וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות האשראי: שדרות וקרית שמונה צנחו, גם תל אביב

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 9:40

ההוצאות בכרטיסי אשראי בשדרות וקריית שמונה ממשיכות להיות נמוכות בכ-80% לעומת הממוצע לפני המלחמה, תל אביב העיר היחידה במרכז שלא חזרה לשגרה

קפה קדוש, ירושלים. קפה קדוש,
בית קפה בירושלים. עיר הבירה התאוששה בצורה מלאה/קפה קדוש

נתוני הוצאות האשראי שמתפרסמים היום מגלים פער משמעותי בין הערים, כאשר במרבית הארץ נרשמה בנובמבר חזרה לשגרת הוצאות.

ואולם בחלק מהערים עדיין יש ירידה משמעותית בפעילות העסקית - שדרות וקריית שמונה ממשיכות להיות הערים שנפגעו בצורה הכי קשה מהמלחמה וההוצאות בהן בכרטיסי אשראי נחתכו בהיקף של כ-80% גם במהלך נובמבר.

באילת ההוצאות נחתכו בשיעור של 40%, זאת על אף שהעיר מלאה במפונים מאזור הדרום.

תל אביב היא העיר היחידה במרכז שלא התאוששה, עם הוצאות אשראי בנובמבר הנמוכות ביותר מ-20% ביחס לימי שגרה, דבר שככל הנראה נובע מירידה בהוצאות במקומות בילוי, תרבות ועוד.


ביתר הערים בדרום ובצפון, דוגמת אשקלון, באר שבע, אשדוד, קריית גת, חיפה, טבריה ונהריה, ההוצאות באשראי בהן הצליחו להתאושש וחזרו כמעט לרמתם הממוצעת טרום המלחמה. בעיר נתיבות הירידה בהוצאות עדיין מורגשת והיא עומדת על למעלה מ-20%.

חנויות סגורות בגרנד קניון בחיפה בימי המלחמה בדרום. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חנויות סגורות בקניון. במרבית הארץ נרשמה חזרה לשגרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא, מסבירה כי "הירידות שראינו בשדרות וקריית שמונה החל מהשבוע הראשון של המלחמה, ממשיכות להיות בשיעור של כ-80% והדבר קשור, בראש ובראשונה, לכך ששתי הערים הללו, כמו גם היישובים העוטפים אותן, מפונים מתושביהם בהיקפים דומים ואף גבוהים יותר. העיר אילת התייצבה על ירידה בהוצאות בהיקף של 40% והסיבה לכך היא שלמרות שהתפוסה במלונות ובחדרי האירוח מאוד גבוהה, הציבור שנמצא בהם הם מפונים ולא תיירים-נופשים שבמסגרת חופשתם מבצעים הוצאות של שופינג, אטרקציות ופנאי, מסעדות ובתי קפה ועוד.

"בערי המרכז, השרון והשפלה, בזכות החזרה לשגרה תחת המגבלות, הירידה בהוצאות נבלמה כמעט לחלוטין ויש כבר ערים בהן הנתונים אפילו מצביעים על עלייה בהוצאות לעומת הממוצע השבועי בשנת 2023. בעיר ת"א הירידה היא של יותר מ-20% בהוצאות והדבר קשור למספר גורמים וביניהם החזרה הלא מלאה לעבודה מהמשרדים, דחיית הפתיחה של שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות ובמכללות, הפגיעה בענף הבילוי והפנאי, והירידה בתיירות. ירושלים, התאוששה בצורה מלאה מהירידות בהוצאות שחוותה ואנו מייחסים זאת לחזרה של העיר והאזור הסובב אותה לשגרה על רקע הפסקת הירי והשקט הביטחוני היחסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully