וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות נגד קיצוץ במשרד הנגב והגליל: "שיקולים פוליטיים, תקיעת אצבע בעין"

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 14:20

מעל מאה ראשי רשויות קוראים לעצירת הקיצוץ: "מסייע לרשויות בחזית הלחימה, מיומה הראשון של המלחמה הוכיח את עצמו כבעל יכולת ביצועית גבוהה"

יום הגליל בכנסת - השר יצחק וסרלאוף וחבר הכנסת מיכאל ביטון. יחצ, אתר רשמי
השר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף. "נפגש ושוחח עמנו פעמים רבות, יצר תוכניות מהירות לטובת הרשויות"/אתר רשמי, יחצ

לקראת העברת התקציב היום בישיבת הממשלה, והקיצוץ המתוכנן בתקציב משרד הנגב והגליל, פנו ראשי השלטון המקומי ומעל 100 ראשי רשויות במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וניסו למנוע את הקיצוץ. לדבריהם, "הקיצוץ המתוכנן בתקציב כמוהו כתקיעת אצבע בעין לתושבים ולרשויות הנמצאות מזה כחודשיים בחזית הלחימה".

במכתבם, טענו כי מדובר בשיקולים פוליטיים וקראו לא לקצץ את תקציב משרד הנגב והגליל: "אין בבסיס ההחלטה ולו שיקול מקצועי אחד, אלא שיקולים פוליטיים בלבד".

מכתבם של ראשי הרשויות והשלטון המקומי נשלח היום לאחר שפנייה קודמת לא קיבלה מענה. לפי הפנייה, "מיומה הראשון של המלחמה הוכיח את עצמו המשרד כבעל יכולת ביצועית גבוהה, הפועל למתן מענה מותאם ויצירתי לצרכים המגוונים של הרשויות".

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין, לא מחכים לממשלה, התחלנו לרכוש עצמאית נשקים להגן על העיר. צילום: דוברות מודיעין, אתר רשמי
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. "אין בהחלטה שיקול מקצועי אחד"/אתר רשמי, צילום: דוברות מודיעין

ראשי הרשויות כותבים עוד כי "בניגוד לבקשתנו, הוחלט לקצץ דרמטית ובאופן חריג את הכספים שאינם בבסיס התקציב של המשרד - כספים אשר באופן תמוה מוגדרים כקואליציוניים. כלומר, מלבד העובדה שהמשרד לא יוכל להמשיך ולסייע לרשויות בעתיד, המשמעות היא ביטול של פרויקטים רבים וחשובים שתוכננו לשנת 2023".

עוד ציינו, "גם יחידות נוספות במשרד, המסייעות רבות לחוסן הלאומי בעת הלחימה - נפגעות באופן משמעותי, דבר העלול להוביל לפיטורי מאות עובדים; כמו כן, פרויקטים רבים המיועדים לבני הגיל השלישי לא יוכלו להמשיך ולהתקיים בשל היעדר מקור תקציבי".

את הסיבה לבקשתם הסבירו: "מאז יומה הראשון של הלחימה ונכון למועד זה, עמדנו בקשר רציף עם גורמי המקצוע במשרד, וכן עם השר וסרלאוף ששוחח ונפגש פעמים רבות במהלך הלחימה עם ראשי הרשויות בנגב ובגליל והצפנו בפניהם צרכים של הרשויות. כתוצאה מהפגישות ייצר המשרד תכניות מהירות לכל רשות ורשות לפי צרכיה - וזאת על מנת ליתן לנו סיוע ומענה מהיר ומקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully