וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר "פייננשל טיימס": מקורבי פרנק קוואטרון הרוויחו עד 400 מיליון דולר מהקצאת הנפקות ראשוניות "חמות"

סוכנויות הידיעות

16.3.2003 / 14:20

בנקאי ההשקעות של קרדיט סוויס פרסט בוסטון, שהושעה מעבודתו והואשם בהקצאת מניות לא חוקית, ניהל חשבונות מניות עבור 300 מ"ידידיו" בתעשיית ההיי-טק



תחקיר של "פייננשל טיימס" מגלה כי המניות שהקצה פרנק קוואטרון ל-300 מ"ידידיו" בהנפקות ראשוניות הניבו להם רווח של 200-400 מיליון דולר. קוואטרון שימש כבנקאי ההשקעות הכוכב של קרדיט סוויס פרסט בוסטון במהלך שנות הבועה והואשם בשבוע שעבר בידי איגוד סוחרי ניירות ערך האמריקאי בהקצאת מניות בהנפקות "חמות" למקורבים.



ע"פ חישובי העיתון, מגיע הרווח הממוצע לאדם, מקרב קהילת אנשי ההון סיכון ומנהלי עמק הסיליקון שהיו מקורבים לקוואטרון, ל-1 מיליון דולר. ציבור נהנים זה התחייב להפנות לבנק ההשקעות עסקות חיתום הנפקות, רכישות ומיזוגים בתמורה להקצאות אלה.



ע"פ נתוני איגוד סוחרי ניירות ערך (NASD) הוקצו 2%-4% ממניות ההנפקות הראשוניות של קרדיט סוויס למחלקת לקוחות הטכנולוגיה הפרטיים של הבנק. לדברי העיתון, המצטט מקורב לחקירה, כמעט כל המניות הוקצו לחשבונות של "ידידי פרנק", כפי שכונו.



לדברי העיתון, נהג קרדיט סוויס להפקיד את המניות בחשבונות הידידים ולמכור אותם מספר ימים לאחר ההנפקה, כאשר תוכנות המחשב של החברה הצביעו על כך שהן הגיעו לשיאן. ע"פ חישובי תומסון פיננשל הניבו ההנפקות של קרידט סוויס בין יולי 1998 לסוף 2000 למעלה מ-10 מיליארד דולר בחמשת ימי המסחר הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully