וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: על מנת לעמוד ביעד הגירעון נדרש קיצוץ של כ-17 מיליארד שקל

אמיר טייג

16.3.2003 / 10:36

בנק ישראל הגיש המלצות כלכליות לאוצר; העלאת יעד הגירעון ל-3.9% תאפשר קיצוץ של 12 מיליארד שקל בלבד - הטווח העליון של תוכנית הקיצוצים של נתניהו

ללא קיצוץ בתקציב 2003 הגירעון עלול להגיע לכ-6% תוצר, כך מעריכים בבנק ישראל, במסגרת ההמלצות שהגיש נגיד בנק ישראל לשר האוצר לגבי המדיניות הכלכלית הנדרשת. על פי הערכה זו, נדרש קיצוץ נוסף בתקציב 2003 של כ-15 מיליארד שקל, על מנת לעמוד ביעד הגירעון לשנת 2003, שעומד על 3%. עם זאת, מציינים בבנק ישראל כי הערכה זו אינה כוללת את הגדלת תקציב הביטחון ב-2 מיליארד שקל, אשר אושרה ביום חמישי. לפיכך, הקיצוץ הנדרש על פי בנק ישראל מסתכם בכ-17 מיליארד שקל.

במסגרת תוכניתו הכלכלית של שר האוצר אשר צפויה להיות מוגשת בימים הקרובים, יעד הגירעון יועלה ל-3.9% - דבר שאר יפנה כ-5 מיליארד שקל מהתקציב. כמו כן, יבוצע קיצוץ של 8 עד 12 מיליארד שקל. גם לאחר שיועלה יעד הגירעון, בנק ישראל גורס כי יש לבצע קיצוץ של כ-12 מיליארד שקל בתקציב 2003, כלומר, הטווח העליון של הקיצוץ הצפוי, על מנת לעמוד ביעד הגירעון החדש שעשוי לעמוד על 3.9%.

עמדת בנק ישראל אינה מותירה טווח תמרון רב לשר האוצר במשא ומתן בינו ובין משרדי הממשלה. לאחר שהגיע ביום חמישי להסכם עם משרד הביטחון על הגדלת תקציב הביטחון ב-2 מיליארד שקל ל-43.3 מיליארד שקל יצא תקציב הביטחון מתוכנית הקיצוצים, ובכך אילץ את נתניהו לבצע את כל קיצוצים בשאר המשרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully