וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה? היכונו להעלאות מחירים בסופר

30.11.2023 / 7:00

חברת דיפלומט, המייבאת שורה של מוצרים שביניהם קלוגס, סטארקיסט, ג'ילט, פיירי ואולווייז, מודיעה כי המחירים צפויים לעלות ב-2024

סופרמרקט בישראל. ShutterStock
סופרמרקט בישראל/ShutterStock

מלחמה? כמעט 200 אלף מפונים מבתיהם? מספר המובטלים כבר נושק ל-160 אלף? לחברת דיפלומט זה ממש לא מזיז. שם צופים פני עתיד וחושבים על איך לגרוף עוד ועוד רווחים, כשרוב אזרחי ישראל סופרים שקל לשקל, ואת מה שאין להם, תורמים לחיילים ולאלה שאיבדו את בתיהם או פונו מהם.

אתמול בשבע בערב, כשעיני כולם היו צמודות למסכי הטלוויזיה, מצפים בהתרגשות לשחרורם של החטופים, פרסמה חברת דיפלומט, מיבואניות מוצרי הצריכה הגדולות בישראל, את דו"חותיה לרבעון השלישי של 2023, והודיעה, שוב, שהיא מתכוונת להעלות מחירים בקרוב.

דיפלומט היא מהיבואניות המשמעותיות בישראל, עם שורה של מותגים ומוצרים שביניהם קפה ג'ייקובס, דגני בוקר קלוגס, טונה סטארקיסט, קטשופ היינץ, אבקות הכביסה אריאל וטייד, אולווייז, סבון כלים פיירי, ג'ילט ועוד.

"חלק מהספקים מתכוונים להמשיך בהעלאות המחירים במהלך 2024", הסבירו את פשר ההתייקרות הצפויה, "ולאור הימשכות היחלשות השקל מול היורו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ לגלגל את ההתייקרויות האלה ללקוחותיה".

אוראו, ג'ילט, סטארקיסט. אסף אמברם יח"צ, shutterstock, מייקי לוי, עיבוד תמונה
חלק ממותגי החברה. הכנסות של כחצי מיליארד שקל ברבעון/עיבוד תמונה, אסף אמברם יח"צ, shutterstock, מייקי לוי

אלא ששער הדולר דווקא יורד בימים האחרונים בחדות ונמוך מזה שהיה עוד טרם פרוץ המלחמה, ולכן, עוד טרם לפני פרסום הדו"חות של דיפלומט, שאלנו מספר יבואנים גדולים, האם צפויה דווקא ירידת מחירים בזמן הקרוב. כולם, כולל דיפלומט, בחרו שלא להגיב, מאימת החשד לתיאום מחירים, וחלקן הסבירו שרוב הקניות שלהן נעשות דווקא ביורו, ששערו גבוה, והירידות בשער הדולר עדיין לא משפיעות על המחיר.

העלאת המחירים האחרונה של דיפלומט היתה בשנה שעברה, כאשר מחאות הצרכנים ושר האוצר דאז, אביגדור ליברמן, לא עזרו, והחברה ייקרה את מחירי מוצריה בשיעור של כ-25%, באמצעות ביטול הנחות לספקים. גם אז העילה היתה דומה: ספקי המותגים הרבים שהיא מייבאת לישראל, בינהם היינץ, פמפרס, סטארקיסט, אוריאו, ג'ייקובס, פנטן ומילקה, דורשים העלאת מחיר.

באוגוסט השנה, הודיעה החברה שוב על כוונתה להעלות מחירים לאחר החגים. חלקם היו אמורים לעלות בשיעור דו ספרתי, ביניהם מוצרי הכביסה של אריאל בין 13%-18%, פיירי בין 20% ל-30%, וקטשופ היינץ ב-14%. אלא שהחמאס קלקל לכולם את התכניות וההתייקרות נדחתה. דיפלומט טרחה לציין את הדחיה הזו בדו"חותיה, לצד ההסבר שאם לא תגלגל החברה את ההתייקרויות הללו ללקוחות, "תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות", לשון הדו"ח.

"נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה, והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהם בתקופת הדו"ח מחד גיסא, האתגרים בהעלאת מחירי מוצריה מאידך גיסא, בהם גם העלאות ברבעון הרביעי עקב המלחמה שפרצה בישראל, רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נעם וימן מנכ"ל דיפלומט אחזקות. קרן בן ציון, דיפלומט אחזקות, עיבוד תמונה
נעם וימן מנכ"ל דיפלומט אחזקות/עיבוד תמונה, קרן בן ציון, דיפלומט אחזקות

עיון בתוצאות הכספיות, יכול להרגיע את כל מי שהיה מודאג לגבי איתנותה הפיננסית של יבואנית הענק. לצד ההודעה על ההתייקרות הצפויה, דיווחה החברה על גידול של 14% בהכנסות, 494 מיליון שקלים בהשוואה ל-452 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושהרווח הנקי עומד על 21.5 מיליון שקלים. בסופו של הדו"ח היא עצמה מודה שהשפעות המלחמה על הפעילות שלה אינה מהותית, אלא אם יהיו התפתחויות בלתי צפויות.

ואנחנו נוסיף, שמכיוון שההוצאות על מזון עלו בחודשיים האחרונים, סביר להניח שמכירותיה של דיפלומט אפילו יגדלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully