וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשטיח האדום להצלת חיים: פולה בליק על התנדבות במד"א בזמן מלחמה

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 14:33

בוקר ה-7 באוקטובר צרוב בעיניהם, בליבם ובנפשם של אלפי מתנדבי מד"א שהיו מהראשונים להגיע לחזית הדרומית במטרה להעניק סיוע מיידי ומציל חיים. פולה בליק דיין, המוכרת כמי שמלווה סלבריטאים לקראת אירועים נוצצים במיוחד, מספרת על אתגרי השבת השחורה ועל שנים של התנדבות

פולה בליק מתנדבת במד"א. רוני שמעון,
מהשטיח האדום להצלת חיים: פולה בליק על התנדבות במד"א בזמן מלחמה/רוני שמעון

השבת הארורה שהתרחשה בבוקר שמחת תורה, בשבעה באוקטובר השנה, נתפסת כחלום בלהות שכולנו מחכים להתעורר ממנו.

המראות הקשים שנגלו לעיניהם של מתנדבי מגן דוד אדום (מד"א) ובכלל לכוחות ההצלחה והביטחון שהגיעו לסייע, לא ישכחו מזיכרונם לעולם, תוצאות הרוע שהביאו אתם רוצחי ארגון הטרור חמאס, ימשיכו לרדוף אותם לכל מהלך חייהם.

החל מהשעה 06:30 בבוקר באותה שבת, יצאו לדרך 1400 אמבולנסים, 650 אופנועים ו-3 מסוקים של מד"א עם כ-3,500 עובדי ומתנדבי מד"א שהיו בין הראשונים להגיע לחזית המלחמה בדרום, שם הם פגשו לראשונה בחייהם מימד כזה של רשע כאשר מאות אנשים, נשים וטף נרצחו מטווח אפס. הם התרוצצו בין יישובי העוטף ונרתמו להגיע לכל זירה, על מנת לטפל בנפגעים, גם תחת אש המחבלים.

3 אנשי צוות (שני חובשים בכירים נהגי אמבולנס ופרמדיקית) נרצחו בדם קר על ידי מחבלים תוך כדי הגשת עזרה ראשונה בשטח ועוד 4 אנשי צוות נפצעו באורח קשה ובינוני בתוך האמבולנסים. עוד סיפורים ממתנדבים מגיעים כל העת והם עוצרי נשימה, כאלה שטיפלו בפצועים תוך כדי לחימה, נהגי אמבולנסים שנכנסו אל תוך התופת, הדרכה רפואית של פצועים בשטח וניסיון להדריך אותם תחת שריקות, רסיסי כדורים ופיצוצי רימונים.

פולה בליק בתנדבות במד״א. רוני שמעון,
פולה בליק דיין במשמרת התנדבות במד״א/רוני שמעון

"אנחנו נמצאים במגה אירוע"

במקביל, במד"א מופעלים מוקדי חירום אשר מלאים במתנדבים ועובדים שבאותו בוקר שחור ענו לעשרות אלפי שיחות מאזרחים מודאגים, חלקם מהפצועים עצמם שניצלו מהטבח, שיחות קשות מאוד המתארות זוועות, כאשר חלק גדול מן מהשיחות נותרו ללא קול. המוקדנים, שמתארים שיחות קשות מנשוא, שיחות לא אנושיות, נתנו מענה ראשוני כיצד לחבוש ולטפל פציעות ובעיקר, כיצד להציל חיים.

תקופת המלחמה מותחת למעשה את הארגון לקצוות היכולת ומערך המתנדבים הוא חלק עיקרי וחשוב ולמעשה משמש כמכפיל כוח לארגון. כל אדם מעל גיל 14 יכול להגיע ולהתנדב במד"א. ההיענות, כפי שמספרים אנשי מד"א, היא מדהימה.

זכי הלר דובר מד"א מוסיף: "אנחנו נמצאים במגה אירוע, גם בימי שגרה מד"א נערך לתרחישים קיצוניים, אבל אף אחד לא חשב לרגע שנהיה במצב כזה. לצוותים במדא אין נשק ואמצעי הגנה כאשר הם מגיעים לזירה. הנשק שלהם זה שהם אנשים שבאים לטפל ולהעניק עזרה ראשונה, הם האנשים טובים שבאים לעשות טוב. אנחנו מכירים אירועים של פיגועים אבל מצב כזה בקנה מידה כזה לא זוכרים. הפעם האירוע שונה לחלוטין ממה שניתן לדמיין. היה קשה ומאתגר להגיע לטפל בפצועים, כולם נפגעו כולל הצוותים שלנו בשטח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צוות מד"א במהלך תדרוך. הסברה מד"א,
צוות מד"א במהלך תדרוך בשטח, לפני כניסה לזירה למתן סיוע/הסברה מד"א

"התנדבות במד"א היא חוויה מתגמלת"

כדי להכיר מהשטח את התחושות של המתנדבים, דיברנו עם פולה בליק דיין, בעלת המרכז לרופאה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת שמוכרת לכם בעיקר מרגעים מלאי גלאם ופרימיירות נוצצות לצד הסלבריטאים הכי מוכרים בישראל, שמתנדבת כבר מעל ל- 4 שנים בארגון מד"א ומובילה את הקמפיין הדיגיטלי שיוצא בקריאה: בואו להתנדב וללמוד, כי ידע מציל חיים!

"התנדבות במד"א היא חוויה מתגמלת להפליא", מספרת פולה, "לא רק שאנחנו יכולים לעזור לנזקקים, אנחנו גם מקבלים את ההזדמנות לעשות שינוי בחייהם של רבים. אלפי המתנדבים במד"א, גברים ונשים, מגיל ההתבגרות ועד הגיל השלישי, משולבים בכל התחומים. התפקידים הם מגוונים מאוד וכמובן שלכל תפקיד הדורש טיפול מעשי, יש צורך בהכשרה מתאימה. אך גם למי שטרם עבר הכשרה רפואית ומעוניין לתרום, הוא יכול לעשות זאת בפעילות הומניטארית".

"ההתנדבות במגן דוד אדום היא ערך חיוני, המהווה אבן יסוד לארגון כולו. על מנת להתנדב במד"א, יש להגיש בקשה וטרם הקליטה לקורס תידרשו לעבור ראיון אישי, על מנת להבטיח את התאמתכם לתחום העיסוק עליו מד"א מופקד. כמו כן, על המועמדים/ות להציג אישור על בריאות תקינה. נערים/ות עד גיל 18 נדרשים להציג אישור הורים להתנדבות.

במידה ויש עניין בהתנדבות רפואית יש צורך בהכשרה של קורס חובשים, מגישי עזרה ראשונה או קורס פרמדיקים. לאחר סיום הקורס, מתחילים בהתנדבות פעילה על אמבולנסים בהתאם לסוג ההכשרה. במשמרות מצטרפים המתנדבים לצוותי האמבולנס שיוצאים לטפל בחולים ובנפגעים. קריאות החירום מתקבלות במוקד החירום 101 של מד"א והוא שמשגר את האמבולנס.

למשך זמן קצר מצוותים למתנדבים החדשים חונך ותיק שמסייע להם בצעדיהם הראשונים. במהלך שנת ההתנדבות, נערכות השתלמויות מקצועיות שמטרתן הינה העלאת רמתם המקצועית של המתנדבים. למתנדבי מד"א מדרג קידום מובנה, תמיד יש לאן לשאוף ולאן להתקדם. לאחר תקופת התנדבות מתאימה תוכלו להשתלם בקורסים מתקדמים כמו קורס לטיפול באירועים רבי נפגעים, השתלמות נט"ן (ניידת טיפול נמרץ), קורס מדריכי עזרה ראשונה, מסייעי מוקד ועוד".

פולה בליק בתנדבות במד״א. רוני שמעון,
"התנדבות במד"א היא חוויה מתגמלת להפליא", פולה בליק דיין/רוני שמעון

4,000 מנות דם ביום אחד

על הרגעים שזכורים לך מתחילת המלחמה מספרת פולה: "אני זוכרת שבימים הראשונים כמות הפצועים מיישובי העוטף הייתה כל כך גדולה שהיה צורך אדיר במנות דם רבות לטיפול בפצועים. ברגעים כאלה לרשתות החברתיות היה תפקיד חשוב בהפצת הצורך במנות דם וגייסתי את חבריי להעלות תכנים הקוראים לציבור להגיע ולתרום דם ולמעשה קראתי לכך מעל כל במה אפשרית. הציבור נענה בצורה בלתי רגילה! הבנתי שמד"א הצליחו לאסוף 4,000 מנות דם ביום אחד, כך שהיו צריכים לקרוא לתורמים לעצור ולהגיע ביום שלמחרת".

איך היא בכלל הגיע להתנדב במד"א? "הקשר שלי עם מד"א התחיל לפני כ- 5 שנים ומרגיש לי שאני שם מאז ומתמיד, אין דבר מספק מזה. אני אוהבת לטפל באנשים, בחיי היום יום וכמובן גם בעבודתי, אני אדם שמטפל. לפני שהתנדבתי במד"א עברתי קורס של לקיחת והתרמת דם ואני בראשי תמיד אמרתי שאני אתנדב במד"א ולדעתי מצאתי לעצמי עיסוק נהדר בפנסיה - להתנדב במד"א.

לארגון הגעתי דרך חברה טובה שהעלתה תמונה לרשתות החברתיות. שאלתי אותה על כך, התעניינתי ולא עברו יומיים, רשמתי לקורס והתחלתי להתנדב, אני חייבת לציין שמאז, משהו בי השתנה. מד"א זה ארגון בפני עצמו, קו ראשון בכל דבר. למי מחייגים כשקורה משהו? למד"א. ישר למד"א.

נקשרתי לארגון בלב ובנשמה ואני רואה בכך שליחות כאדם, לטפל באחר. התחושה שלי מתחזקת מיום ליום והמלחמה רק העצימה לי את החשיבות בהתנדבות. אני מרגישה צורך לעזור למד"א בכל יום, זו שליחות. מי שיגיע להתנדב פעם אחת יבין למה אני מתכוונת, שום מילה שאומר לא תבהיר את הסיפוק של ההתנדבות במד"א. זו דרך מצוינת לחולל שינוי בחיי הנזקקים. כמתנדב/ת, תהיה לך הזדמנות לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים קשים ולספק להם תקווה ותמיכה".

תיק עזרה ראשונה. ShutterStock
"פעולות פשוטות עם קצת ידע, עשויות להציל חיים", פולה בליק דיין מתנדבת במד"א מזה 4 שנים/ShutterStock

"סיפוק אדיר בהגשת סיוע והצלת חיים"

שאלנו את פולה, איך נראית ומרגישה משמרת של התנדבות במד"א וקיבלנו תיאור מספק: "אני מתנדבת במרחב ירקון - דן ומצטרפת לפעילות הצוותים בכל סוגי האירועים ומשמרות אמבולנסים ובאירועים גדולים. אני עולה על אמבולנסים ויוצאת לזירות ומעניקה טיפול רפואי למטופלים. אני רואה בזה חשיבות עליונה!

לקחתי על עצמי לקדם את המודעות למד"א ולעשייה הענפה מצילת החיים של הארגון, על מנת שיגיעו אנשים להתנדב, כי זה צורך מהותי במיוחד בימים אלה ואני רוצה לומר שיש היענות מדהימה, אך כמובן שיש צורך בעוד מתנדבים כי אנו נמצאים בימים אחרים שבהם דרושים עוד צוותים וכוח אדם. ניתן לבוא להתנדב כבר מגיל 14. ההתנדבות עושה משהו עצום לנשמה. אני לא יכולה להסביר במילים את הסיפוק של כל עזרה לזולת והצלת חיים בכלל".

סרטון שהעלת פולה לרשת החברתית, קורא לאנשים לעשות קורס המעניק ידע בסיסי של עזרה ראשונה והוא קיבל הרבה מאד תגובות, "אני שמחה ומואשרת להוביל קמפיין ציבורי של מד"א שמציע קורס של 3 שעות לימוד לעזרה ראשונה. כפי שכולם יודעים, ידע בסיסי מציל חיים וניתן אפילו לארגן חברים וקרובי משפחה כאשר המינימום הוא 10 משתתפים. מדריך של מד"א מגיע עד אליכם להדרכה של 3 שעות ומעניק ידע. עם ישראל נמצא במלחמה, מלחמה על הבית של כולנו.

"עם קצת ידע ופעולות פשוטות, תוכלו להציל חיים"

עד היום נרשמו אלפי אנשים לקורסים השונים בעקבות הפעילות לגיוס שאני מבצעת בפלטפורמות שברשותי, לרבות הרשתות החברתיות ואין מאושרת ממני כי באמת שההיענות מדהימה. יש חשיבות רבה והשפעה רבה של אנשי מובילי דעה לחשוף את ההתנדבות והאפשרויות להתנדב בציבור. למעשה זהו מכפיל כוח ובסופו של יום זה מציל חיים ומכפיל כוח. אני קוראת לכולם לבוא ולהציל חיים. בפעולות פשוטות שמצילות חיים! בזמן מלחמה וביום יום".

פולה מסכמת את השיחה בינינו עם נימה אישית מאד: "כל מי שיש לו קצת ידע יכול להציל חיים, אתם לא יודעים איפה תהיו מחר בבית ספר. עבודה ובכל מקום בעולם ולמי תוכלו לעזור בעתיד. לכו תעשו קורסים ותלמדו כי זה עשוי להציל את החיים שלכם, של היקירים לכם או של כל עובר אורח זר שנקלעתם איתו לאותו מקום והא במקרה עובר משהו לא צפוי וזקוק לתושיה שלכם".

כדי להתנדב, ניתן ליצור קשר בטלפון 03-6880022 ולרשום בהודעות וואטס אפ את המילה קורס ונציג מיד יצור קשר לתיאום".

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully