וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: צריכים ללכת לבחירות, במקום נתניהו הייתי פורש

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 7:50

לדברי ארנון בר דוד, "יש לצערי גורמים פוליטיים שממשיכים לפלג ואת זה אפשר לעצור רק בבחירות. המשך חלוקת הכספים הקואליציוניים זה ביזיון שהעם ישפוט"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. 2 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בר דוד. "במקום ביבי לא הייתי רץ מחדש"/פלאש 90, יונתן זינדל

"צריכים ללכת לבחירות כדי שהעם יגיד את דברו על מה שקורה מאז המלחמה. צריך לקיים בחירות ואם נתניהו יחשוב שהוא צריך להתמודד פעם נוספת זה כבר עניין שלו. אני במקום ביבי לא הייתי רץ מחדש לבחירות", כך אומר למעריב בראיון לוחמני יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד.

לדבריו "חייבים לעשות 'ריסטארט' למדינה. אני שומע על כך בכל הסיורים שאני עושה. אני מתרשם מהפעילות האזרחית ומהשותפות והחברות שקיים רצון אמיתי לאחדות ולא לפילוג. יש לצערי גורמים פוליטיים שממשיכים לפלג ואת זה אפשר לעצור רק בבחירות. נבנה מדינה עם פוליטיקה חדשה שלא מפלגת".

בתשובה לשאלה על ההחלטה להמשיך בחלוקת הכספים הקואליציוניים השבוע אמר כי "זאת שערורייה. ממשיכים לשחק את הפוליטיקה של אתמול. המדינה השתנתה לחלוטין מאז המלחמה. הממשלה לא מתנהלת כמו שצריך. העם רואה את מה שקורה והפוליטיקאים ישלמו את המחיר.

"היתה אפשרות ליצור כאן שינוי אמיתי בסדרי העדיפויות, לרתום את התקציב למאמץ המלחמתי ולדחות את הכספים הקואליציוניים למועד אחר. כל שקל למאמץ המלחמתי הוא חשוב. בסוף העם ישפוט את הביזיון הזה".

בר דוד מוסיף כי "אנשים מבינים שנעשים כאן דברים שלא ייעשו. צריך לבטל משרדים מיותרים ולפנות את הכסף למאמץ מלחמתי. חייבים להראות שאנחנו משדרים שינוי בסדרי העדיפויות. בינתיים ממשיכים בפוליטיקה הקטנה וזה משגע אותי".

רה"מ בנימין נתניהו במסע"ת ערב שחרור החטופים, 22 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
נתניהו. "חייבים לעשות ריסטארט למדינה"/פלאש 90, חיים גולדברג

בר דוד דוחה את הטענות שעובדי המדינה והמגזר הציבורי לא נכנסו מתחת לאלונקה. "כל עובדי המגזר הציבורי התגייסו לנטל המלחמה ועובדים 24/7. אני מצטער שדווקא לניהול המשרדים לקח זמן להתעשת.

"הרשויות המקומיות עובדות מסביב לשעון כבר מתחילת המלחמה. כל החברות הממשלתיות עובדות בחלקן תחת אש. כל המגזר הציבורי נמצא בהחלט מתחת לאלונקה ואנחנו עושים את שלנו. כשבממשלה יעשו את שלהם ויתחילו לדבר על קיצוצים אמיתיים רק אז שיבואו לדבר אתנו".

על מתווה הפיצויים של האוצר הוסיף היו"ר: "לאחר שתחילה תקפתי את המתווה כיום הוא סביר. אבל אם המלחמה תואץ ונחזור לתקופה של השבועיים הראשונים של אוקטובר. צריך להרחיב את המתווה. למרות שהמתווה סביר, צריך להימדד ביעילות הביצוע.

"דאגנו לשפר את תנאי החל"ת ושינינו את זה גם בתקנות ובחקיקה. כיום יש גם מנגנון שמעניק פיצוי למעסיקים אם כי גם הוא לא מושלם. זה המקסימום שאפשר להוציא בתקופה המדוברת. המשק מתחיל לחזור לעצמו וגם בתקופת המלחמה המפעלים והתעשייה עבדה כולל המגזר הציבורי".

הראיון המלא יפורסם מחר בטור שוטף פלוס במעריב סופהשבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully