וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשפעות חרבות ברזל: עליה של עשרות אחוזים בפעילות נמל חיפה בשל המלחמה

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 11:54

רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה פרסמה את דו''ח נתוני שינוע המטענים שהגיעו לישראל בחודש אוקטובר. בשל המלחמה והתפקוד המצומצם של נמלי אשדוד ואילת, נמל חיפה קלט במהלך החודש, 39% מכלל המכולות שהגיעו לישראל ו- 50% מענף הרכב שצבר תאוצה בחודשים האחרונים

נמל חיפה. ליאור פתאל,
נמל חיפה קלט באוקטובר 39% מכלל המכולות המלאות שהגיעו לישראל/ליאור פתאל

על פי הדוח שפרסם משרד התחבורה, נמל חיפה הוביל במהלך חודש אוקטובר בכל פלחי השוק, בכלל זה מכולות, מטען כללי וכלי רכב עם קליטה של 39% מכלל המכולות המלאות, כולל כמעט את כל המטענים שהוסטו מהדרום, ככל הנראה עקב הרקטות שנורו לאזור. בהנהלת נמל חיפה מסבירים שהסטת המכולות דווקא לנמל חיפה היא תוצאה טבעית שנובעת מהיכולות של נמל חיפה והשירות שהוא נותן ללקוחות לצד הגמישות של הנמל במציאת פתרונות בזמן אפס.

בנוסף, פעילות כלי הרכב שצברה תאוצה בחודשים האחרונים הגיעה ל-50% מענף הרכב במהלך החודש. את הסיבות לגידול במספר כלי הרכב שיובאו דרך נמל חיפה מסבירים בהנהלת הנמל בעלייה בכמות כלי הרכב בגלל העלייה הצפויה במיסוי בינואר, בפתרונות יצירתיים לאחסנה שהעמיד נמל חיפה ליבואנים אל מול הביקושים הגדלים וההבטחה של הנמל לעמוד בכל הכמויות וקווים של רכבים חשמליים מסין שמיועדים גם לאירופה המובילים לכך שהאוניות ממילא חוצות את תעלת סואץ לים התיכון ולכן חיפה היא פתרון מצוין עבור רכבים המגיעים מהמזרח הרחוק.

בחודש נובמבר בנמל חיפה צופים המשכיות של פעילות הרכב והמכולות בעצימות גבוהה אל מול ירידה בכל נמלי ישראל כולל חיפה במטען הכללי.

חברת נמל חיפה שבשליטת אדני-גדות נאלצה להירתם בזמן שיא כדי להיערך לגידול הדרמטי ולביקושים הגדולים של חברות הספנות ובעלי המטען. על פי נתוני משרד התחבורה, גם כמעט כל הפעילות שעלתה צפונה נקלטה בנמל חיפה.

כך התחלקו הנתונים בין הנמלים במהלך חודש אוקטובר, החודש בו פרצה המלחמה:

מכולות: חברת נמל חיפה קלטה בחודש אוקטובר 32% מהמכולות ששונעו בנמלי ישראל ו-39% מהמכולות המלאות (בניכוי שינוע של מכולות ריקות). 27% מהמכולות המלאות נקלטו בנמל אשדוד, 23% בנמל המפרץ ו-11% בנמל הדרום. על פי נתוני משרד התחבורה נמל חיפה הינו היחיד שחווה עלייה בנתח השוק באוקטובר (של כ-50%), אל מול ירידה של שאר הנמלים, כולל נמל המפרץ הנמצא בחיפה.

ענף הרכב: נמל חיפה זוכה לעלייה משמעותית בנתח השוק מזה מספר חודשים, ובחודש אוקטובר הגיע ל-50% מכלי הרכב שהגיעו לישראל. 44% יובאו דרך נמל אילת ו- 6% דרך נמל אשדוד. לשם השוואה, בשנת 2022, טרם ההפרטה, עמד נתח השוק של נמל חיפה בתחום כלי הרכב על 12% בלבד. אוניות הגלנוע שהגיעו לחיפה עם כלי רכב מיובאים כללו מותגים שמיוצרים באירופה, וכן מכוניות חשמליות תוצרת סין שהגיעו באוניות ייעודיות מהמזרח הרחוק דרך תעלת סואץ, פעילות שתכוננה עוד טרם המלחמה, ונמשכה כמתוכנן למרות המצב הביטחוני.

אודי שרון מנכל נמל חיפה. ורהפטינג ונציאן,
אודי שרון, מנכ"ל נמל חיפה: "חווינו עלייה של עשרות אחוזים בפעילות בתוך זמן קצר"/ורהפטינג ונציאן

"עלייה של עשרות אחוזים בפעילות בתוך זמן קצר"

אודי שרון, מנכ"ל נמל חיפה: "נתוני רשות הספנות והנמלים מבטאים את האמון שלקוחות נמל חיפה נותנים בנו. הם יודעים שברגע האמת אנחנו נמצא עבורם פתרונות, גם בזמן שיא, תוך הפעלת כל היצירתיות והיכולות של עובדי הנמל המקצוענים.

עלייה של עשרות אחוזים בפעילות בזמן כה קצר תוך מתן שירות מצוין שלא נפגע למרות העלייה בנפח הפעילות, הם תוצאה של המחויבות של בעלי נמל חיפה, קבוצת אדאני ההודית וגדות הישראלית, ושל צוות העובדים בנמל חיפה. זה ה-DNA של נמל חיפה, היום יותר מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully