וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד העבודה: ירידה של 40% בגיוס עובדים

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 10:34

לפי בדיקת המשרד מאז תחילת המלחמה חלה צניחה בפרסום מודעות דרושים, אשר מתמתנת משבוע לשבוע; התחומים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר: משרד, בנייה, מלונאות והסעדה

ירידה של כ-40% בהיקף פרסום מודעות דרושים, כאשר היקף הגיוסים החודשי הממוצע ירד מ-46 אלף ל-27 אלף מודעות בחודש - כך עולה מבדיקה של משרד העבודה.

פרויקט משרד העבודה לניטור ביקושים לעובדים מקיים מעקב חודשי שוטף אחר טרנדים של מודעות דרושים בשוק העבודה. ניטור המגמות מצביע על ירידה של כ 40% בהיקף פרסום מודעות דרושים בארבעת השבועות שאחרי פרוץ המלחמה בהשוואה להיקף פרסום מודעות הדרושים החודשי הממוצע בחודשים ינואר-ספטמבר 2023.

ברמה האיזורית רואים ירידה חדה באזור הדרום (52%) ובמרכז הארץ (48%) בירושלים (48%) ובצפון (46%) אזור ת"א (31%).

טבלה משרד העבודה. משרד העבודה,
הירידה במשרות הפתוחות, לפי אזורים/משרד העבודה

בעוד בענפי התכנות ומערכות מידע נראה כי למלחמה לא הייתה השפעה מצננת על היקף הביקושים והוא דומה להיקפם בשנה שעברה, הרי שהביקושים נמוכים יותר בתחומי משרד ותמיכה, בנייה ומלונאות והסעדה.

העיסוק הבולט שבו נצפתה עלייה בהיקף מודעות הדרושים שפורסמו היה קופאי בחנות (25%). עיקר העלייה נצפתה בשבוע הראשון והשני למלחמה ולאחר מכן, היקף הביקושים התמתן.

מספר תפקידים רשמו ירידה חדה בביקושים: בתקופה זו חלה צניחה של 77% במספר מודעות הדרושים למוכרים בחנויות, ירידה של 74% במודעות למנהלי פרסום וירידה של 59% במודעות של נציגי מכירות טלפוניים.


עוד חלה ירידה בהיקף פרסום מודעות הדרושים בכלל וניכרה ירידה בביקוש לפקידים כלליים (66%-) ונציגים במוקדי שירות לקוחות (57%-). הביקוש לעובדי ניקיון (לא במשק בית) צנח לאחר פרוץ המלחמה ב-58%. ענף התעשייה הוא היחיד שמציג ביקושים גבוהים מאלו של השנה שעברה.

בשבוע הראשון עם פרוץ המלחמה ניכרה עצירה בגיוס עובדים. ניכרה התאוששות בסך כל הביקושים משבוע לשבוע, גם אם הם טרם הגיעו להיקפם ביחס ל-2022. אמנם, היקף פרסום מודעות הדרושים בשנת 2023 (ינואר-ספטמבר), היה נמוך באופן כללי ב- 12% מהיקף הפרסום בשנת 2022 (ינואר-ספטמבר), אך הפער בארבעת השבועות שלאחר חגי תשרי בין השנים התרחב.

חה"כ יואב בן צור. ראובן קסטרו
שר העבודה בן צור: "תמריצים למעסיקים ולעובדים בדגש על מקצועות החקלאות והבנייה"/ראובן קסטרו

שר העבודה יואב בן צור: "עקב המלחמה, אנו מבצעים הערכות מצב תכופות, ומשקיעים בהתאם במקומות הנדרשים - רק בשבוע האחרון סיכמנו עם משרד האוצר על מתווה תמריצים למעסיקים ולעובדים בדגש על מקצועות החקלאות והבנייה, ואישרנו הבאת עובדים זרים במסלול מהיר. משרד העבודה ימשיך לייצר פתרונות כדי לוודא תפקוד מירבי של המשק בשעה זו".

מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן: "תפקידנו לייצר תמונת מצב מלאה על מצב המשק. לאחר פרסום האומדן המשקי ראינו שיש חוסר של כ-760 אלף איש בכוח העבודה, כעת אנו מנתחים את איזורי הביקוש ומתחילים לייצר לכך פתרונות. המשרד יוזם ירידי תעסוקה שהחלו השבוע ומחבר עובדים למעסיקים כדי לייצב את המשק בשעה זו ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully