וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים: זכאים לפיצויים? אל תבנו על רשות המסים

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 12:44

השמחה על פתיחת מערכת הגשת הבקשות לסיוע, עבור עסקים שנפגעו מהמצב הייתה קצרה מאוד. לטענת בעלי עסקים, היא מסורבלת ואף בלתי אפשרית. סגנית נשיא לה"ב: "התחושה היא ששמים לנו רגליים בכוונה"

בניין רשות המסים. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
רשות המסים: בעלי העסקים מתלוננים שבלתי אפשרי לצלוח את ההליך. ברשות סבורים אחרת: "קלטנו עד כה אלפי תביעות"/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

אתמול בשמונה בערב נפתחה, במזל טוב ובאיחור מאוד לא אלגנטי, המערכת להגשת תביעות לפיצויים עבור "נזק עקיף" של רשות המיסים. אלא שעצמאים ובעלי עסקים שניסו להגיש תביעות, מתלוננים שהאתר קורס, ההתמצאות בו מסורבלת עד בלתי אפשרית, ומי שמצליח לעמוד באתגר - מתבקש להמתין שבוע עד לקבלת ההודעה אם יזכה בכלל לפיצוי, מה שיעכב את תשלום הפיצויים עוד יותר.

במקום להנגיש את האינפורמציה באופן ברור ופשוט, בחרו ברשות המיסים להקשות על בעלי העסקים, שמנסים להבין האם הם שייכים למסלול "הוצאה מזכה", באיזה מסלול מבין שלושה מסלולים ירוקים הם רוצים לבחור, או שמא במסלול אדום, ויש גם מסלול לחקלאים, בקיצור, לאבד את הידיים והרגליים.

צמרת אביבי, סגנית נשיא לה"ב, מוצפת, לדבריה, בפניות נואשות של עסקים והמייצגים שלהם, רו"ח ויועצי מס, שאין להם מושג איך להתמודד עם הקובייה ההונגרית שהציבה בפניהם רשות המיסים. "בדיונים שהתקיימו בוועדת הכספים, הבטיחו לנו ברשות המיסים שההגשה תהיה פשוטה וקלה", אומרת אביבי, "אבל אנשים לא מבינים איך מגישים וגם המייצגים שלהם מבולבלים.

"יש כמה מסלולים לא ברורים, ועסקים לא יודעים לאיזה מהם הם משתייכים. הבטיחו גם שלעוסק מורשה יופיע סכום הפיצוי, על פי תחשיב דו"ח המע"מ שהוגש, אבל גם זה לא קורה. עוסקים מורשים שמצליחים למלא את הבקשה, מקבלים הודעה שמענה על זכאותם תינתן תוך 7 ימים. לא רק שהאתר מאוד מסורבל, הוא גם כל הזמן קורס.

צמרת אביבי. יחצ,
צמרת אביבי, סגנית נשיא לה"ב: "התחושה היא כאילו הכניסו פנימה עיזים, ששמים לנו רגליים בכוונה"/יחצ

העז כבר בפנים

"התחושה היא כאילו הכניסו פנימה עיזים, ששמים לנו רגליים בכוונה, במקום לתת את התחושה המתבקשת שיש מישהו שדואג ועובד למעננו, ולכוון את המגישים באופן פשוט, עוסק פטור אנא הכנס לכאן, מחזור של 300,000 שקלים לכאן, בעלי עסקים שלא בקיאים במספרים, עומדים אובדי עצות מול המערכת ונאלצים לשלם מאות שקלים לרואי החשבון על העבודה הזו, כי היא מסובכת ולוקחת זמן".

אביבי לא מסתפקת בהצבעה על פגמי המערכת ורומזת, לכאורה, לכשלים מכוונים: "הרשעות הזאת, שעולה מתוך האופן שבו נבנה האתר, מתכתבת עם הרמיזה של אמיר דהן, מנהל קן הפיצויים, תוך כדי דיונים בוועדה, שאנחנו, העצמאים, רמאים בבסיס. זאת, לצערי, התפיסה שם, במקום להתייחס אלינו כמנוע הצמיחה של המשק.

בגלל האופן השערורייתי שבו הוקמה המערכת, עסקים שמושבתים כבר כמעט חודשיים, יצטרכו לחכות עוד כמה שבועות עד שכסף מהמדינה יכנס להם לחשבון, שזה בלתי מתקבל על הדעת".

מרשות המיסים נמסר בתגובה: "האתר פועל וקלט עד כה אלפי תביעות. באופן טבעי, יש עומס פונים ולכן לעיתים יש קושי בכניסה אליו. ביחס לטענות על אי קבלת סכום הפיצוי שנקבע, יש להעביר פרטים בכדי שנוכל לבחון את הטענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully