וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירש מדיה צפויה לסגור עסקה למכירת נכסיה לחיים סבן כבר ביום שני

דפנה מאור

16.3.2003 / 17:35

סבן צפוי לשלם 2.2 מיליארד דולר ולהפוך לזר הראשון השולט ברשת שידור גדולה בגרמניה, דיווחה רויטרס; שותפתו של סבן לרכישה היא קבוצת הטלוויזיה הצרפתית TF1



קירש מדיה צפויה לחתום על עסקה למכירת נכסיה לחיים סבן כבר ביום שני, אמרו מקורות יודעי דבר לסוכנות רויטרס. סבן צפוי לשלם 2.2 מיליארד דולר עבור השליטה בנכסיה העיקריים של קירש פושטת הרגל, רשת השידור הגרמנית המובילה פרוזיבן סאט 1, וספריית הסרטים וזכויות השידור שלה.



פרטיה המשפטיים של העסקה נדונים היום, אמרו המקורות לסוכנות רויטרס. אם סבן יצליח להשלים את העסקה, לאחר כשנה של משא ומתן ותהפוכות גורל במכרז על קירש, תהיה זו הפעם הראשונה בה ישלוט זר באחת מרשתות השידור הגדולות בגרמניה. שותפתו של סבן להצעת הרכש לקירש היא קבוצת הטלוויזיה הצרפתית TF1, והיועץ בעסקה הוא ר.מ רוטשילד אנד סאנס.



נושי קירש מדיה, הכוללים בנקים גרמניים, חברות ביטוח ואולפני סרטים הוליוודיים שמכרו לחברה סרטים, עתידים להיפגש כדי לדון בעסקה ביום רביעי הקרוב.



בשבוע שעבר פרשה קבוצה בראשותו של המו"ל הגרמני היינרייך באואר מהסכם ראשוני לרכישת קירש. נושיה של קירש בחרו במו"ל היינריך באואר - שהגיש הצעתו יחד עם בנק HVB, מנושי קירש - כזוכה במכרז על רכישת נכסיה של קירש מדיה, למרות שהצעתו של סבן היתה גבוהה יותר.



אולם נושי קירש לא הגיעו להסכמה עם באואר על פרטי ההסכם. לפי תוכניתו המקורית התכוון המו"ל הגרמני לרכוש את פרוזיבן סאט1, חברת הטלוויזיה המצליחה של קירש, ולממן את רכישת ספריית הסרטים שבידי קירש באמצעות מכירת תוכניות של פרוזיבן. אולם הנושים דרשו תשלום במזומן.



קירש מדיה נמצאת בכינוס נכסים מאז אפריל 2002, לאחר שצברה חובות של מיליארדי יורו תחת הנהגתו של מייסדה ליאו קירש. הנושים הציעו למכירה את נכסיה של קירש - הכוללים 52.5% מהון המניות של חברת הטלוויזיה הגדולה בגרמניה, פרוזיבן סאט1, קטלוג נרחב של סרטים וסדרות הטלוויזיה, וזכויות שידור לאירועי ספורט.



סבן חזר להתמודדות על רכישת קירש בחודש האחרון, לאחר שנציגי ארה"ב התלוננו כי הצעת הרכש שלו נדחתה מטעמי אפליית זרים.



הקבוצות שהתמודדו על רכישת קירש, לבשו ופשטו תצורות שונות במהלך חודשיים בהם התנהל המכרז. בתצורתן הסופית היו שלוש מתמודדות על הרכישה. האחת כללה את חברת ההוצאה לאור הגרמנית היינריך באואר, בנק HVB שהוא נושה של קירש, והמו"ל אקסל שפרינגר, אשר פרש מהקבוצה לפני סיום המכרז.



חיים סבן עשה את הונו ממכירת ערוץ פוקס פמילי קידס, אותו הקים עם ענקית המדיה ניוז קורפ. מכירת הערוץ, שקידם תוכניות מצוירות כמו פאואר ריינג'רס וצבי הנינג'ה לידי דיסני הכניסה לסבן רווח של יותר ממיליארד דולר במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully