וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מענק? לי אישרו צינור 4 צול"

23.11.2023 / 12:50

ארבעה ימים מאז שפתחה רשות המיסים את המערכת להגשת בקשה לפיצוי מהמדינה, קבוצות העצמאים ברשתות סוערות בגלל הסרבול הקשה של המערכת: "למה הכול סינית? זה שדה מוקשים, בקורונה קיבלנו כסף בלחיצת כפתור"

גפני חשף: סמוטריץ' בולם את העברת הכספים הקואליציוניים למפונים/ערוץ כנסת

קבוצות העצמאים ברשתות סוערות. ארבעה ימים מאז פתחה רשות המיסים את המערכת להגשת בקשה לפיצוי מהמדינה, בגין פגיעה כלכלית בעקבות המלחמה, בני המזל שהצליחו להתמודד מול דרך הייסורים הווירטואלית הזאת, והגישו את הבקשה, עדיין לא קיבלו אפילו שקל אחד לחשבון הבנק.

היום בבוקר שאלה רותי בנזימן את החברים ב"אני שולמן", "יש פה מישהו שכבר אושר לו המענק?" והתשובות שקיבלה נעו בין, "לא", ל"לי אישרו צינור ארבעה צול". הדר כתבה, "אני עוסק מורשה, נרשמתי למענק לפי מחזורים, דיווח דו חודשי. למה הכול סינית? הכנסות הוניות? תשומות שוטפות? יש למישהו מילון לאירוע? מרגישה שזה שדה מוקשים". אחר כתב: "עוסק פטור בב"ש. איזה מסלול לבחור? הלכתי לאיבוד".

המערכת נפתחה עשרה ימים לאחר אישור תכנית הפיצויים שגיבש משאר האוצר למגזר העסקי, בעקבות הפגיעה הכלכלית במלחמה. התוכנית, שאושרה בינתיים לאוקטובר-נובמבר בלבד, אמורה להתארך גם לדצמבר, באישור ועדת הכספים בקרוב, ועלותה, עד כה עומדת על כ - 15 מיליארד שקלים.

ברשות המיסים דוחים את הטענות ומסבירים שהפיצוי יכנס לחשבונות הבנק של הפונים במערכת אחרי שבוע. עוד מוסיפים, שהטענות על המערכת המסובכת וחוסר היכולת של עצמאים להתמודד איתה, אינה עומדת בקנה אחד עם הנתונים, כיוון שעד היום הגישו את הבקשה כ - 40,000 עצמאים. בחישוב פשוט, אלה שהזדרזו, הצליחו לדלג מעל המכשולים הרבים בדרך לסיום הגשת הבקשה, יקבלו את הכסף רק ביום שלישי, כמעט חודשיים מפרוץ המלחמה.

רמי ב'זה ותיקי אדיסון. צילום מסך, צילום מסך
"ברשות המסים סופרים את האנשים שנכנסו שוב ושוב". רמי בז'ה/צילום מסך, צילום מסך

"40,000 עצמאים?", צוחק רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילאנסרים בהסתדרות, "ברשות המיסים כנראה סופרים את האנשים שנכנסו שוב ושוב למערכת, מתוכם רק כמה אלפים הצליחו להגיש את הבקשה. אחרים פשוט לא הצליחו, התייאשו וויתרו.

"זאת חרפה שאף אחד עוד לא קיבל את הכסף. אנחנו מייצגים את נותן השירות הקטן, זה שהפיצויים המיידיים האלה היו מיועדים לו ולא לחברות הגדולות שיודעות להסתדר לבד, אלה שלא יכולים למלא את המקרר.

"אז במקום להשתמש במנגנון קיים דרך הביטוח הלאומי, שעבד מעולה בקורונה, שנתן דמי קיום של 75% מהשכר הממוצע במשק, 7,500 שקלים לחודש, בלחיצת כפתור, הם שולחים אותנו ליועצי מס ורו"ח, כי אנחנו לא מסוגלים להתמודד מול המכשולים שמציבה לנו רשות המיסים באתר שפתחה. כשהבנתי את כמות הטפסים והבירוקרטיה שאני צריך לעבור, אפילו עוד לא ניגשתי. הביטוח הלאומי יודע עלינו הכול, מכיר את כולנו עד הקרביים יותר טוב ממס הכנסה. הוא מקבל דיווח על המחזורים, אז למה לסבך?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

באמת, למה לסבך את העצמאים?

"ברשות המיסים עושים לנו דווקא. כשהם רוצים מאיתנו כסף, הם יודעים לקחת אותו מאיתנו ב - 15 לחודש. הם רוצים למשוך זמן. זה לא במקרה שהתוכנה הזאת לא עובדת. אני חושב שכל זה נובע מכהות חושים וקיבעון מחשבתי לפיו העצמאים הם רמאים. ונגיד שיש 5% רמאים, לא תפגוש אותם בחודש הבא ובזה שאחריו ותוכלו להתחשבן איתם? אני בא מעולם ההופעות. מאפרות לא נמצאות בכלל במתווה, אנשים מתביישים להגיש בקשה על הסכום המגוחך שיקבלו.

"התוצאה של כל הדבר הזה, הן הפרסומות, בעיקר של הבנקים, שמציעים לנו הלוואות. מדינת ישראל הופכת אותנו לנרקומנים של הלוואות ואשראי. ומי שאחראי לזה, הם מקבלי החלטות באוצר שחושבים שעצמאים מסתירים מזומן מתחת לבלטות. ולא מבינים שאין להם בטחונות וחמצן לחיות. בשש אחרי המלחמה זה ישתנה, יחד עם הריסטארט שנעשה כאן. יהיה פה נוהל לחיצת כפתור שייתן לעסקים ודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully