וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העובדים בחו"ל לא האמינו, אמרו שזה לא יכול להיות"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 7:08

חברות ישראליות הפועלות בעולם ומעסיקות עובדים מרקע מגוון מתמודדות כעת עם קשיים לא מבוטלים: "אפס סובלנות לאמירות קשות משום צד"

הראל טייב מנכל אי טיצ'ר e-teacher. נתנאל טוביאס,
טייב. "לא מאפשרים שום שיח פוליטי"/נתנאל טוביאס

למעלה מ-50 ימים לתוך הלחימה בעזה והעולם סוער יותר מתמיד. הפגנות פרו פלסטיניות בערים ואוניברסיטאות, יהודים שהסירו את המזוזות ולא מדברים עברית ברחוב, תקיפות אלימות והסתה פרועה ברשתות החברתיות.

בתוך אווירה כזו חברות ישראליות בינלאומיות, הפרושות בסניפים ברחבי העולם ומעסיקות עובדים מרקע מגוון, צריכות להמשיך ולשמור על שיתוף פעולה יעיל מצד כלל העובדים לטובת המשך פעילות תקין של החברה.

במצב כזה נתקל הראל טייב, מנכ"ל eTeacher, בית הספר הוותיק בארץ ללימוד מקוון. בית הספר פועל בעשרות מדינות ברחבי העולם באמצעות עובדים מקומיים מכל הדתות והרקעים ובהם גם מוסלמים.
בתקופת המלחמה, נוצרו מצבי מתיחות וחוסר סובלנות ופוסטים אנטי ישראלים.

טייב חתך מיידית. לדבריו, "אנו מבינים כי ביום שאחרי המלחמה, תקח כמה שתיקח, העולם הכלכלי יהיה צריך להמשיך ולהתנהל, וישראל חייבת קשרים באיזור ובעולם כולו לצורך השיקום. לכן אנו לא מאפשרים שיח פוליטי כזה או אחר בכלל", הוא מסביר.

לדבריו, "אנו מתרכזים בשמירת הפוקוס המקצועי כבר מהיום הראשון למלחמה עם אפס סובלנות לשיח לא מכבד. החברות חייבות למצוא גשר, המנותק מהזהות הפוליטית על מנת להעצים את השותפות העסקית. לראייה, השבוע נרשם תלמיד מכוויית דווקא ללימודי אולפן בעברית. כאיש עסקים העוסק בחקלאות והשקייה, הוא מבקש ללמוד עברית כדי לדבר בגובה העיניים עם אנשי עסקים בישראל".

טלי שם טוב מנכלית CodeValue. שי אוקנין,
שם טוב. "הופתענו מאד לגלות שחלק מהעובדים לא מכירים את האירוע"/שי אוקנין

באופן מפתיע, חלק מהחברות נתקלות במצב שבו עובדים כלל לא שמעו על המצב ולכן הן אימצו את תפקיד ההסברה הישראלית. "אנחנו חברת טכנולוגיה ציבורית שמתמחה בתוכנה", אומרת טלי שם טוב, מנכ"לית CodeValue. "יש לנו שלוחות במזרח אירופה ועובדים שאינם ישראלים ברומניה ובבולגריה. חלקם פחות מעורים בחדשות בינ"ל, הופתענו מאד לגלות שחלקם לא מכירים את האירוע ואפילו לא שמעו עליו, יש שלא הכירו את המורכבות הביטחונית של ישראל בכלל, לא ידעו שאנחנו במלחמה, והתקשו להאמין כששמעו מאיתנו על הזוועות של ה-7.10. הם אמרו שזה לא יכול להיות.

"ברגע שהבנו שקיימת כזו בורות, הנחנו שהמצב הרבה יותר גרוע בקרב אנשים בעולם שבכלל לא מכירים את ישראל והרגשנו צורך לפעול מיידית, מעבר להסברה הפנימית שעשינו בקרב העובדים שלנו. חיפשנו רעיון שיאפשר להמחיש ולהנגיש לעולם באופן פשוט ו-וויזואלי את החוויה המזוויעה שלנו ופיתחנו אפליקציה שתאפשר לתושבים באזורים אחרים בעולם לחוש כיצד זה היה נראה ומרגיש אם טילים היו משוגרים על לונדון, דבר שלא קרה מאז מלחמת העולם השנייה, פריז וכד', וכך לסייע לישראל במלחמה על דעת הקהל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מגי שניידר קלאודזון. יח"צ,
שניידר. "כמעט כל פגישה מתחילה בשאלות עם הבעת סקרנות ואמפתיה"/יח"צ
לצד המלחמה, צריך לחזור לשגרת חיים מבחינה עסקית ואישית

בחברות אחרות מדווחים על דאגה ותמיכה. כך בקלאודזון (CloudZone), חברת הענן של מטריקס, פעילה במספר מדינות באירופה, בהן ספרד, פורטוגל, צרפת, הולנד ובריטניה. בחלק מהמדינות ישנה פעילות של צוות מקומי ובחלק הצוות הישראלי של קלאודזון פעיל מרחוק.

מגי שניידר, מובילת אזור EMEA בחברה, מספרת כי ישנה התעניינות רבה לגבי המצב מצד העובדים, הלקוחות, הספקים והשותפים: "כמעט כל פגישה מתחילה בשאלות עם הבעת סקרנות ואמפטיה לאור התמונות הקשות והתחושות שעוברות במדיה המקומית. גם כשאנחנו רואים הפגנות גדולות נגד ישראל בבירות אירופה, עובדים שלנו שם שאינם יהודים מראים תמיכה ושואלים לשלומנו בכל מייל ובכל פגישה.

"אנחנו עונים בהשראת גולדה מאיר, 'אנחנו לא בסדר, אבל אין לנו ברירה, אין לנו ארץ אחרת, אנחנו חייבים להילחם על הבית שלנו'. אך עם זאת צריך לחזור לשגרת חיים לצד המלחמה מבחינה עסקית ואישית".

שי פוליקר מנכל מדקס. יח"צ,
פוליקר. "אפס סובלנות"/יח"צ

ההתמודדות עם המתחים גדלה עוד יותר כשמדובר בחברות הממוקמות בישראל ומעסיקות בימים אלה עובדים יהודים וערבים יחד.

שי פוליקר, מנכ"ל מדקס, אומר כי "חממת מדקס הוקמה, כדי להקים ולקדם סטארטאפים שיביאו חדשנות רפואית. בחממה שלנו עובדים ערבים ויהודים יחד. יש אצלנו אפס סובלנות למי שיביע חוסר קבלה של האחר או תמיכה בטרור ובחמאס ואין מקום להסתה ואמירות קשות משני הצדדים. עם תחילת המלחמה הסברתי לכלל העובדים את המדיניות הבלתי מתפשרת הזו, על מנת שנוכל להמשיך ולעבוד באופן מקצועי ויעיל".

עוד מוסיף פוליקר כי "אנו מאמינים שאנחנו כאן כדי לחיות אחד לצד השני בשיתוף פעולה. ועלינו לדעת לצלוח רגעי משבר כאלה ביחד. במיוחד בתקופה כזו, עלינו לראות לנגד עינינו את המטופלים והרופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully