וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העלייה במדד והתחזקות השקל מעלים את הסיכוי להורדת ריבית"

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 7:39

לפי הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, הריבית צפויה לרדת החודש או בינואר

מדד אוקטובר עלה ב-0.5%, כך דיווחה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי תחזית הכלכלנית הראשית של דיסקונט, עליית המדד ולצדה התחזקות השקל מעלים את הסיכוי להורדת ריבית.

"להערכתנו, עולה הסיכוי להורדת ריבית בנק ישראל, אם לא בהחלטה הקרובה בנובמבר, אזי בינואר 2024", כותבת נירה שמיר, כלכלנית ראשית, בבנק דיסקונט. לדבריה, "בהתאם לתחזית שלנו, מדד אוקטובר עלה ב-0.5%. האינפלציה ואינפלציית הליבה מאטות ל-3.7% (מ-3.8%)".

נירה שמיר דיסקונט. רמי זרנגר,
שמיר. "התחזקות מרשימה של השקל"/רמי זרנגר

לפי שמיר, "מספר סעיפים הפתיעו מעלה, הבולט שבהם סעיף המזון שעלה ב-0.9%, וכן - תחבורה ותקשורת. מנגד, סעיף הדיור ירד ב-0.4% (לעומת צפי לעליה). כאשר מדד שירותי דירות בבעלות הדיירים ירד ב-0.3%, והקצב השנתי מוסיף ומתמתן - ל-4.9%, לעומת 5.5% בספטמבר, וסעיף חינוך, תרבות ובידור, גם הוא הפתיע מטה.

"נזכיר, כי מדד אוקטובר הציב בפני הלמ"ס לא מעט אתגרים באשר למספר סעיפים, בהם נמדדה פעילות נמוכה מאד, ובהם: טיסות לחו"ל, מסיבות ונופש.

"מדד אוקטובר, בשילוב עם ההתחזקות המרשימה של השקל בתקופה האחרונה, מעלים את הסיכוי להורדת ריבית בנק ישראל, אם לא בהחלטה הקרובה (ב-27/11), אזי ב-1/1/24".

לדברי שמיר, "נזכיר, כי לפי שוק החוזים, קיימת הסתברות של 100% להורדת ריבית במהלך שלושת החודשים הקרובים ב-25 נ"ב, והורדה נוספת של 25 נ"ב עד ההודעה של ראשית אפריל.

"עם זאת, עד הודעת הריבית, יפורסמו בשבוע הבא נתונים על שוק העבודה באוקטובר (משרות פנויות וסקר כוח אדם), שהינם בעלי חשיבות גבוהה, והמדד המשולב למצב המשק (ב-26/11). זאת, בנוסף, כמובן, למגמות בשווקים, עם דגש על שוק המט"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully