וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים לערוץ החדשות: המציאו תוכנית עבודה או שיבוטל רשיונכם

רוני קורן-דינר

16.3.2003 / 11:16

על פי רשיון השידורים שניתן בספטמבר, הערוץ היה אמור להתחיל לפעול מחר; ואולם, ראשי הערוץ אינם מראים סימנים להיערכות כלשהי, ומצויים בסכסוך שליטה מתמשך

המועצה לשידורי כבלים ולוויין פנתה ביום חמישי האחרון לראשי קבוצת "חדשות ישראל", זכיינית ערוץ החדשות הייעודי, והתריעה בפניהם כי אם בתוך 30 יום לא יציגו תוכנית עבודה מפורטת לעלייה לאוויר ונימוקים מדוע לא יבוטל רשיון הקבוצה - המועצה עשויה לבטל את הרשיון.

על פי רשיון השידורים, שניתן בספטמבר, הערוץ היה אמור להתחיל לפעול מחר. לאור התנהלות העניינים במהלך החודשים האחרונים, ולאור בקשתם של נציגי הערוץ למתן פרק זמן נוסף המוערך ב-6-7 חודשים לצורך עלייה לאוויר, סבורה המועצה כי הערוץ לא קיים את הוראות הרשיון, והיום כבר ברור כי הערוץ לא יחל בשידוריו במועד שננקב ברשיון או במועד קרוב אליו. על פי תנאי הרשיון אי עמידה במועד העלייה לאוויר מהווה עילה לביטול הרשיון, אלא אם המועצה תמצא לנכון להעניק ארכה למועד מאוחר יותר.

למרות תקדים ערוץ "ישראל פלוס" בשפה הרוסית שהתארגן לשידורים במשך כמעט שנה, החליטה המועצה הפעם להפעיל את סמכותה ולאיים בביטול הרשיון. זאת, כיוון שראשי הערוץ אינם מראים סימנים להיערכות כלשהי, ומצויים בסכסוך שליטה מתמשך.

בישיבה שהתקיימה ביום חמישי החליטה המועצה כאמור לאפשר לחברת חדשות ישראל לפנות אליה בתוך 30 יום, ולנמק בפניה מדוע לא לבטל את הרשיון שהוענק לה. בנוסף קבעה המועצה כי במידה שחברת חדשות ישראל סבורה כי אין לבטל את רשיונה וכי הינה מבקשת ארכה להתחלת השידורים, עליה להמציא למועצה בתוך 30 יום תוכנית עבודה מפורטת אודות פעולות ממשיות אשר בכוונתה לבצע לצורך עלייה לאוויר, ובכלל זה לוחות זמנים ואבני דרך, פירוט מלא של מקורות מימון לצורך מימון השידורים, פירוט הסיבות לעיכוב וניתוח של הלקחים והאמצעים לצורך מניעתו בעתיד.

המועצה קבעה עוד כי עם קבלת העמדות והמסמכים מאת חברת החדשות, ולחלופין במידה שלא יוגשו עמדות ומסמכים, תתכנס המועצה לדיון בנושא. כן נקבע כי המועצה שומרת לעצמה את הזכות להחליט לאחר קבלת העמדות והמסמכים, על זימון נציגי הערוץ לישיבת מועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully