וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שטרית: "הנטל שמוטל על הציבור בגין השכר הציבורי הוא גבוה מאוד"; קיצוץ השכר בשירות הציבורי - עד 20%

אמיר טייג

16.3.2003 / 12:47

השר בלי תיק במשרד האוצר אמר ברשת ב': "עד שכר המינימום לא יהיה קיצוץ של פרוטה"; בכוונת האוצר להגיע להסדר עם ההסתדרות על קיצוצי השכר אך לא בכל מחיר



במסגרת התוכנית הכלכלית שמגבש משרד האוצר, יהיה קיצוץ בשכר העובדים בסקטור הציבורי - כך מאשר היום מאיר שטרית, השר בלי תיק במשרד האוצר, בראיון שהעניק לרשת ב'.



שטרית מציין כי השכר הציבורי עלה בשנים האחרונות בשיעור חד יותר בהשוואה לשכר בסקטור העסקי אשר נשחק בשנתיים האחרונות. "ההוצאות הציבוריות הן מעל ליכולתו של המשק לשלם. הנטל שמוטל על הציבור בגין השכר הציבורי הוא גבוה מאוד", אמר שטרית.



לדברי שטרית, הקיצוץ בשכר ייעשה בצורה מודרגת. התוכנית הכלכלית לא תשפיע כלל על העובדים אשר מרוויחים את המשכורות הנמוכות בשירות הציבורי. "עד שכר המינימום לא יהיה קיצוץ של פרוטה", אומר שטרית. "מעל שכר המינימום יהיה קיצוץ קטן יותר, והקיצוץ ילך ויגדל כשמגיעים לשכר הבכירים. שם הקיצוץ יגיע לכ-20%", אומר שטרית.



שטרית הוסיף כי בכוונת ראשי האוצר לעשות כל הנדרש על מנת להגיע להסכמה עם ההסתדרות ברוב הנושאים שנתונים על הפרק, כולל נושא הפנסיה שמחייב הסדרה. עם זאת, שטרית אינו מתנה את יישום התוכנית בהסכמה עם ההסתדרות. "במידה שלא נגיע להסכמה לא יהיה מנוס לעשות תוכנית בכל מקרה", אומר שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully