וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לחודש הקניות השנתי: כך תימנעו מהונאות (ובכלל, אל תשכחו לקנות כחול לבן)

שרון קספר, טור אורח

19.11.2023 / 15:13

גם השנה בחודש נובמבר, העולם יציין את ימי הקניות כדוגמת יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, סייבר מאנדיי וכדומה. שרון קספר, מנהל מודעות סייבר בבנק הפועלים מזכיר לנו את הסכנות העורבות לרוכשים וגם ממליץ, לפחות בעת הזו, לחזק עסקים ישראליים

אישה עושה קניות אונליין. ShutterStock
כיף לקנות, פחות כיף להיעקץ/ShutterStock

בכל שנה, לקראת חודש נובמבר, אזרחי העולם מחממים את כרטיסי האשראי שלהם ונערכים לחג הקניות השנתי - 'November Sale'. גם השנה בחודש נובמבר, העולם יציין את ימי הקניות כדוגמת יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, סייבר מאנדיי וכדומה.

בשונה משנים קודמות, בימים אלה כולנו נלחמים על חוסנה הביטחוני והכלכלי של מדינתנו
וזו הזדמנות עבור כולנו להפנות את כוח הקנייה הישראלי לחיזוק עסקים ישראליים. בתקופה זו , כששער הדולר עולה ומייקר את עלויות המוצרים וכאשר זמני המשלוח מחו"ל מתעכבים משמעותית, מומלץ לחפש את פריט הלבוש או את הגדג'ט החדש שאתם מחפשים, באתרי האינטרנט המקומיים.

אז אם החלטתם לרכוש באינטרנט, בארץ או בחו"ל, הקפידו לרכוש באופן מאובטח ותימנעו מהונאות ומפח נפש. שרון קספר, מנהל מודעות סייבר, מבנק הפועלים מסביר:

היזהרו מהודעות מתחזות (פישינג)

תקופת 'נובמבר-סייל' מאופיינת בכל שנה בריבוי הודעות מתחזות אך השנה המלחמה המתנהלת במקביל, מגדילה משמעותית את ניסיונות תקיפת הסייבר כנגד אזרחים גם באמצעות שימוש בהודעות בנושא 'חג הקניות'. הודעות אלה יכללו לרוב הודעה על הטבה מדהימה או על בעיה בחשבון שלכם. בכל אחד מהמקרים תתבקשו ללחוץ על הקישור המצורף שברוב המקרים יוביל אתכם לאתרים מתחזים שיגנבו את פרטי כרטיס האשראי שלכם.

רכשו באמצעות כרטיס נטען

מומלץ לבצע את הרכישות באינטרנט באמצעות כרטיס נטען כדוגמת Up Card של בנק הפועלים ודומיו. כרטיס נטען מאפשר לטעון סכום כסף מוגבל לצורך הרכישות, כך שגם במקרה של הונאה, הסיכון לכספכם מגודר.

ניתן להשתמש בשירותי תשלום כגון PayPal, Apple Pay ו-Google Pay שאינם חושפים לבית העסק את מספר כרטיס האשראי שלכם ומגדילים את הסיכוי לקבל החזר במקרה של הונאה. הימנעו מתשלום שלא ניתן לבטלו, כמו בהעברה בנקאית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שרון כספר. אביב גוטליב,
שרון קספר/אביב גוטליב

אם זה טוב מדי כדי להיות אמיתי, זה כנראה הונאה

לפני רכישת מוצר באתר, מומלץ לוודא שמדובר בחנות פעילה, ותיקה ומוכרת, בעלת דירוגים ומשובים חיוביים, המעלים את רמת האמינות של החנות. אם המוצר זול באופן חריג, התשלום מתבצע באתר נפרד או שהאתר לא נראה לכם אמין - עצרו את הרכישה. אם משהו בתחושה שלכם מרגיש לא טוב - כנראה שיש לכך הצדקה ומוטב לוותר במקום להצטער.

קניה בטוחה ותתחדשו.

הכותב הוא מנהל מודעות סייבר, בבנק הפועלים

  • עוד באותו נושא:
  • צרכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully