וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון חברת החשמל ידון היום בהשעיית יו"ר ועד העובדים יורם אוברקוביץ

עמירם כהן

16.3.2003 / 20:32

ההערכות הן כי הדירקטוריון לא יגיע היום להכרעה; היועץ המשפטי לממשלה המליץ לאחרונה להשעות אוברקוביץ, בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו המייחס לו קבלת שוחד



דירקטוריון חברת החשמל ידון היום בהשעייתו של יו"ר ועד העובדים, יורם אוברקוביץ, בעקבות חוות הדעת שהגיש היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לבג"ץ. רובינשטיין הגיש חוות דעת הממליצה להשעות את אוברקוביץ מתפקידו בחברה, בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו לפני כ-3 שנים, המייחס לו קבלת שוחד מפנחס עציוני, מי שהפעיל את חנויות המזון של עובדי חברת החשמל בדרום ובתל אביב.



בנוסף להמלצה להשעות את אוברקוביץ, המליץ רובינשטיין לאסור כניסתו למשרדי חברת חשמל, וכמו כן המליץ להסתדרות לשקול למנות לו ממלא מקום.



הדיון היום ייעשה בעקבות דרישתם של מספר חברי הדירקטוריון. על פי ההערכות, לא יגיע היום דירקטוריון חברת החשמל להכרעה בנושא השעייתו של אוברקוביץ.



בעבר פנה ירון יעקובס, לשעבר מנהל רשות החברות הממשלתיות, לאחר הגשת כתב האישום לדירקטוריון חברת חשמל, וביקש ממנו לדון בהשלכותיו. בישיבת הדירקטוריון, שנערכה ביוני 2000, טענו רוב חברי הדירקטוריון כי חברת החשמל אמורה לייצר חשמל ולא למלא את מקום מערכת המשפט, ולפיכך אין להשעותו מתפקידו. חברי הדירקטוריון הוסיפו אז כי מכיוון שאוברקוביץ נבחר על ידי עובדי החברה, רק להם יש סמכות להדיחו.



בעקבות המלצתו של רובינשטיין, הודיעה מזכירות עובדי חברת חשמל כי החליטה פה אחד לתמוך במאבקו של יו"ר אוברקוביץ ולהתנגד להשעייתו מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully