וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה הצביעה בעד עסקת החטופים, וגם: ההימור שהתברר כנכון

22.11.2023 / 23:31

יום המסחר ברביעי התאפיין בעליות חדות, בהתאם לסנטימנט הלאומי, אבל הוא רק חלק קטן מסיפור גדול בהרבה: השוק מצליח להכיל את אסון ה-7 באוקטובר ואת המלחמה

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
המסכים נצבעו בירוק/ראובן קסטרו

שוק ההון הקדים את בית המשפט העליון בהכרעת הדיון בנוגע לעסקת החטופים והציג את הטיית מאזני הסנטימנט הציבורי לעיסקה עם עליות שערים חדות במדדים המרכזיים בבורסה בתל אביב. מדדי ת"א 35, ת"א 90 ות"א 125 סיכמו את יום המסחר של יום רביעי בעלייה של 2.48%, 1.74% ו-2.28%, בהתאמה, והציגו את עידוד המשקיעים והמשק המקומיים מאישור העסקה.

ענף הפיננסים המקומי היה מבין המגיבים בחיוב לעסקה, עם עלייה של כ-3.1% במדד ת"א בנקים-5, בהובלת מניית בנק דיסקונט, שזינקה בכ-4.1%, ולצד עליית מניות מזרחי טפחות (3.7%) ופועלים (2.8%). שאר מדדי הסקטור הפיננסי רשמו גם הם עליות בולטות כדוגמת מדד ת"א ביטוח שעלה בכ-3% ומדד ת"א פיננסים שעלה בכ-2.8%.

ענף האנרגיה המתחדשת הגיב גם הוא בעליות שערים כדוגמת מדד הקלינטק שעלה בכ-3.1%, והובל על ידי מניית חברת 'הכביש החכם' אלקטריאון, שזינקה בכ-15.7% לאחר דיווח על השלמת הקמת ומסירת פרויקט אפיקים הכולל רציף טעינה אלחוטית במסוף אוטובוסים ציבוריים.

הבורסה לניירות ערך, 21 בנובמבר 2023. צלי גרינברג,
הבורסה לניירות ערך, 21 בנובמבר 2023/צלי גרינברג

הבורסה הודיעה כי בין הדיווחים הכי נקראים באתר המא"יה היו אלה של החברות אלרון, חלל תקשורת ודלק, שמניותיהן גם כן זינקו בחדות. זאת לאחר שאלרון עדכנה כי חתמה הסכם מחייב בין קרטיהיל, אחת מחברות הביומד שבפורטפוליו שלה, לבין חברת מכשור רפואי בריטית למכירת קרטיהיל תמורת כ-330 מיליון דולר, כשחלקה של אלרון יכול להגיע עד 87 מיליון דולר. בעקבות כך זינקה מניית אלרון בכ-50% בצהרי אתמול ואת סיום המסחר סיימה בעלייה של כ-38%.

חלל תקשורת דיווחה כי קיבלה הצעה מבעלת עניין בחברה למתווה לגיבוש תוכנית הסדר חוב על רקע המגעים שהיא מקיימת עם הנאמנים והנציגויות של אג"ח החברה ומתווה הסדר חוב שהוגש מטעם החברה לביהמ"ש, ובתגובה לכך זינקה מנייתה בכ-25.5%.

קבוצת דלק פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה במסגרתו הציגה רווח של 423 מיליון שקל והודיעה על חלוקת דיבידנד, שהובילו לעליית מנייתה בכ-3.7%.

העליות גם הובילו להמשך העלייה במדדים מאז הנפילות החדות שחוו ב-7 באוקטובר השחור, עם עלייה ממוצעת של 4.21% בשלושת המדדים המרכזיים שהוזכרו עד לתאריך שנבחן (ראו טבלה). העליות מציגות את עידוד השוק מהצלחות המערכה הצבאית של ישראל, הצגת החוזקה של הכלכלה הישראלית, מהלכי הביטחון של בנק ישראל שהצליחו למנוע נפילה בשער השקל ופעילות הממשלה למתווה מוסכם עבור המשק הישראלי לצד הצהרות ראש הממשלה כי תקציב 2023 יכיל את צרכי המלחמה, ובכללם הצרכים הכלכליים של המשק והעורף.עליות אלו אף החזירו את מדדי ת"א 35 ות"א 125 לתשואה חיובית מתחילת השנה, שעמדה על 0.58% ו-0.36%, בהתאמה.

בתוך כך, מצטייר כי החלטת הבורסה להשאיר פעילותה לאחר ה-7 באוקטובר הייתה נכונה, וכי הכלכלה הישראלית מצליחה לעת זו להכיל את האסון ואת המלחמה שנפתחה לאחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully