וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמת המיליונים מעזה: חלק מהכסף יושמד

28.11.2023 / 6:42

גורם ביטחוני: "החמאס משלם משכורות בשקלים, וכשהוא מאבד סכום כזה הלחימה נפגעת"

כסף מעזה. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, משרד הביטחון
דינרים ירדניים. חלק מהשטרות במצב גרוע/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

אירוע כזה עוד לא היה במערכת הביטחון. תוך כדי לחימה בעזה, בתוך בתי מבוקשים, במנהרות ובמקומות מסתור, נמצאו שטרות בסך חמישה מיליון שקלים ועוד כמות אדירה של שטרות סיניים, דירהאם מאיחוד האמירויות, דינרים עיראקיים, דינרים ירדניים וכן דולרים, שהוחרמו על ידי היחידה לפינוי שלל, של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, ושונעו תחת אבטחה לאגף הכספים במשרד הביטחון.

האירוע הזה מערב שני גופים שלא זוכים בדרך כלל לעבוד ביחד. אגף הכספים של משרד הביטחון, אחראי על הפיקוח והביצוע של תקציב הביטחון, תשלומים, גביית הכנסות, ניהול חשבונות בנק והסכמים פיננסיים, שותפות בתהליך הרכש, אישור על התקשרויות של משרד הביטחון, תשלומי שכר לחיילי סדיר, משרתי קבע, אזרחים עובדי צה"ל וגמלאים, ומטפל בתגמולים לנכים, חללי צה"ל ומשפחותיהם.

כסף שנמצא בעזה והוחרם. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, משרד הביטחון
דולרים וכסף זר. במשרד הביטחון ממשיכים לספור/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

היחידה לפינוי שלל, המבוססת על חיילי מילואים, אוספת את מה שהאויב משאיר אחריו בזירת הלחימה, כדי ללמוד את היכולות שלו, מאיפה הגיע ובאיזו דרך. חלק מכלי הנשק ואמצעי הלחימה שנתפסים מושמדים בשטח, וחלק מושמד אחרי שנבדק על ידי מומחים.

האמל"ח שנתפס ב-7 באוקטובר, ובמהלך התמרון הקרקעי, כולל מאות רבות של רובי קלצ'ניקוב, מקלעים, מטולי RPG, עם פצצות מסוגים שונים, ובהן פצצות חלק אוויר, נשלח לאחסון ברחבי הארץ, וישראל תחלוק את המידע שנאסף עם מדינות בעולם. טיפול בשטרות כסף, הוא יוצא דופן באופן קיצוני.

גורם במערכת הביטחון אמר לוואלה, שזאת לא הפעם הראשונה שבה נתפס כסף כשלל. זה קרה כבר במבצע "צוק איתן", אבל לא בהיקפים כאלה. "האירוע הזה משמעותי, מכיוון שהכלכלה העזתית מתבססת על שקלים. החמאס משלם בשקלים את המשכורות ללוחמים שלהם, וכשהוא מאבד סכום כזה, ואין לו איך לשלם להם, הלחימה נפגעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
כסף שנתפס בעזה. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון,
חמישה מיליון שקל שהופקדו לקופת המדינה/אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

"כשהשטרות הגיעו אלינו, התחלנו לספור אותם במכונות ספירה שיש ברשותנו, והספירה ארכה יותר מחמש שעות, בגלל שחלק מהם היו במצב גרוע, ולא נספרו, אז חלק מהספירה היתה ידנית. סכום השטרות הזרים, עיראקיים, סיניים, אמירותיים, ירדניים ודולרים, עוד לא ידוע, אבל מדובר בכמות גדולה מאוד. הזמנו מכונות ספירה מיוחדות שיודעות לספור שטרות כאלה".

אחרי תיעוד מדוקדק של כל שטר ישראלי, הכסף הועמס על רכבי ברינקס ויצא לכיוון בנק ישראל.

"עם הכסף הזר הסיפור שונה", אומר הגורם הביטחוני. "הוא מופנה לכונס הנכסים הרשמי, שמכנס ועדה משותפת לנו ולמשרד המשפטים, שאמורה להחליט מה לעשות בו. ייתכן שחלקו יומר, או יילך לכל מטרה שתוחלט, והשאר יושמד, כמו למשל כסף עיראקי שאין מה לעשות אתו. הוועדה עדיין לא כונסה, מכיוון שבכל יום ממשיכים להגיע לאלינו עוד ועוד כספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully