וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאתם לחל"ת, עזבתם והתחלתם עבודה חדשה? אל תשכחו תיאום מס

16.11.2023 / 12:22

יצאתם לחל"ת אבל בחרתם לעזוב ולעבוד במקום עבודה אחר? אל תשכחו לבצע תיאום מס. למה ואיך? הנה כל הפרטים שאתם נדרשים לדעת

בניין מס הכנסה, ירושלים. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
תיאום מס חשוב ביותר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בימים אלו בהם רבים מהמועסקים יצאו לחל"ת, לא מעט מהם בחרו בין אם מרצון או מסיבות אחרות, למצוא עבודה אחרת ולא לשבת בבית ולקבל דמי אבטלה. אלו חייבים לדעת שהם נדרשים לבצע תיאום מס שכן מדובר בהחלפת מעסיק במהלך השנה. גם אם אתם לא עזבתם את מקום העבודה הנוכחי אבל בחרתם לעבוד במקביל בעבודה אחרת, אתם נדרשים לתיאום מס גם כן.

אבל באילו מקרים כדאי לעשות תיאום מס? מה הוא אופן החישוב של מס ההכנסה? ביקשנו ממוחה מחברת בירוקרטי-קל המעניקה שירותים בירוקרטיים ופועלת מול הרשויות, שיספר כיצד מחושב היטל המס ובעקבות אילו סיבות ומקרים אתם נדרשים לבצע תיאום מס כך שהיטל המס הגבוה ביותר לא ינוכה משכרכם.

כיצד מחשב מס הכנסה את גובה המס שיש לשלם?

מס ההכנסה מחושב לפי מדרגות מס - כך שככל שאדם ירוויח משכורת גבוהה יותר - כך יהיה עליו לשלם מס בשיעור גבוה יותר.

חישוב המס מתבצע לפי הערכה של השכר השנתי שיקבל השכיר, כך שניתן לחשב אותו בצורה מדויקת רק לאחר סיומה של השנה.

יחד עם זאת, המס מחושב ומנוכה בכל חודש, לכן, במקרים בהם השכירים אינם עובדים בכל חודשי השנה, מחליפים מקומות עבודה או עובדים במספר משרות, נוצרים מצבים בהם המס שמשולם לא מייצג את המשכורת שהם הרוויחו במהלך השנה.

מקרים נפוצים בהם כדאי לבצע תיאום מס

במקרים בהם שכיר אינו עובד כל השנה, עוזב מקום עבודה ומתחיל לעבוד במקום חדש או עובד במספר מקומות עבודה, כדאי לו לבצע תיאום מס.

במידה שאותו אדם לא יבצע תיאום מס והערכה של המעסיק היא שהעובד מרוויח משכורת שנתית גבוהה יותר מהכנסתו האמיתית, יהיה על השכיר לשלם סכום הרבה יותר גבוה מהסכום שעליו לשלם.

במקרים אחרים כדאי לאדם לבצע תיאום מס מתקיימים כאשר האדם מקבל קצבת פרישה שמתווספת לשכרו מעבודתו ומקרים בהם האדם גם עובד כשכיר וגם כעצמאי.

מקרה נוסף בו כדאי לבצע תיאום מס הוא כאשר שכיר מקבל הכנסות פאסיביות עליהן הוא חייב לשלם מס. הכנסות אלו כוללות: תגמולים ממכירה של ספרים ושכר דירה שחייב במס. יש לציין שמומלץ לערוך תיאום מס בכל מקרה בו חל שינוי בהכנסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

איך ניתן לבצע תיאום מס במקרה שעובדים בשני מקומות עבודה?

כדי לבצע תיאום מס יש למלא טופס 116 (טופס של מס הכנסה) ולדווח על העסקה דרך שני מעסיקים, לדיווח זה יש לצרף תלושי שכר ומסמכים נוספים. הדיווח יוביל לכך שמס ההכנסה יוכל לגבות תשלומי מס שוטפים בהתאם למדרגת המס אליה מגיע חישוב ההכנסות מהמקומות השונים.

במקרה שלא נמסר דיווח (מצב ברירת מחדל), יהיה צורך בתשלום מס של 49%, כפוף למדרגת המס הגבוהה ביותר על מקום העבודה השני. באמצעות תיאום מס שיבוצע לפני ששנת המס מתחילה או לפני התחלת העבודה במקום העבודה השני, יהיה ניתן למנוע מצב בו ישולם סכום מס גבוה יותר מהדרוש.

אפשרות אחרת היא להגיש דוח שנתי שכולל פירוט על כל ההכנסות בשנת המס. את הדוח יש להגיש עם סיומה של שנת המס עבור השנה הקודמת, כך יבוצע חישוב רטרואקטיבי ובמידה שיתגלה כי קיים הפרש בין גובה המס ששולם לגובה המס בחישוב השנתי,יזכה מס ההכנסה את מבצע תיאום המס על ההפרש בתוספת ריבית והצמדה.

לפרטים נוספים - בירוקרטי-קל.

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully