וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וכמה זה יעלה ללילה? המפונים ימשיכו לשהות בבתי המלון. אלה המספרים

21.11.2023 / 11:50

החלטת הממשלה שאמורה להתקבל תוארך השהות של מפוני העוטף עד סוף השנה לפחות. משרד התיירות יצמצם הוצאות, אבל העלויות עדיין יהיו גבוהות. כמה יעלה חדר ללילה למשפחה והיכן צפויות להתעורר בעיות?

בווידאו: מפוני עוטף עזה במלון ג'ו, ת"א, 10 באוקטובר 2023/מערכת וואלה!

הדרג המדיני צופה שהמלחמה תמשך לפחות עד סוף דצמבר - כך עולה מתוך החלטת הממשלה שאמורה להתקבל היום, לפיה תוארך שהיית המפונים במלונות ואיתה גם מתן מענק המחיה למתפנים עצמאים שלא בהסדר המדינה, עד לסוף השנה - 31 בדצמבר.

כ-150,000 תושבים התפנו מישובי הדרום והצפון על ידי המדינה, רובם למלונות ברחבי הארץ וחלקם התפנו עצמאית, כשהעלות החודשית עומדת, נכון להיום, על כמיליארד שקלים בחודש. בצה"ל הבהירו כי בניגוד לדיווחים, התוכנית להחזרת תושבי היישובים המרוחקים יותר מ-4 ק"מ מהרצועה - טרם אושרה סופית, ואם תאושר אמור להצטמצם מספרם, מה שיפחית את הנטל על קופת המדינה, למרות שיש להניח שדבר יתקל בהתנגדות, מתוך חשש של התושבים לשוב לבתיהם.

משרד התיירות הוא זה שערך את ההסכם עם התאחדות המלונות, לאחר הכאוס שהיה בשבועות הראשונים, כשתושבים פונו על ידי הרשויות, באמצעות סוכנים שגבו עמלת תיווך, באופן ספורדי ובמחירים מופקעים. לפי ההסכם, מחויבים בתי המלון לספק שלוש ארוחות ביום, שלהן זכאים גם נותני השירותים לקהילות המפונים, שימוש מלא בעל שטחי המלון, לרבות חדרי דיוני, אולמות כושר וכדומה.

בתל אביב מתנדבים ומתנדבות עם פעילויות חינוכיות לילדי הדרום שפונו לבתי מלון. צילום:דוברות תל אביב יפו, אתר רשמי
בתל אביב מתנדבים ומתנדבות עם פעילויות חינוכיות לילדי הדרום שפונו לבתי מלון/אתר רשמי, צילום:דוברות תל אביב יפו

התעריפים משולמים על פי שלוש רמות אירוח, ונעים בין 85 ל-1,000 שקלים ללילה לחדר זוגי, בין 1,300 ל - 1,500 שקלים ללילה לזוג עם שני ילדים, נמוך מהתעריפים הרגילים שמשולמים לחצי פנסיון למלונות בשגרה, ובמיוחד בסופי שבוע, שם הפער משמעותי.

בהסכם שנחתם מול משכירי דירות Airbnb, התעריף עומד על 260 שקלים ללילה למבוגר ו - 160 שקלים לילד, תעריף מופקע שמטופל בימים אלה על ידי שר התיירות, שקיבל החלטה לפתוח את החוזה, שנחתם מול השכ"ל עוד טרם נכנס משרד התיירות לתמונה, על מנת להוריד אותו משמעותית. על פי התעריף הנוכחי, משפחה על שני ילדים משלמת לדירה לטווח קצר 25,000 שקלים בחודש.

המסלול השלישי שמוצע למפונים הוא תשלום דמי מחיה דרך הביטוח הלאומי, בתעריף של 200 שקלים ביום למבוגר ו-100 לילד, כך שמשפחה בת ארבע נפשות תקבל 18,000 שקלים לחודש, סכום שעדיין לא הופקד בחשבונותיהם של המפונים שדיווחו על פינוי עצמאי, בגלל בעיה של סנכרון הרשימות מול המלונות, וסירוב האוצר להעביר את התשלום עד שיגיעו נתוני אמת על המשתכנים במלונות ממשרד התיירות. רק לפני מספר ימים שוחרר "הפקק" ותהליך התשלום יצא לדרך.

בכל מקרה, המפונים, שקיבלו הודעות מהמלונות על סיום האירוח, יכולים להיות רגועים. תושבי הדרום, שהונחו על ידי צה"ל לחזור לבתיהם, אמורים לעזוב את המלונות בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully