וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הרבעוני של סלקום - הגבוה בשבע שנים

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 12:10

סלקום פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2023: מציגה צמיחה בפרמטרים המרכזיים

סלקום. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סלקום/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חברת 'סלקום' מציגה בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, תוצאות המעידות על המשך מגמת הצמיחה בכל הפרמטרים של הקבוצה עם הרווח הגבוה ביותר ב-7 השנים האחרונות, גידול בהכנסות מפעילות הסלולר, הנייח, ציוד הקצה ואף החשמל, זינוק בתזרים המזומנים של החברה והמשך ירידה במינוף.

הכנסות: החברה סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2022 עם מחזור הכנסות כולל בסך של 1.125 מיליארד שקל, לעומת סך של 1.115 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 1%.

רווח נקי: הרווח הנקי של החברה הסתכם לסך של 53 מיליון שקל לעומת רווח של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 29%.

רווח תפעולי: הרווח התפעולי של החברה ברבעון הנוכחי הסתכם לסך של כ-111 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-95 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-17%. עיקר הצמיחה נובעת מגידול בהכנסות השוטפות של חבילות סלולר ושרותי האינטרנט והטלוויזיה.

Adjusted EBITDA: ה- Adjusted EBITDA של החברה לתקופת הדוח הסתכם לסך של 337 מיליון שקל, לעומת 311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8.4%.

תזרים מזומנים: החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי אשר הסתכם בכ-77 מיליון שקל, לעומת 38 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של כ-103%. בתקופה של תשעה חודשים שהסתיימה ביום 30 בספטמבר, 2023 סך התזרים הפנוי הסתכם ב- 198 מיליוני ש"ח מול 154 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה, גידול של כ-29%.

הכנסות מציוד קצה: ההכנסות מציוד קצה ברבעון זה עמדו על 301 מיליון שקל לעומת 311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-3.2%, שנבעה בין היתר מעיתוי ההשקה של דגם האייפון החדש שחל אשתקד בחודש ספטמבר והשנה בחודש אוקטובר. מדובר בהכנסות שיא מזה ארבעה רבעונים בסביבה מאתגרת.

הכנסות מסלולר: ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו לכ-508 מיליון שקל. הכנסות משרותי סלולר בנטרול הכנסות קשרי גומלין הסתכמו בסך לכ-418 מיליון ש"ח אל מול 390 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, עלייה של כ-7.2%. ה-ARPU בנטרול קשרי גומלין ברבעון הנוכחי גדל ב-1.1 ש"ח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת מגידול בהכנסות מחבילות סלולר ובנוסף גידול בהכנסות מחבילות שירותי נדידה בחו"ל.

הכנסות מגזר נייח: ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו לסך של כ-355 מיליון שקל, לעומת 333 ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-6.6%. עיקר העלייה נובעת מגידול בהכנסות משירותי אינטרנט וטלוויזיה, קשרי מפעילים וכן עלייה בהכנסות חשמל. הצמיחה קוזזה חלקית על ידי שחיקה בהכנסות ISP ומב"ל.

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "בתקופה הנוכחית, עת מלחמה, סלקום מגויסת בכל ענפי הפעילות, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי ופועלת כדי להבטיח רציפות תקשורתית לכלל לקוחותיה בכל רחבי ישראל. החברה פתחה מגוון הטבות ללקוחותיה ובנוסף פעלה לטובת חיזוק אתרי תקשורת באזורי הלחימה על מנת לאפשר תקשורת תקינה של האזרחים וכוחות הביטחון. כולנו בסלקום מייחלים לשובם של כלל החטופים, הנעדרים והחיילים הנמצאים בשטח בשלום לביתם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully