וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מעלה את דירוג קומברס ל"צבור" מ"החזק"

גתית פנקס

16.3.2003 / 12:51

במודי'ס מותירים את דירוג האשראי של אמדוקס ב-Baa3 אך מורידים את דירוג התחזית ל"שלילי" לאור המשך הידרדרות תעשיית הטלקום

שתי חברות דירוג ומחקר פירסמו עבודות על שתי חברות בעלות קשר ישראלי בסוף השבוע האחרון: חברת הדירוג והמחקר סטנדרד אנד פורס העלתה את דירוגה של חברת התקשורת קומברס טכנולוג'י מ"החזק" ל"צבור" במחיר של 10.8 דולר למניה וחברת הדירוג Moody's הותירה את דירוג האג"ח של אמדוקס ברמה של Baa3, ואולם דירוג התחזית של החברה שונה ל"שלילי".

ראשית, לקומברס: יצוין, כי שינוי הדירוג אינו נוגע לחובות ואשראי החברה המדורגים אצל S&P כדאבל B מינוס (כלומר: יכולת החברה לפרוע את התשלומים היא מתחת לממוצע), אלא בדירוג של המניה (STARS - Standard & Poor's Stock Appreciation Ranking System).

הדירוג במערכת זו נע בין 5 כוכבים ("קנייה חזקה") וכוכב אחד ("מכור"), וקומברס זכתה ל-4 כוכבים ("צבור"), הדירוג השני בגובהו. ארי בנסינגר, אנליסט S&P לציוד תקשורת, אומר כי אומנם הפסדיה של קומברס היו גבוהים מתחזיותיו ואולם העובדה שהמכירות צמחו ב-5% מהרבעון השלישי של השנה וכי צבר ההזמנות צמח ב-61% מהרבעון הקודם - הן חיוביות בעיניו. למעשה, ב-S&P מאמינים כי החברה תוכל לשוב לרווחיות עד סוף השנה הפיסקלית הנוכחית (שמסתיימת עבור החברה בינואר 2004).

יצוין, כי ברבעון שעבר, בדו"ח על דירוג החוב של החברה, הביעו ב-S&P דאגה מכך שהחברה אינה מצליחה לשוב לרווחיות והוסיפו כי חוסר יכולת זה עלול לגרום לירידות נוספות בדירוג האשראי בהמשך. חובותיה של קומברס כיום הם 391 מיליון דולר למחזיקי האג"ח.

ולענקית הבילינג אמדוקס: Moody's הותירה את דירוג האג"ח של אמדוקס ברמה של Baa3 - רמה זהה לזו שהעניקה לה במאי 2001 בעת גיוס 500 מיליון דולר באג"ח, ואולם דירוג התחזית של החברה שונה ל"שלילי" לאור המשך ההיחלשות של תעשיית הטלקומוניקציה. זו, לדברי מודי'ס, חושפת את אמדוקס לירידות נוספות בתקציבים שמפנים לקוחותיה לצורך תוכנות טיפול וחיוב לקוחות (CC&B), במיוחד בקרב לקוחותיה הקטנים יותר. בנוסף לכך, במודי'ס מציינים כי מעגלי המכירה מתארכים גם בתחום האאוטסורסינג, דבר שיהיה לרועץ לאמדוקס ככל שהמודל העסקי שלה יהפוך למבוסס יותר על הכנסות חוזרות מלקוחות האאוטסורסינג שלה.

גם התחרות בתחום האאוטסורסינג מחברות גדולות משפיעה לרעה על אמדוקס, להערכת מודי'ס. תחום האאוטסורסינג מהווה כיום כ-10% מהכנסותיה של החברה עבור לקוחות כמו נקסטל, וריזון, סנסיס ו-SBC. תחרות בתחום ה-CRM (טיפול בלקוחות) כוללת את אורקל, פיפלסופט וסיבל. במודי'ס טוענים כי ייתכן שאמדוקס תגדיל את חלקה במיזם האאוטסורסינג Certen המשותף לה ולבל קנדה, בו היא מחזיקה 10% כיום, ל-45% - אופציה שתעמוד לרשותה ביולי 2003.

"אומנם ההידרדרות בהכנסות החברה נראית כאילו נעצרה", אומרים במודי'ס, "אך אם תהיה ירידה נוספת בהכנסות היא תוביל לירידה ברווחיות של אמדוקס ובתזרים המזומנים שלה, מה שיגרום ללחץ נוסף על דירוג החברה.

ובכל זאת, במודי'ס מותירים את דירוג האג"ח והחוב של אמדוקס. הטענה המרכזית היא כי לאמדוקס יחסים עסקיים חזקים עם ספקיות התקשורת הבינלאומיות הגדולות שתורמים חלק ניכר להכנסות החברה. כמו כן, הם מציינים לטובה את הפרישה הגיאוגרפית של אמדוקס גם מעבר לצפון אמריקה ואת קופת המזומנים של החברה המכילה 1.1 מיליארד דולר. המינוף הפיננסי של אמדוקס הוא מתון, אומרים במודי'ס, וכיום חובה למחזיקי האג"ח מסתכם ב-445 מיליון דולר אותו היא עשויה להמיר למזומן ב-1 ביוני 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully