וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם של נרצחת מנובה נדרשה לשלם 47% מס מהפנסיה שבתה צברה

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 16:51

ליבי כהן מגורי נרצחה בשבת השחורה, אימה ניסתה למשוך 20 אלף שקל שצברה בפנסיה ונדרשה לשלם 47% מס: "כל טופס מביא אותי לבכי"

ציוד אישי ליד מכוניות שנטשו מבלי המסיבה בקיבוץ רעים , גבול רצועת עזה, 10 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ציוד אישי ליד מכוניות שנטשו מבלי המסיבה בקיבוץ רעים , גבול רצועת עזה, 10 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

בסוף השבוע שעבר פרסמה שלי משל, אמא של ליבי כהן מגורי ז"ל, שנרצחה במסיבה ברעים, פוסט זועם בפייסבוק: "תקשיבו טוב טוב למה שקורה במס הכנסה. לליבי שלי שנרצחה ב-7.10, ילדה בת 22, שכל מה שצברה בחייה זו קרן פנסיה משנת קבע בצבא. פנינו למשיכת כספי הפנסיה, ולא תאמינו. מס הכנסה מבקש לנכות 47% מהסכום! המטורפים מבקשים לגבות חצי מהכסף למס הכנסה.

"ביקשתי מרואה חשבון לפנות למס הכנסה לקבלת פטור ממס ואי אפשר להבין מילה מהתשובה. מטרטרים אותי למלא טופס שאין לו שום סעיף שמתאים למקרה, אין למי לפנות למייל או בטלפון, פשוט טירוף וגועל מעורבים. ואני מודיעה לכם במס הכנסה - אל תנסו להתעסק עם אמא כל כך כאובה וכועסת. אתם דוחים".

הדי היריות נשמעו היטב בשיחת הטלפון האחרונה של ליבי עם אמא שלה, ובעלה ד"ר יריב יוגב. "אמא, אמא, ירו בי. אמא אני הולכת למות. יריב אני אוהבת אותך". ליבי שהשתחררה משירות קבע בצבא, תכננה את הטיול הגדול שלה לחו"ל, ויצאה לבלות במסיבה שממנה לא חזרה.

"היו לה 20 אלף שקל בסך הכל", אומרת שלי. "פניתי להראל. הייתי צריכה לעבור בירוקרטיה של מילוי טפסים, טלפונים, ביקשו ייפוי כוח שלא היה לי, ואז הודיעו לי שם שאין בעיה למשוך את הכסף, אבל אנחנו צריכים לשלם 47% למס הכנסה. כשאמרתי שזה לא יקרה ופניתי לרואה החשבון שלי, שהוא הסביר שאני צריכה למלא בקשה לפטור והוא לא ממש יכול לעזור לי, כי ליבי נמצאת אצל פקיד שומה אחר ולכן אני צריכה לפנות דרך המערכת המקוונת של רשות המסים.

"יש לי תואר ראשון ושני, וכשנכנסתי ללינק שהוא שלח לי וניסיתי למצוא איפה אני צריכה להגיש את הבקשה, לא היו שדות פתוחים תחת כותרת מתאימה. מסתבר שכדי להתמודד עם מס הכנסה, צריך להיות יותר מאינטליגנט. אנחנו אנשים עם חוזקות, מה עושים אנשים שאין להם את היכולת להתמודד עם זה?

"התהליך הזה מתיש אותי נפשית. כל טופס שאני ממלאת אני פורצת בבכי, אפשר לחשוב באיזה סכום מדובר, מה גם שאת הכסף הזה נחלק בין האחים של ליבי. תנו לנו פטור גורף ותעזבו אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ליבי כהן מגורי נרצחת מפסטיבל נובה. תיעוד ברשתות חברתיות, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ליבי כהן מגורי ז"ל. בת 22 בלבד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות

לאחר פניית "וואלה" לרשות המסים, והתערבות אישית של אחד העובדים שם שסייע לה למצוא ולמלא את הטפסים, נראה שהעניין נפתר, אבל את עוגמת הנפש שנגרמה לשלי ולקרובי נרצחים אחרים, אי אפשר למחוק. ראוי היה שברשות המסים יגלו רגישות לאנשים שעברו שכול, מכל סוג, ולא רק אחרי פנייה של התקשורת.

יום לאחר הפרסום המקורי כתבה האם כי הנושא נפתר והודתה לרשות המסים על הטיפול. לדבריה, "אתמול פרסמתי את התסכול שלי מול מס הכנסה בנוגע לקבלת פטור ממס על משיכת כספי קרן הפנסיה של ביתי ליבי שנרצחה. הרגשתי תסכול עצום אבל.... תוך חצי שעה פנו אליי ממס מס הכנסה גוש דן, יובל פליסקין, סגן מנהל הלשכה. בחור רגיש ונעים, קשוב, שעשה כל שביכולתו לעזור. היום ניתן האישור. יובל המון תודה על הרגישות והעזרה, עזרת לי מאוד ונתת תחושה שבאמת אכפת לך".

מרשות המסים נמסר בתגובה: "כשפנה אלינו רואה החשבון, הוא הונחה לגבי הכללים והפעולות הנדרשות לשחרור הכספים מקופת הגמל. מאחר שהתיק של המנוחה מתנהל אצל פקיד שומה אחר מזה של אמה, הופנה רואה החשבון למשרד הרלוונטי. מיד לאחר שהובא לידיעתנו הפרסום של האם, פנה אליה נציג המשרד וסייע לה בהסדרת האישורים לשחרור הכספים. אנו משתתפים בצערה של האם והמשפחה על אבדן הבת.

"בשולי הדברים נציין, כי החיוב במס המרבי של 47%, רלוונטי רק בשחרור כספי גמל ללא תיאום מס ומימוש זכויות, ולא היה רלוונטי במקרה זה. מעובדי הרשות מונחים לפעול ברגישות ולסייע בכל פניה של משפחות הנרצחים והחטופים במימוש זכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully