"מ מהגבול", אומר ניג'אם. "לבית ג'אן וכיסרא, שנמצאים הרבה יותר קרוב אליו ובסכנה אמיתית, אין מי שידאג, אז זרקו אותם החוצה, למרות שבאופן אבסולוטי אחוז המגוייסים שם הוא גבוה מכל עיר אחרת בישראל, אבל הם דרוזים, אז אפשר, למה לא", אמר לנו ראדי ניג'אם, ראש מועצת בית ג'אן.

כעת הוחלט כאמור לכלול יישובים אלה במתווה.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
סמוטריץ'. "ברית דמים עם העדה הדרוזית"/הארץ, הדס פרוש

לדברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "ברית הדמים של מדינת ישראל עם העדה הדרוזית חייבת להיות ברית חיים. אחינו הדרוזים צריכים לקבל את מה שמגיע להם. הבטחתי שם שנעשה כל מאמץ להכניס את היישובים לקו העימות ולאחר עבודה אינטנסיבית במשרד האוצר, הצלחנו להביא את הסוגייה לפיתרון".

שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר, אמר כי "לאחר שהונחה התשתית עובדתית והמקצועית שמבססת את הכנסתם של שלושת היישובים הנוספים למתווה הפיצוי של מס רכוש, יעודכנו התקנות בהתאם ויעברו עוד היום הכנסת. אני שמח שהצלחנו לשקף את המצב לאשורו לטובת מתן מענה ראוי ומצודק ליישובים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully