וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר יציג בפני יעקב פרנקל את תוכניתו הכלכלית

אמיר טייג

16.3.2003 / 12:11

הערכה: נתניהו ייעזר בפרנקל בהערכת תגובת סוכנויות הדירוג להעלאת יעד הגירעון ל-3.9%; כמו כן עשוי להיעזר בנגיד בנק ישראל לשעבר בביצוע שיפורים אחרונים בתוכנית

שר האוצר, בנימין נתניהו, ייפגש היום ב-14:00 עם יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר ויו"ר הפעילות הבינלאומית של מריל לינץ'. השניים ידונו בתוכנית הכלכלית שנתניהו צפוי להציג בפני הממשלה במהלך השבוע הנוכחי.

הערכות הן כי נתניהו יציג בפני פרנקל את התוכנית הכלכלית אשר גיבש בשבועיים האחרונים על מנת לקבל את חוות דעתו של פרנקל כיצד תתקבל תוכנית זו בקרב הגופים הבינלאומיים. כמו כן עשוי נתניהו להיעזר בפרנקל על מנת לבצע שיפורים אחרונים בתוכנית.

תוכניתו של נתניהו כוללת העלאת יעד הגירעון ב-2003 מ-3% ל-3.9%. דבר זה יאפשר צמצום הקיצוץ התקציבי הנדרש ב-5 מיליארד שקל, אך צפוי לעורר התנגדות בקרב חברות הדירוג הבינלאומיות, שעשויות להוריד בתגובה את דירוגה של מדינת ישראל. לפי הערכות, סטנדרד אנד פורס ופיץ' יורידו את דירוגה של ישראל כתגובה להעלאת יעד הגירעון, אך מודי'ס, הנחשבת פחות שמרנית, תותיר את דירוגה של ישראל על כנו.

שמו של פרנקל עלה לפני מספר שבועות כמועמד מועדף על ידי ראש הממשלה לתפקיד שר האוצר. פרנקל אף נפגש מספר פעמים עם ראש הממשלה, אולם לבסוף המשרה הוצעה לנתניהו לאחר שפרנקל העמיד מספר תנאים לקבלת התפקיד, שכללו התקדמות בתהליך המדיני.

לאחר פגישתו עם פרנקל ייפגש נתניהו ב-16:00 עם ח"כ אברהם הירשנזון, יו"ר ועדת הכספים, ולאחר מכן עם שר התמ"ס, אהוד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully