וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימן במגעים לרכישת זכייניות ערוץ 2 קשת או רשת ושילובן בערוץ 10

אורה קורן

16.3.2003 / 7:31

רשות ההגבלים אישרה למימן וקשת לקיים מגעים בסוגיית הבעלויות, בתנאי שהמגעים לא יחרגו לתיאום תכנים; במקביל, ממשיך מימן לנסות ולגייס משקיע לערוץ 10



בעלי ערוץ 10, יוסי מימן, מנהל מגעים ראשוניים לרכישת אחת משתי זכייניות ערוץ 2, קשת או רשת - כך מסרו בסוף השבוע שעבר מקורבים למגעים. לדברי המקורבים, בשבועות האחרונים מתנהלים במקביל מגעים נפרדים עם הזכייניות, שצריכות להחליט אם ברצונן להמשיך לשדר בתנאים החדשים שקבעה הרשות השנייה להארכת הזיכיון, תנאים אותם תיארו הזכייניות כבלתי סבירים מבחינה כלכלית.



המקורבים אמרו כי בכוונתו של מימן לשפר באמצעות הרכישה את הרייטינג של ערוץ 10; זאת על ידי רכישת תוכניות מצליחות של הזכייניות או רכישת היכולת המקצועית להפיק תוכניות כאלה, וכך למשוך מפרסמים לערוץ.



מקורבים לזכייניות העריכו אתמול את שווי שלוש הזכייניות יחד ב-80 מיליון דולר. מימן וקשת קיבלו באחרונה את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, לקיים מגעים בסוגיית הבעלויות, בתנאי שהמגעים לא יחרגו לתיאום של תכני שידורים.



דוברת קשת הכחישה כי מתקיימים מגעים למכירת החברה. מקורבים לטלעד אמרו כי לפני כשנה התנהלו מגעים לשיתוף פעולה עסקי בין טלעד לערוץ 10, ואולם הם לא הניבו תוצאות. לדבריהם, כיום לא מתנהלים מגעים עם ערוץ 10. את תגובת רשת לא ניתן היה להשיג אתמול. חברת מרחב שבבעלות מימן סירבה להתייחס לידיעה ואמרה כי תדווח על המגעים כאשר הסיכומים יצדיקו זאת.



במקביל ממשיך מימן בניסיונותיו להכניס שותף לערוץ 10. המגעים מתנהלים עם קרן ההשקעות האירופית אייפקס ועם קבוצת תקשורת דרום אמריקאית. מימן הפך בשנה האחרונה למשקיע היחיד בערוץ 10, שממשיך להזרים לו כספים. ב-2002 הזרים מימן לערוץ כ-85 מיליון שקל.



מאז הקמת הערוץ הגיעה השקעתו של מימן לכ-150 מיליון שקל, מתוך כ-300 מיליון שקל שהשקיעו בו כל השותפים, כולל במינוף בנקאי. על פי התוכנית העסקית של ערוץ 10 עתידים בעליו לספוג הפסדים בשנים הקרובות, על רקע צפי להשקעות נוספות של כ-150 מיליון דולר ב-2003.



ההערכות הן כי ב-2003 יזדקק הערוץ להזרמה של כ-50 מיליון דולר ומימן מנסה למצוא במהירות שותפים שישאו איתו יחד בנטל הפיננסי הכבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully