וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר החובות של נקסוס ו-AMS: חוב של כמיליון דולר יומר ל-300 אלף דולר במזומן ו-723 אלף דולר במניות נקסוס

גולן פרידנפלד

16.3.2003 / 10:15

AMS תקבל 20% ממניות נקסוס ששוויין בשוק עומד על 280 אלף דולר בלבד; בנוסף, תבוטל התחייבותה של נקסוס להעמיד ל-AMS ערבות בנקאית בהיקף של 1.2 מיליון דולר



חברת איי.אם.אס שבשליטת קבוצת גבור דווחה היום לבורסה על ההסכם החדש עליו חתמה עם חברת נקסוס . על פי ההסכם החדש יומר חובה של נקסוס ל-AMS בהיקף של כמיליון דולר לתשלום במזומן ומניות. נקסוס תשלם ל-AMS כ-300 אלף דולר במזומן ואילו 723 אלף דולר יומרו ל-20% ממניות נקסוס ששוויין בבורסה האמריקאית עומד על 280 אלף דולר בלבד. בנוסף, תבוטל התחייבותה של נקסוס להעמיד ל-AMS ערבות בנקאית בהיקף של 1.2 מיליון דולר, שהיתה אמורה להימסר עד אמצע יולי 2002.



ההסכם עם AMS נחתם בהמשך להסכם השקעה בין נקסוס לבין חברת DBSI שבשליטת בועד דותן ויוסי בן שלום. על פי ההסכם תשקיע DBSI כ-2.5 מיליון דולר בנקסוס. כמו כן הגיעה החברה להסכם פרישת חובות עם הבנקים המלווים של נקסוס, לפיו יועבר חוב של 4 מיליון דולר מחוב לזמן קצר לחוב לזמן ארוך.



בנוסף, חתמו נקסוס ואיי.אם.אס על הסכם בסוף ינואר האחרון לפיו התחייבה החברה הבת נקסוס טלוקיישן לרכוש מאיי.אם.אס מוצרים בהיקף של 49 מיליון שקל במהלך 4 השנים הקרובות, והחברה הבת נקסוס דאטה התחייבה לרכוש מוצרים בהיקף של 61 מיליון שקל. זאת, במקום הסכם קודם בין החברות לפיו נקסוס היתה אמורה לספק ל-AMS הזמנות בהיקף של 160 מיליון שקל על פני 3 שנים.



בתנאי ההסכם החדש נקבע כי לנקסוס טלוקיישן ולנקסוס דאטה ניתנת אפשרות לייצר את מוצריהן באמצעות חברה אחרת, במקרה שבו יפתחו נגד איי.אם.אס בהליכי פירוק, או במקרה שבו רואי החשבון של החברה יציינו בדו"חותיהם כי קיים סיכון מהותי להמשך פעילותה של החברה כעסק חי.



הערה הזו הוכנסה להסכם בעקבות לחץ כבד המופעל על AMS על ידי הבנקים. אחד מהם הוא הבנק לפיתוח התעשייה שהודיע ל-AMS בתחילת מארס כי לא יאריך לה את זמני פירעון האשראי או יעמיד אותו לפירעון מיידי. AMS שיגרה מצידה הודעה לבורסה כי במידה שכך יהיה, הרי שעלולים להיגרם לחברה קשיי נזילות מהותיים. החברה נטלה באפריל 2002 הלוואה בהיקף של 10 מיליון שקל מהבנק לפיתוח התעשייה.



מועד פירעון האשראי חל בתחילת יולי של אותה שנה, אך הוארך לבקשת החברה עד לסוף דצמבר 2002. ב-13 בנובמבר 2002 הודיע מנהל האשראי מטעם הבנק כי מועד פירעון האשראי יוארך עד ל-31 לדצמבר 2002 ובתחילת שנת 2003 הבנק ידון עם החברה לגבי מועד פירעון האשראי.



יחד עם זאת, הודיע מנהל האשראי של הבנק, כנראה לאור מצבו של הבנק, כי החברה תידרש לפרוע עד חודש נובמבר 2003 סך של 2 מיליון שקל מיתרת קרן האשראי. החברה ציינה עוד כי בימים אלו עורך הבנק בחינה מקיפה של פעילותה בכדי להחליט על תנאי פירעון האשראי שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully