וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מסכם את הרבעון ברווח נקי של 1.67 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 15:13

בנק הפועלים מסכם את הרבעון השלישי ומציג תשואה להון של 13.4%

בנק הפועלים. יוסי אלוני, פלאש 90
בנק הפועלים מסכם את הרבעון ברווח נקי של 1.67 מיליארד שקל/פלאש 90, יוסי אלוני

בנק הפועלים מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2023 ומציג רווח נקי בסך 1.67 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 13.4%, זאת לאחר שהרוויח כ-4 מיליארד במחצית הראשונה של 2023.


הפועלים מקטין בחצי את הדיבידנד, בגובה 334 מיליון שקל, שיימשך ל-20% מהרווח במקום 40%. לפי הבנק, "מטעמי זהירות במסגרת ניהול הסיכונים מול אי-הוודאות ובהמשך להבהרות בנק ישראל, הבנק החליט להקטין את הדיבידנד לשיעור של 20% מהרווח הנקי לרבעון השלישי של שנת 2023 שהם כ-334 מיליון שקל".

תיק האשראי צמח מתחילת השנה בשיעור של 4% תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה, והצגת מדדי איכות אשראי גבוהים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק.

לאור אי הוודאות הגובר ועל רקע השלכות אפשריות של המלחמה על המשק ועל כלכלת ישראל - הבנק הגדיל ברבעון השלישי את ההוצאה להפסדי אשראי לכדי 662 מיליון שקל כשמרבית ההגדלה נובעת מהגדלת ההפרשה הקבוצתית.

מכתב הפועלים דירקטוריון קרופיק. יח"צ,
מכתב היו"ר שפתח את הדו"ח. "דקת דומיה רועשת, משרטטת קווים של תקווה"/יח"צ

בנק הודיע על סדרת הטבות משמעותיות ללקוחותיו כדי להקל עליהם בהתמודדות עם השלכות המלחמה. הבנק הרחיב את מתווה בנק ישראל כך שעלות הצעדים השונים (המפורטים בהמשך) עשויה להגיע בניצול מלא ל-420 מיליון שקל.

הבנק הודיע על תרומה בסך 100 מיליון שקל באמצעות הקמת קרן "פועלים לתקומה" לשיקום יישובי העוטף במהלך השנים הקרובות, המתווספת לתרומה השנתית לקהילה של המרכז לבנקאות חברתית בהיקף של כ-40 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully