וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד המיחזור 'תמיר' מבטל את עליית המחיר המתוכננת בדמי הטיפול

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 12:43

בשורה ליבואנים וליצרנים החתומים על הסכם עם תאגיד המיחזור 'תמיר': העלייה המתוכננת בתעריף דמי הטיפול לשנת 2024 - מבוטלת

"את האריזה יש לזרוק לפח הכתום". צילום: תאגיד המיחזור תמיר, אתר רשמי
תאגיד המיחזור 'תמיר' מבטל את עליית המחיר המתוכננת בדמי הטיפול/אתר רשמי, צילום: תאגיד המיחזור תמיר

כתוצאה מדרישת המשרד להגנת הסביבה לפריסה רחבה של פחים כתומים ובהשפעת גורמים נוספים כמו עליית המדד, ירידת שווי חומרי הגלם ועלייה דרמטית ועקבית בעלויות פינוי הפסולת, תוכנית העבודה של תאגיד המיחזור 'תמיר' עבור 2024 שיקפה עלייה של עשרות אחוזים בדמי הטיפול, אך בעקבות המלחמה וההשלכות הכלכליות, תבוטל עליית התעריפים המתוכננת, באישור ובהמלצת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן.

במכתב שפרסם רני איידלר, מנכ"ל תאגיד תמיר, לאלפי היבואנים והיצרנים המחויבים בהסכם, נכתב כי "מתוך הבנה להשלכותיה הדרמטיות של המלחמה על המשק הישראלי, נעשה מאמץ משותף של 'תמיר' עם המשרד להגנת הסביבה להימנע מעליית תעריפים בעת הזו. דמי הטיפול בשנת 2024 יהיו זהים לדמי הטיפול של שנת 2023".

רני איידלר, מנכ"ל תמיר תאגיד המיחזור. ראובן קסטרו
רני איידלר, מנכ"ל תאגיד תמיר: "עליית המחירים בוטלה כדי להקל על יצרנים ויבואנים/ראובן קסטרו

בהנחיית השרה סילמן, הוכנה תכנית חליפית אשר תמנע את עליית המחירים וכללה באופן תקדימי וחד פעמי מספר הקלות משמעותיות אשר משפיעות באופן ישיר על דמי הטיפול.

ה'חוק להסדרת טיפול באריזות' נחקק בשנת 2011 מתוך מטרה לצמצם את כמות הפסולת הנוצרת מאריזות, למנוע את הטמנתה וכך להפחית את הפגיעה שלהן בסביבה. על פי החוק, היצרנים והיבואנים לוקחים אחריות על האריזות שהם מכניסים לשוק באמצעות התקשרות מול גוף שהוכר ע"י המשרד להגנת הסביבה - תאגיד מחזור האריזות 'תמיר'.

איידלר: "בשעה זו בה המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים כלכליים, עשינו מאמץ והצלחנו לדחות את עליית התעריפים שתוכננה בכדי להקל על היצרנים והיבואנים החתומים עם 'תמיר'. אני מודה למשרד להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה וההבנה שהביאה לביטול עליית התעריפים בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully