וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת היישובים שש"ס חפצה ביקרם (כולל זה של דרעי, כמובן)

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 7:38

לבקשת ש"ס, ועדת הכספים צפויה לאשר פיצוי מוגדל לארבעה יישובים דתיים: אור הגנוז, בר יוחאי, מירון וספסופה - המקום שבו נמצא בית הנופש של משפחת דרעי; יו"ר הסיעה: פרסום מטעה, נלחמים עבור כל היישובים

ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
בית הנופש של משפחת דרעי בספסופה. "היתה פגיעה בחופש התנועה והפעילות האזרחית"/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

המחטף של ש"ס: ביום שני תכונס ועדת הכספים לבקשת יו"ר סיעת ש"ס ח"כ ינון אזולאי, לדיון מיוחד שבו תאשר הוספת ארבעה יישובים לאלה הזכאים לפיצוי מיוחד על ידי מס רכוש וקרן הפיצויים, אשר מאפשר לתושבי יישובים אלה לקבל פיצוי מוגדל לאזורים שנפגעו.

היישובים המדוברים שזכו לשדרוג הם אור הגנוז, בר יוחאי, מירון וספסופה, ארבעה יישובים דתיים אשר מוגדרים על ידי צה"ל כיישובים ירוקים שאינם זכאים להיכלל בתוכנית הפיצוי המורחב. ספסופה גם נודעת בתור המקום שבו מחזיקה משפחת דרעי בית נופש גדול מידות.

המשמעות היא כי תושבי יישובים אלה, אשר ש"ס חפצה ביקרם, יקבלו פיצוי מורחב כאילו היו יישובי גדר שספגו את הנזק הגדול ביותר, כאשר ישנם יישובים אחרים במצב דומה או חמור יותר, שלא זכו להגדלת הפיצוי.

חבר הכנסת ינון אזולאי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אזולאי. "לא היתה פנייה יזומה"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בדברי ההסבר מפורט כי "קביעת האזור המיוחד בהוראת השעה נעשתה בהתאם להנחיות הרלוונטיות של גופי הביטחון, ולפי עמדת גורמי הביטחון בדבר הנסיבות החריגות שהשפיעו על פגיעה במרקם החיים ופעילות באותם יישובים בשל המצב הביטחוני, והכל בעד התקופה הקובעת.

"לבקשת ועדת הכספים של הכנסת בישיבה שנערכה ביום 15 בנובמבר 2023, ביצע משרד האוצר, בשיתוף פעולה עם הגורמים הביטחוניים הרלבנטיים, בדיקה נוספת אודות יישובים בצפון הארץ בשל הנסיבות שהתקיימו בהם בשל המצב הביטחוני, בדומה ליישובים אחרים אשר הוכנסו לאזור המיוחד.

"בבחינה האמורה, נמצא כי בהתאם לנתונים מעודכנים שמסרו הגורמים הביטחוניים המקצועיים ובהמלצתם, ביישובים אור גנוז, בר יוחאי, מירון וספסופה, בתקופה הקובעת, היתה פגיעה בחופש התנועה והפעילות האזרחית, לרבות בשל פריסת סוללות ארטילריה פעילות בקרבת היישובים וחסימת צירים מרכזיים המובילים אליהם. על כן, מוצע להוסיף את היישובים האמורים לתוספת הרביעית, כך שיינתן פיצוי מוגדל עבור הנזקים שנגרמו בהם בתקופה הקובעת בדומה ליישובים האחרים שבתוספת הרביעית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203. רויטרס
פינוי תושבי שדרות. יוארך מתווה הפיצוי למעסיקים המשלמים שכר לעובדים מפונים/רויטרס

החלטה נוספת שתעלה בוועדת הכספים קובעת הארכה של מתווה הפיצוי למעסיקים המשלמים שכר לעובדים אשר פונו מבתיהם בשל המצב הביטחוני, עד לסיום תקופת הפינוי לפי החלטת הממשלה שחלה לגבי היישוב בו מתגורר העובד או עד יום 31 בדצמבר 2023, לפי המוקדם.

לפי הוראת השעה, מעסיקים בכל הארץ ששילמו שכר לעובד שמתגורר ביישוב אשר פונה בהתאם להחלטת הממשלה, ושנעדר מהעבודה עקב המצב הביטחוני, זכאים לבחור בפיצוי לפי "מסלול שכר עבודה". מסלול זה מפצה את המעסיק על הנזק שנגרם לו בשל תשלום השכר כאמור, בפיצוי בגובה של 520 שקלים חדשים לכל יום עבודה ששילם המעסיק בעד יום היעדרות של העובד בשל המצב הביטחוני. כמו כן, עצמאי המתגורר ביישוב שפונה (גם במידה והעסק אינו ביישוב כזה) ונעדר מעבודתו בשל המצב הביטחוני, ומחזורו נפגע בשל היעדרות זו, זכאי גם הוא לפיצוי בגובה 520 שקלים חדשים ליום עבור כל יום היעדרות".

תגובת ח"כ ינון אזולאי: "הפרסום אינו נכון ומטעה את הציבור, מאחר ולא היה כל שימוש בכלי פרלמנטרי בלשכתי הנוגע בסוגיה, וכן לא היתה פנייה יזומה ממני ליו"ר ועדת הכספים בעניין, ויתרה מכך כלל לא נקבע סדר יום לוועדה בשבוע הבא אשר יגבה את טענתה של הכתבת בדבר הפרסום על הדיון בוועדת הכספים. נלחמתי ואמשיך להילחם למען מתווה פיצויים מורחב שיטיב עם כלל היישובים שנפגעו ועודם במהלך הלחימה. מתן מעטפת לעצמאים ובכלל הינו בעל חשיבות גדולה והכרחית לכלכלה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully