וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לראשי הרשויות: תוקם מנהלת חדשה לטיפול ביישובים

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 16:18

המנהלת, בראשות ראש אג"ת, תהיה אחראית לאסטרטגיית ההגנה של היישובים בעורף; יו"ר פורום קו העימות: "אנשי חיזבאללה שבו לעמדותיהם על הגבול"

הרמטכל הרצלי הלוי ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ'. דובר צה"ל
הרמטכ"ל במפגש עם פורום קו העימות/דובר צה"ל

במהלך פגישתו של הרמטכ"ל עם פורום קו העימות, בראשותו של משה דוידוביץ', העלו בפניו ראשי הרשויות סוגיות שמעסיקות את תושביהן, בין היתר, הצטיידות כיתות הכוננות ועיבוין, ופינוי יישובים במרחק של עד חמישה ק"מ מהגבול.

הלוי הקשיב לטענות והודיע שתקום באופן מיידי "מנהלת עורף" צה"לית חדשה, בראשותו של ראש אג"ת, האלוף אייל הראל, שמונה לתפקידו בתחילת אוגוסט ומתגורר בצפון, ולכן מודע לצרכי האזרחים המתגוררים על קו הגבול.

"המנהלת לטיפול באזרחים", תהיה אמונה על גבול הדרום, הצפון וקו התפר באיו"ש, ותטפל באסטרטגיה הכוללת של תפיסת ההגנה של היישובים בעורף, כחלק משינוי הקונספציה הצה"לית הנוכחית, שקרסה ב-7 באוקטובר, והותירה אותם חשופים למסע ההרג והטבח של מחבלי החמאס.

בעוד פיקוד העורף הוא הזרוע הביצועית של צה"ל לטיפול באזרחים, המנהלת החדשה תגבש את התפיסה האסטרטגית של צה"ל בכל הקשור ליישובים שעל הגבול, תוך עבודת עומק מול ראשי הרשויות, למידה בשטח וניטור בעיות. היא תגיש את תוכניתה לרמטכ"ל, ולאחר אישורה, תבוצע על ידי הגורמים שמתכללים את הפעילות.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
סמוטריץ'. הרמטכ"ל סתר את דבריו/הארץ, הדס פרוש

חלק מהלמידה ושבירת הפרדיגמות שצה"ל עוסק בהן כבר כמעט חודשיים, תכלול בחינה מעמיקה של כיתות הכוננות, הצטיידותן, האופן שבו הן פועלות, הגדלתן והפיכתן לחלק אינטגרלי מהכוח הצה"לי, ולא כסוג של בנים חורגים שמתנהלים בשגרה עם יום אימונים בשנה ובלי נשקים.

הלוי הפתיע את הנוכחים כאשר סתר את דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר כי ישנם יישובים שלא פונו שביניהם עבדון, אבירים, גשר הזיו וכפר סאלד, בשל שיקולים מבצעיים של צה"ל. הלוי אמר כי הוא לא מכיר הנחיה מונעת פינוי כזו, והדבר עורר את זעמם של הנוכחים. אלה הביעו פליאה באוזני הלוי, ואמרו כי סמוטריץ' משתמש בצבא שלא לצורך ועושה עליהם מניפולציות באמצעותו.

דוידוביץ' הדגיש באוזני הרמטכ"ל שתושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם אם חיזבאללה לא ייסוג אל מעבר לליטני, והציג לו תמונות של אנשי חיזבאללה ששבו לעמדותיהם על הגבול, והם שבים ומתצפתים על היישובים מעבר לגדר. בתום הפגישה עם הרמטכ"ל התכנס פורום קו העימות לישיבה סוערת.

"אנחנו נערכים לנקיטת צעדים משמעותיים אל מול כוונת הממשלה להחזיר את המצב לקדמותו", אמר דוידוביץ' לוואלה. "אנחנו דורשים את הרתעת חיזבאללה אל מעבר לליטני ושום דבר אחר לא מקובל עלינו".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצי הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully