וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלה תחת אש: פתרונות פיננסיים גמישים בתקופה קשוחה

דניס לר, תוכן ממומן ע"י ישראכרט

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 15:29

מדינת ישראל התגייסה למאמץ המלחמתי, ומשקי הבית מרגישים את ההשפעה גם על הכיס ● אלו הפתרונות הפיננסיים שמוענקים ללקוחות בשעת החירום הזו

זוג צעיר עם מסמכים מול מחשב נייד. ShutterStock
עסק שלא עובד או מועסקת שלא מקבל משכורת, הם מכה כלכלית למשק הבית בזמן אמת/ShutterStock

ישראל היא מדינה שידעה לא מעט מלחמות קיומיות. בעתות כאלה, כל הצדדים השונים של החיים מתכנסים למאמץ המלחמתי - הגיוס למילואים, השינויים במערכת החינוך, התייצבות העורף לשירות המערכה, וגם הכלכלה וגופים פיננסיים שונים. כיצד נראית התנהלות כלכלית בזמן מלחמה, איך מנהלים הוצאות כלכליות אישיות כשהתותחים רועמים והמשק בהאטה, במיוחד בתקופה שבה, לצד חוסן פיזי ונפשי, חוסן כלכלי הוא אחד הדברים הכי חשובים לציבור?

ראשית, חשוב להכיר בהשפעות הישירות והמיידיות שיש למלחמה על הכלכלה ברמת המקרו. כך ניתן למנות למשל את נפילת ערך השקל בשבועות שלאחר ה-7 באוקטובר, שבשיאו צנח ב-5.7% בערכו (ומאז כבר עלה). בנוסף, ההשבתה הנרחבת של חלקים גדולים בפעילות המשק פוגעת בתמ"ג הלאומי, וכך גם ההוצאה לחל"ת של עשרות אלפי עובדים - שגם מכבידה על תקציב המדינה.

שנית, גם ברמה האישית והמשפחתית, המלחמה משפיעה על דפוסי התנהלות. באופן מיידי, חופשות משפחתיות התבטלו, חתונות, בר-מצוות ואירועים אחרים נדחו, ותשלומים שוטפים על שירותים הוקפאו. כך, גם הבחירה על מה להוציא את הכסף משתנה כשהמדינה במלחמה: ההתמקדות של התקציב הביתי ממוקדת בצרכים החיוניים כמו אוכל, חשבונות, שכר דירה, משכנתא, מסגרות לילדים וכדומה. מנגד, הוצאות על ביגוד, מוצרי לייף-סטייל ומותרות אחרות פוחתות משמעותית. לכך נוסיף שרבים מוותרים על בילויים בחוץ, ולא מעט גם בוחרים לתורם כספים לעמותות המסייעות לנפגעי המלחמה למשל.

זוג צעיר עם מסמכים מול מחשב נייד. ShutterStock
איך מצמצמים הוצאות כדי לצלוח את התקופה המאתגרת ואיך מתייעלים בעזרת כלים פיננסיים זמינים?/ShutterStock
בימים אלה גופים פיננסים רבים מציעים הקלות והטבות כדי להקל על ההתנהלות הכלכלית של משקי הבית ושל הלקוחות

איך מצמצמים ומתייעלים כלכלית בזמן המלחמה?

כאמור, רבים בישראל נקראו למילואים, וכך מפרנסים ובעלי עסקים רבים לא יכולים להציג את אותה רמת השתכרות שאליה הייתה מורגלת משפחתם בשגרה. מעבר לכך, מגזרים שלמים במשק מושבתים, ועל אף סיוע כלכלי מהמדינה כעת ובעתיד - עסק שלא עובד או מועסקת שלא מקבל משכורת, הם מכה כלכלית למשק הבית בזמן אמת.

לאור זאת, ייתכן שזהו זמן נכון לחשוב - כיצד מייעלים את התנהלות משק הבית, איך מצמצמים הוצאות כדי לצלוח את התקופה המאתגרת, ואיך מתייעלים בעזרת כלים פיננסיים זמינים. נקודת התחלה טובה היא באמצעות שלושת הכלים הבאים:

• רישום ומיפוי הוצאות והכנסות - רישום מדוקדק של כל הכסף שצפוי להיכנס למשק הבית, ושל כל ההוצאות הצפויות. בעת מלחמה, כפי שצוין, המאזן משתנה. לכן חשוב לייצר מפה חדשה של התזרים המשפחתי. בהתאם, נוכל לבטל או להקפיא הוצאות שאינן חיוניות להתנהלות בעת חירום.
• שימוש בתמיכה במידת הצורך - המדינה מציעה מענקים מקומיים לפי יישובים, לפי מגזר תעסוקה וגם עבור עסקים קטנים ובינוניים שהכנסתם נפגעת עקב המלחמה. ניתן להתעדכן על כך דרך אתרי החדשות, שכן חלוקת המענקים מוחלטת בממשלה ומדווחת באופן שוטף, או לפנות לביטוח הלאומי לשם בירור הזכאות.
• פריסת תשלומים ודחיית הלוואות - אחד הדברים שנרצה שלא יטרידו אותנו בעת מלחמה ולחץ כספי, יהיו החזרי הלוואות קיימות והחזר של פריסת תשלומים גדולים. זה הזמן הנכון לבדוק כיצד ניתן לאחד הלוואות, לדחות החזרים ולפרוס את התשלומים לטווחי זמן ארוכים יותר.

התייעלות בהתנהלות עם פתרונות אשראי

בימים אלה גופים פיננסים רבים מציעים הקלות והטבות כדי להקל על ההתנהלות הכלכלית של משקי הבית ושל הלקוחות. כך, חברת ישראכרט מציעה פתרונות אשראי והקלות ייחודיות לימי המלחמה, שכל מטרתם היא להפוך את הכלכלה הביתית לדבר האחרון ברשימת הדאגות שלנו. כך ניתן לפרוס את החיוב החודשי, לדחות החזר על הלוואה, להחיל חיוב חודשי קבוע בכרטיס האשראי, לחבר כרטיס אשראי לנייד ועוד.

זוג צעיר עם מסמכים מול מחשב נייד. ShutterStock
לקוחות שנטלו הלוואה לכל מטרה מישראכרט יכולים לדחות את ההחזר החודשי עבורה ב-3 חודשים/ShutterStock

לשימושכם, להלן מגוון הפתרונות של ישראכרט להקלה על לקוחותיה בתקופה הקרובה:

פריסת החיוב החודשי - בין אם כרטיס ישראכרט שבידיכם הוא כרטיס מהבנק ובין אם זהו כרטיס אשראי חוץ בנקאי, אם החיוב החודשי הצפוי עבורו עומד להיות גבוה מהיכולת, יש את האפשרות לפרוס אותו ולהימנע מהוצאה גבוהה בבת אחת. פעולה כזו יכולה לסייע בהקלה על התזרים באופן מיידי והימנעות ממשיכת יתר.
דחיית החזרי הלוואה - לקוחות שנטלו הלוואה לכל מטרה* מישראכרט יכולים לדחות את ההחזר החודשי עבורה ב-3 חודשים. הקפאת ההחזרים החודשיים יכולה לתת אוויר לנשימה, בעת שהמדינה כולה עוד נמצאת במצב חירום.
בחירת סכום החיוב החודשי הקבוע - לקוחות ישראכרט יכולים לבחור לעצמם את סכום החיוב החודשי בכרטיס האשראי, ובכך לשמור על שליטה מלאה על ההוצאות. זאת, ב-0% ריבית על יתרת החיוב שנדחה למשך 3 חודשים למצטרפים חדשים.
חיבור הכרטיס לנייד - כדי לא להיות תלויים בארנק או בכרטיס בכל רגע, בישראכרט מאפשרים וממליצים לחבר את כרטיס האשראי לנייד באופן מאובטח ומהיר באמצעות GOOGLE PAY ו- APPLE PAY.

פעולות נוספות שניתן לנקוט באופן עצמאי

בנוסף להטבות המוזכרות למעלה, ניתן גם לנקוט בכמה פעולות שיוכלו להציב אתכם במצב של חוסן פיננסי בעת חירום. בתוך הכאוס, ייתכן שאבד או נגנב כרטיס אשראי - בעת פעולת איבה, פעילות צבאית או סתם בדרך למילואים. ניתן לעדכן על אובדן או גניבת כרטיס אשראי באתר או באפליקציה של ישראכרט כדי להימנע מפעולות זדוניות בכרטיס.

בנוסף, ניתן לצפות בפירוט חיובים ועסקאות לטובת מיפוי ההוצאות וההכנסות, וניתן גם להגדיל את מסגרת כרטיס האשראי, ללא צורך בשיחה עם נציג.

לבסוף, ישראכרט מציעה גם הקלות ספציפיות והטבות משתנות בתקופה זו, ללקוחותיה. ניתן להיכנס לאתר ישראכרט, לפרטים נוספים ועל מנת להתעדכן בהטבות.

גבר צעיר עם מחשבון. ShutterStock
לישראכרט יש פתרונות פיננסיים, לכלל לקוחותיה, שיכולים להקל בתקופה הנוכחית/ShutterStock

סיכום

במלחמה הנוכחית, גילינו שוב את החוסן הלאומי של עם ישראל. לאחר האסון שפקד אותנו, כול המדינה התגייסה - בין אם למילואים ובין אם למערך העורף. גם משקי הבית מרגישים כמובן את השפעות המלחמה, בעיקר בפן הכלכלי. לישראכרט יש פתרונות פיננסיים, לכלל לקוחותיה, שיכולים להקל בתקופה הנוכחית, וכדי שנוכל לעבור את זה חזקים - ביחד.

לפתרונות הפיננסיים של ישראכרט>>>

*בכפוף לאישור המלווה ותנאיה , המלווה ישראכרט מימון בע"מ ו/או הבנק בו מתנהל חשבונך, אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
**דחיית החזר ההלוואה בכפוף לתשלום ריבית גישור ותדחה את מועד סיום תקופת הלוואה.
***הפרסום אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה / אשראי
****אין בהודעה זו כדי לחייב את המלווה בהעמדת האשראי באופן מלא או חלקי ולמלווה תהא את שיקול הדעת המוחלט באם להיענות לבקשה או לדחותה.
*****מידע כללי בלבד. אין לראות האמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.
****** 3 חודשים ללא ריבית על יתרת החיוב שנדחה מחודש לחודש, החל ממועד החיוב הקרוב. בתקופת ההטבה כרטיסך יזוכה בכל חודש בסכום הריבית. בסיום ההטבה הסכומים במסגרת התכנית יישאו ריבית.
******* בכפוף ל"תנאי שימוש תשלום בנייד" ולתנאי שימוש בשירות - Google Pay ו-Apple Pay המפורטים באתר ובאפליקציית ישראכרט. השירות זמין ללקוחות ישראכרט בע"מ המחזיקים כרטיסי חיוב התומכים בכך.

דניס לר, תוכן ממומן ע"י ישראכרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully