וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי בוחן רכישת בנק בארה"ב במקביל להתמודדות על דיסקונט ניו יורק

ליאור כגן

16.3.2003 / 15:11

הבנק ירחיב את פעילות שירותי הבנקאות הפרטית לתושבי ישראל ותושבי חוץ ב-2003; לאומי: פוטנציאל גיוס נכסי יהודים בחו"ל עומד על כ-340 מיליארד דולר

בנק לאומי בוחן רכישת בנק בארה"ב מעבר להתמודדותו על רכישת בנק דיסקונט ניו יורק, כך אמר היום יונה פוגל, סמנכ"ל בכיר בבנק במסיבת עיתונאים בה השיק הבנק את שירותי הבנקאות הרב לאומית (Global (Privte Banking.

בנק לאומי, כמו בנקים האחרים במערכת, פיתח בשנה האחרונה מערך שלם שמטרתו לתת מענה ללקוחות אמידים, זאת כחלק ממגמה שגברה בשנים האחרונות ובשנה האחרונה בפרט, של פיזור והשקעת נכסים במקומות שונים בעולם. בשנת 2002 לדוגמא הוציאו ישראלים לחו"ל כ-2 מיליארד דולר.

חטיבת הבנקאות הפרטית של לאומי מטפלת בלקוחות ישראלים עם נכסים נזילים של מיליון דולר לפחות ולקוחות תושבי חוץ עם נכסים של חצי מיליון דולר ומעלה. בבנק רואים פוטנציאל גדול בפלח הלקוחות העשירים ומעריכים כי פוטנציאל גיוס נכסי יהודים בחו"ל עומד על כ-340 מיליארד דולר. בבנק מעריכים כי בישראל יש כעשרת אלפים לקוחות עם נכסים של מיליון דולר ומעלה. פוגל ציין במסיבת העיתונאים כי לאומי מחזיק בנתח של 35% מהלקוחות להם נכסים מעל למיליון דולר.

צבי איצקוביץ, ראש החטיבה לבנקאות פרטית רב לאומית ציין, כי בשנה וחצי האחרונות השקיע הבנק בשיפור רמת השירות על-ידי בניית מרכזי בנקאות פרטית בתל-אביב, בירושלים, חיפה והרצליה פיתוח, על-ידי גיוס והכשרת כח-אדם מקצועי המסוגל לתת יעוץ בהשקעות ברמה גבוהה ועל-ידי פיתוח מוצרים ושיתופי פעולה היכולים להעמיד בפני הלקוחות מגוון מוצרים מתקדמים.

שיטת העבודה, אמר איצקוביץ, מעמידה מול כל לקוח צוות יועצים מקצועיים המשמשים כתובת אחת עבור הלקוחות, הצוות מטפל אישית בכל ענייניו ומכיר את העדפותיו ותחומי התעניינותו. השירותים ניתנים על פי סטנדרטים גבוהים להבטחת ניהול מקצועי עם שירות אישי, אמין ודיסקרטי של נכסי הלקוח.
בנוסף לשירותי הבנקאות הפרטית, הבנק מציע ללקוחות שירותים בתחומים נלווים כמו הפניה לרואה-חשבון לייעוץ ושירותים של מומחים בתחומי שירותי נאמנות ניהול תיקים ועוד".

למרות שבבנק לאומי מציינים כי התחרות העיקרית שלהם היא מול הבנקים הזרים כמו סיטיבנק HSBC או UBS, ניתן להעריך כי בבנק משווים את פעילות הבנקאות הפרטית לזו של הבנקים הישראלים האחרים, או ליתר דיוק לזו של בנק הפועלים. הבנקים הישראלים מנסים להתמודד על חלקם בסכומי הכסף הגדולים המועברים לבנקים בחו"ל. "אם כבר בחו"ל אנחנו רוצים שזה יהיה אצלינו", אומרים בלאומי". עם זאת, נראה כי הלקוחות המעונינים להעביר כסף לחו"ל מעדיפים לעשות זאת לבנק זר ולא לשלוחה של בנק ישראלי. בבנק לאומי מעריכים כי רק 25% מהכספים עוברים נשארים במערכת הגלובלית של הבנקים המקומיים.

במסגרת הרחבת הפעילות הבינלאומית מתכנן בנק לאומי להרחיב את פעילותו בדום אמריקה כאשר המיקוד יהיה בשלב הראשון בברזיל. כמו כן בבנק בוחנים ברצינות הרחבת פעילות במזרח אירופה וברוסיה, זאת על בסיס הערכות כי פוטנציאל הגידול וגיוס הכספים שם הוא גבוה.

בבנק לאומי משקיעים מאמצים רבים על מנת להתחרות בבנקים הזרים הידועים ברמת השירות הגבוהה שלהם. בשביל להשיג מטרה זו פיתחו בבנק שיטות עבודה ומבנה ארגוני הנהוגים בבנקים הזרים. הבנק מציע ללקוחות הבנקאות הפרטית השקעות מגוונות מעבר לפיקדונות ותוכניות חיסכון, והשנה אף הוא איתר עבורם השקעה מעניינת בקרן המשקיעה בנדל"ן ברחבי העולם. לקוחות גדולים באמת אף נהנים משירותי V.I.P הכוללים שירות הסעה משדה התעופה למלון, שירות קבלת עיתונים בעברית ברחבי העולם, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully