וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל של הכנסות: רפאל מציגה תוצאות שיא

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 20:53

עוד לפני השפעת המלחמה שתביא להזמנת ענק לחידוש מלאי מיירטי כיפת ברזל וקלע דוד, רפאל עקפה את תע"א ואלביט בגידול בהזמנות

טמיר. פס הייצור של הטמיר, מיירט כיפת ברזל. רפאל. רפאל,
פס הייצור של הטמיר, מיירטי מערכת כיפת ברזל/רפאל

עוד לפני ההכרה בהזמנות הענק הצפויות ממשרד הביטחון לחידוש מלאי מיירטי כיפת ברזל וקלע דוד בעקבות מלחמת חרבות ברזל, מציגה יצרנית שתי המערכות, חברת רפאל, תוצאות שיא בדוח הרבעון השלישי שלה.

גם התעשייה האווירית ואלביט שפירסמו את הדו"חות שלהן לפניה הציגו תוצאות כספיות טובות, אבל הגידול בתוצאות של רפאל, הקטנה מבין שלוש התעשיות הביטחוניות, משמעותי יותר.

כך למשל קיבלה רפאל שמדווחת בשקלים הזמנות חדשות בתשעת החודשים הראשונים של השנה בסך 15.35 מיליארד שקל, זינוק של 48%, מה שהעמיד את צבר ההזמנות שלה על כ-43.6 מיליארד שקל (11.7 מיליארד דולר). צבר ההזמנות של התעשייה האווירית ורפאל השתווה אחרי הרבעון האחרון ל-16.6 מיליארד דולר, אבל רפאל מעסיקה כ-8,000 איש - מחצית משתיהן.

רפאל רשמה ברבעון האחרון מכירות בסך 9.45 מיליארד שקל, גידול של 22%, והרווח הנקי שלה מתחילת השנה עומד על 119 מיליון שקל. מדובר אמנם בשיפור לעומת הפסד של 40 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אבל בנתון נמוך יחסית למתחרות. ברפאל מציינים כי הרווח הנקי נשחק זמנית בשל תמהיל הפרויקטים והוצאות מימון וצפוי להתאזן בחישוב הכללי בסיכומה של שנת 2023.

יובל שטייניץ רפא"ל. רפאל,
שטייניץ. "הביקוש בעולם בעלייה רצופה. גאים בתרומתן של המערכות שלנו ללחימה"/רפאל

מאז תחילת מלחמת חרבות הברזל גויסו כ-1,700 מעובדי החברה לשירות מילואים, כ-250 עובדים פונו מביתם בקו העימות ונהלי העובדה הותאמו על מנת לשמור על רציפות תפקודית. רפאל האיצה משמעותית פעילויות לאספקת מערכות רלבנטיות למאמץ המלחמתי ועברה לפעול במתכונת של 24 שעות, 7 ימים בשבוע.

הממשל האמריקאי כבר הודיע כי יעניק לישראל סיוע מיוחד בסך 14.3 מיליארד דולר, שלפי פרסומים בארה"ב יכלול 3 מיליארד דולר לייצור 14 אלף טילי טמיר, מיירטי כיפת ברזל ו-100 משגרים, ומיליארד דולר לייצור מיירטי קלע דוד. כמחצית מהיקף הייצור אמנם תבוצע בארה"ב בידי ריית'און, אבל אם יושלם אישור הסיוע ברבעון האחרון יזכה צבר ההזמנות של רפאל לזינוק גדול נוסף.

מנכ"ל רפאל, אלוף (מיל') יואב הר-אבן, מסר כי "לצד הפעילות האינטנסיבית לתמיכה בצה"ל ובמערכת הביטחון במלחמת חרבות הברזל, רפאל מסכמת רבעון מצוין נוסף ואנו מתקרבים לסיומה של שנת שיא בכל תחומי הפעילות ועם צבר הזמנות ועם צבר הזמנות המבטיח את יציבות החברה בשנים הקרובות. ההשקעה של רפאל בהיקף של כ-5 מיליארד שקל בשנה בעולמות המחקר והפיתוח מאפשרת לה לממש את ייעודה ולהיות נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל עם הישגים טכנולוגיים ומבצעיים".

יו"ר רפאל, הח"כ לשעבר יובל שטייניץ, מסר כי "ביקוש למערכות רפאל בארץ ובעולם נמצא בעקביות בעלייה רצופה. אנו גאים בתרומתן של המערכות שלנו ללחימה - מכיפת ברזל וקלע דוד המגנות על העורף הישראלי לצד מערכת מעיל רוח המגנה על לוחמי צה"ל בטנקים ובכלי הרק"מ בתמרון הקרקעי, אמצעי המודיעין ושלל החימושים המדויקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully