וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני המלחמה: תל אביב ירדה למקום השמיני בדירוג הערים היקרות בעולם

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 11:02

דו"ח אקונומיסט הבוחן 173 ערים ברחבי העולם קבע כי סינגפור וציריך הן כיום היקרות בעולם; העיר האחרונה ברשימה היתה ונשארה דמשק

דירה שכורה במגדל דיזנגוף. יותם רונן, יותם רונן
מרפסת תל אביבית. פחות אבל עוד כואב/יותם רונן, יותם רונן

תל אביב כבר לא העיר היקרה בעולם - כך קובע הדירוג השנתי של "אקונומיסט" שבוחן 173 ערים בולטות בעולם. תל אביב דורגה ראשונה לפני שנתיים ובשנה שעברה דורגה שלישית במדד.

המחקר נערך באוגוסט, כלומר הוא עדיין לא משקף את תוצאות המלחמה שבאות לידי ביטוי בשחיקה במחירי הדיור - בקנייה ובשכירות, והירידה נובעת בין היתר מהיחלשותו של השקל בשנה האחרונה.

במקום הראשון דורגו במשותף סינגפור וציריך, כאשר סינגפור נמצאת בראש הדירוג במרבית השנים בעשור האחרון. גם ציריך מדורגת באופן מסורתי במעלה הרשימה, והתחזקותו של הפרנק מול הדולר הביאה לעלייתה ברשימה, כך לפי אקונומיסט.

ניו יורק ירדה למקום השלישי לאחר שדורגה ראשונה בשנה שעברה, במשותף עם סינגפור. ז'נבה חולקת עמה את הדירוג. החמישי הונג קונג, ואחריה לוס אנג'לס ופריז. ביחד עם תל אביב מדורגת במקום השמיני קופנהגן, ובמקום העשירי סן פרנסיסקו.

הבריכה במלון מרינה ביי סנדס הוטל, סינגפור. Agoda,
סינגפור./Agoda

דירוג הערים היקרות של אקונומיסט נערך באמצעות בחינת מחיריהם של יותר מ-200 מוצרים ושירותים קבועים. בדיקת אקונומיסט מזהה את תוצאות האינפלציה ברחבי העולם, עם עלייה ממוצעת של 7.4% במחירי המוצרים והשירותים שנבדקו. מדובר בעלייה מתונה יותר לעומת שיעור של 8.1% שנרשם ב-2022, אך עדיין גבוהה משמעותית מעלייה ממוצעת של 2.9% לשנה בחמש השנים האחרונות.

הערים שחוו את הירידה הגדולה ביותר בדירוג נמצאות ברוסיה - מוסקבה וסנט פטרסבורג, שצנחו 105 ו-74 מקומות בהתאמה. העיר הזולה בעולם נותרה דמשק, וזאת על אף עלייה של 321% במחירי המוצרים והשירותים בה בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully