וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות המלחמה: מחסור בביסלי, דובונים ופיצה מעדנות

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 15:16

הסיבות הן מיכל אמוניה שעצר פעילות של אחד מקווי הייצור, וכן מחסור בעובדים

מפעל אסם שדרות. אסם,
מפעל אסם שדרות/אסם

כבר כמעט חודשיים שאי אפשר למצוא ברשתות השיווק את המותג "פיצה מעדנות", מותג הפיצה הנמכר ביותר בישראל, שמחזיק בנתח שוק של 62%, כשאחריו נמצאת, בפער עצום, הפיצה של "שלושת האופים". שאלות חוזרות ונשנות של החתומה מעלה, בקופה הראשית בסניף הקרוב לביתה, נענו ב"הזמנו ולא הגיע".

מתברר ששאר המוצרים במפעל של תנובה בגן יבנה, שבו מיוצרת "פיצה מעדנות", דווקא כן מיוצרים. הסיבה: מיכלי האמוניה שמוצבים שם, ותפקידם להקפיא את הפיצה בתהליך מהיר, מסכנים את העובדים, ולכן בפיקוד העורף נמנעו מלתת לקו הייצור הספציפי לעבוד.

באוסם סירבו לפנות אותם, ולכן הייצור הושבת. בתנובה אומרים שאכן היתה מגבלה שקשורה לאמוניה במפעל, ומכיוון שהיא הוסרה, הקו יחזור לפעילות השבוע והפיצות ישובו בהדרגה למדפים.

פיצה מעדנות. יח"צ,
פיצה מעדנות. נעלמה מהמדפים/יח"צ

"פיצה מעדנות" אינה המותג היחיד שנמצא במחסור. ברשתות השיווק מדווחים על עוד מותגים אהובים במיוחד, שקשה להשיג, למשל ביסלי לסוגיו וחטיף דובונים של אוסם- נסטלה. ביסלי הוא החטיף השלישי הנמכר ביותר, אחרי במבה ותפוצ'יפס, ולכן נוכחותו חסרה על המדפים, בעיקר עבור משפחות עם ילדים.

שני החטיפים מיוצרים במפעל הגדול בשדרות, שבנוסף מייצר פתיתים, שקדי מרק, קטשופ ורטבים, ומעסיק בשגרה 500 עובדים. המפעל הושבת לשלושה ימים בתחילת המלחמה, ומאז חזר לעבודה, בהתחלה באופן חלקי, בגלל מחסור בעובדים שפונו משדרות, ובשבועות האחרונים מצבת העובדים כמעט התמלאה, בזכות התגייסותם של עובדי המטה של אוסם, שמגיעים לשדרות כדי לתת יד.

מכיוון שהדרישה לביסלי ולדובונים גבוהה, היעדרותם הורגשה כמעט מיד עם פרוץ הלחימה, כשמוצרים פחות פופולריים נשארו במלאי. כדי להקל על העובדים שכרה אוסם דירות במקומות שאינם בטווח האש בקרבת העיר, והיא דואגת להסיע אותם הלוך ושוב לשדרות. כרגע מתבצע תעדוף ייצור של המותגים שנרשם בהם מחסור, ונעשה מאמץ להשלמת הפערים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אפרים סעדון ממציא הביסלי. ראובן קסטרו
ביסלי גריל. נעשה מאמץ להשלמת הפערים/ראובן קסטרו

מוצרים נוספים שקשה להשיג לאחרונה הם קורנפלקס "אלופים" ו"דלי פקאן" של יוניליוור. למרות שבחברה מתעקשים שאין מחסור ב"אלופים", ואולי רק מחסור קטן ב"דלי פקאן", ברשתות השיווק טוענים ההיפך.

המפעל, שנמצא בערד, לא הושבת כלל בעקבות "חרבות ברזל", אבל ייתכן שחלק מהמחסור נובע מהקניה המבוהלת של הצרכנים בשבועיים הראשונים, כשפיקוד העורף הנחה את הציבור להצטייד במזון ומים. ביונילוור אומרים שהם מתעדפים את ייצור המותגים הפופולריים, כך שאין שום סיבה לדאגה. לפחות בגזרה הזו מסתמן שקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully