וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות ההשתלמות שילמו את מחיר המלחמה באוקטובר

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 15:39

כל הקרנות במסלול הכללי רשמו ירידות שנעו בין 1.9% ל-3.02

מתקפת הטרור האכזרית של חמאס הכתה גם בכספי החסכונות לטווח הבינוני של הציבור, והובילה את מנהלי ההשקעות לחזית מלחמתית משלהם.

התשואה הממוצעת שהשיאו עשר קרנות ההשתלמות במסלול הכללי הגדולות שנבחנו על ידי וואלה! כסף הייתה שלילית ועמדה על 2.48%-. בכך היא הורידה את התשואה הממוצעת מתחילת השנה ל-3.31% לעומת 7.62% בסוף ספטמבר האחרון, ומחקה כמיליארד שקל מהחיסכון המצרפי שלהן.

קרנות חדש. יח"צ,
תוצאות קרנות ההשתלמות באוקטובר - המסלול הכללי/יח"צ

אחת מהקרנות, עם זאת, התבלטה לחיוב לעומת השאר - זו של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שהשיאה תשואה שלילית של 1.9%-, הגבוהה ב-0.58% מהתשואה הממוצעת שהשיאו כלל הקרנות שנבחנו, וב-1.12% מקרן ההשתלמות של חברת הביטוח כלל, החותמת את הטבלה מלמטה עם תשואה שלילית שעמדה על 3.02%- באוקטובר.

דני ירדני, סמנכ"ל השקעות בבית ההשקעות אלטשולר שחם, הסביר לוואלה! כסף, כי "השפעת מלחמת ישראל-עזה ניכרת בהשפעתה על השווקים במהלך אוקטובר האחרון, לצד ההפנמה שהריבית בארה"ב צפויה להישאר בגובהה לתקופה הקרובה.

"שווקי המניות הישראליים היו אלה שהגיבו בירידות החדות יותר אותו החודש, כדוגמת מדדי ת"א 35 ות"א 125 שירדו כ-12% וכ-12.6% בהתאמה. המדדים המרכזיים האמריקאיים ירדו גם הם כדוגמת מדדי הנאסד"ק וה-S&P500, שירדו כ-2.7% וכ-2.2% בהתאמה.

"באותו החודש ניכרה גם עלייה בתשואות שווקי החוב (וירידה במחיר) הן בישראל והן בארה"ב, כאשר עיקרה בנוגע לראשונה נוגעת במלחמה בעזה והשפעותיה הצפויות על הכלכלה המקומית, ועיקרה בארה"ב חלה עם הצגת נתוני הכלכלה האמריקאית, שהציגו חוזקה גדולה יותר מהצפי".

דני ירדני. אורן קאן,
דני ירדני. "ההתנהלות היא עדיין אל מול נעלם"/אורן קאן

השווקים אמנם הגיבו בירידות במהלך אוקטובר השחור שחווה מדינת ישראל, אך היו גם כמה סקטורים נסחרים שדווקא הגיבו בחיוב.

לדברי ירדני: "מניות החברות הביטחוניות תיפקדו בצורה טובה יותר מהאחרות, וגם סקטור האנרגיה הגיב בחיוב כתוצאה מהמחשבה כי המלחמה תוביל לעליית מחירים בסקטור".

נובמבר אמנם התחיל באופן מעודד יותר מבחינת השווקים, אך אי הוודאות הנוגע למלחמת ישראל-עזה עדיין מתנוסס מנעל השוק המקומי. ירדני: "המחשבה כי ההסתברות לאירוע רחב יותר בזירה הגיאופוליטית המזרח תיכונית הולכת ופוחתת, לצד נתונים כלכליים מעודדים בארה"ב, תמכו בהתאוששות שחוו השוקים בתחילת נובמבר.

"מעבר לים ניכר כי הריבית מתחילה למתן את האינפלציה ואת שוק התעסוקה, באמצעות נתונים המראים כי קצב עליית השכר במגמת ירידה. הדבר תומך בהערכה לירידת ריבית צפויה במהלך 2024, וזה מתדלק את השווקים, בין היתר בעלייה שחוו המניות החודש עד כה.

"יש לציין כי נובמבר עדיין לא הסתיים, וכי בהקשר לשוק המקומי ההתנהלות היא עדיין אל מול נעלם, שכן ישראל עדיין נמצאת בתחום אי הוודאות, בשל המלחמה שעדיין מתנהלת בדרומה לצד עמימות בהתנהלות הצבאית והמדינית הנדרשות בצפונה.

"ההערכות לעת זו הן שייתכן ואנו רואים ניצנים ראשונים של התמתנות האינפלציה לצד התמתנות קצב הצמיחה הכלכלית העולמית, שאינן צפויות להוביל למיתון. זה עתיד לתמוך בשוק המניות בעתיד הקרוב, בהחרגת שוק המניות הישראל, שאי הוודאות משפיעה על הערכותיו קדימה, שעדיין לא ניתנות לביאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully