וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: אחד מכל חמישה עסקים עדיין סגור

26.11.2023 / 13:00

בדיקת הלמ"ס מעלה כי 22% מבעלי העסקים דיווחו כי הם סגורים או בפעילות מינימלית - שיפור ניכר ביחס לאוקטובר אז עמד הנתון על 37%

עשרות אלפי עובדי הייטק מכול העולם עוברים לעבוד בקפריסין (אילוסטרציה). Austin Distel בפורטל Unsplash,
עובדי הייטק. העסקים הגדולים נפגעו פחות/Austin Distel בפורטל Unsplash

סקר עסקים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביע על שיפור במצב העסקי במשק, עלייה בתעסוקה וירידה בכמות העסקים הסגורים או כאלה המעידים על פעילות מינימלית.

הבדיקה נערכה בקרב 1,721 חברות שמייצגים אומדן של כ-68 אלף עסקים ויותר משני מיליון משרות שכיר.

22% מהעסקים העידו כי הם נמצאים במצב של סגירה או של תעסוקה מינימלית, זאת לעומת 37% בסקר הקודם שבוצא בסוף אוקטובר. במקביל לכך, שיעור העסקים שבהם התעסוקה גבוהה מ-81% מהיקף התעסוקה ערב המלחמה, עלה מ-24% בסוף אוקטובר ל-37% בסקר הנוכחי.

המחוז שעדיין סובל מהפגיעה עסקית הקשה ביותר הוא באופן טבעי הדרום, עם כ-40% עסקים סגורים או בפעילות נמוכה. גם פה נרשם שיפור מהסקר הקודם, אז עמד נתון זה על 59%. במחוזות המרכז ותל אביב חלה ירידה משמעותית בשיעור העסקים שנאלצו לסגור.

בתל אביב מתנדבים ומתנדבות עם פעילויות חינוכיות לילדי הדרום שפונו לבתי מלון. צילום:דוברות תל אביב יפו, אתר רשמי
מפונים מהדרום בבית מלון בתל אביב. המחוז ספג את הפגיעה העסקית הקשה ביותר/אתר רשמי, צילום:דוברות תל אביב יפו

העסקים הקטנים נפגעים בצורה חמורה יותר בהשוואה לגדולים: מחצית מהעסקים שמעסיקים יותר מ-250 שכירים מדווחים על היקף תעסוקה גבוה, הכולל עבודה פעילה של יותר מ-81% מהעובדים, זאת לעומת 22% בסוף אוקטובר. לעומת זאת, גם בשבוע השביעי למלחמה ב-1 מכל 4 עסקים קטנים (שבהם 10-5 משרות) היקף התעסוקה הוא מינימלי.

הפגיעה הצפויה בהכנסות חודש נובמבר נמוכה מהפגיעה בהכנסות חודש אוקטובר במרבית הענפים, למעט ענפי הבריאות, התרבות והפנאי שבהם הפגיעה הוחמרה. 1 מכל 5 עסקים קטנים (שבהם עד 50 משרות שכיר) מדווח על פגיעה חמורה הגבוהה מ-76% בהכנסות חודש נובמבר, ואילו בעסקים גדולים (שבהם יותר מ-100 משרות) כ-1 מכל 10 עסקים מדווח על פגיעה חמורה כזו.

הגורם העיקרי לפגיעה בפעילות הכלכלית של העסק הוא ירידה בביקוש למוצר או השירות, כאשר מחצית מהעסקים מדווחים על סיבה זו כגורם לפגיעה. כ-19% הגדירו את המחסור בעובדים כגורם העיקרי לפגיעה הכלכלית בחברתם. בענפי הבינוי אחוז גבוה יותר של מנהלים הגדיר את המחסור בעובדים כגורם העיקרי לפגיעה בפעילות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully