וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזר יו"ר רשות השידור, אורן הלמן, מונה לדובר זמני של הרשות

רוני קורן-דינר

16.3.2003 / 15:35

המינוי עורר היום סערה ברשות, כיוון שהוא מעלה חשש לניגוד אינטרסים ולא ברור האם הוא תקין מבחינה משפטית - ואיש לא ביקש מהלשכה המשפטית ברשות לבדוק זאת



יוסף בראל, מנכ"ל רשות השידור, הודיע היום על מינויו של אורן הלמן, עוזר היו"ר אברהם נתן, לדובר הרשות בפועל במקום הדוברת שלומית גולן. משרת הדובר נמצאת בעיצומו של הליך מכרז, יחד עם משרות מנהלי החטיבות ברשות, שאיושן הקבוע מתעכב מזה תקופה ארוכה. עם זאת, נקבע כי מינויו של הלמן יהיה לתקופה קצובה של שלושה חודשים.



המינוי עורר היום סערה ברשות, כיוון שלא ברור האם הוא תקין מבחינה משפטית - ואיש לא ביקש מהלשכה המשפטית ברשות לבדוק זאת. השאלה המרכזית העומדת על הפרק היא חשש לניגוד אינטרסים: האם עוזר היו"ר, האחראי על המוסדות הציבוריים של הרשות - יכול לשמש גם כדובר הנהלת הרשות. בנוסף, על הדובר הזמני לעמוד בקריטריונים שהוצבו במכרז על המשרה הקבועה, וגם זו סוגייה שלא נבדקה לעומק.



מקורבים ליועצת המשפטית של הרשות, עו"ד חנה מצקביץ', סיפרו כי שמעה על המינוי לראשונה מפי עיתונאים שהתקשרו ללשכתה. מצקביץ' נמצאת בסכסוך ארוך ומתוקשר עם המנכ"ל יוסף בראל ועם היו"ר אברהם נתן, מאז התריעה על שורה ארוכה של מינויי מקורבים ועל חשד לפגיעה בכללי מינהל תקין. את תגובתה של מצקביץ' לא ניתן היה להשיג.



לדברי הלמן, בראל ביקש ממנו לקחת על עצמו את התפקיד לזמן מוגבל, במקביל לתפקידו כעוזר היו"ר, על מנת לחסוך בהוצאות. הלמן ציין שבעבר מילאה את שני התפקידים טליה בן אב"י, שהיתה עוזרת היו"ר לשעבר נחמן שי, וכן שימשה כדוברת הרשות למשך תקופה קצרה.



הלמן שימש לפני כשלוש שנים כעוזרו של היו"ר גיל סמסונוב (קודמו של נחמן שי), ועזב יחד עמו למשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב לתפקיד תקציבאי בכיר. לפני כחצי שנה קיבל את הצעת היו"ר אברהם נתן - לשעבר מנכ"ל הרשות הממשלתית למדליות ומטבעות וחבר מרכז ליכוד - וחזר לרשות השידור לתפקיד עוזר היו"ר.



שלומית גולן, מפיקה האחראית על שידורי הכנסת בערוץ 33, מילאה את תפקיד הדוברת מאז מונה יוסף בראל למנכ"ל הרשות, במקביל לתפקידה בערוץ. גם בראל ממשיך למלא את תפקיד מנהל ערוץ 33 במקביל לתפקידו כמנכ"ל. גולן מסרה כי ביקשה להתפנות לתפקיד בערוץ 33, וכי לא תוכל למלא עוד את שני התפקידים, משחזרה הכנסת מפגרת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully