וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה המטופשת בנוגע למשפט נתניהו מספקת לו חבל הצלה

4.12.2023 / 16:20

ההתעקשות לקיים את הדיונים תוך כדי לחימה משרתת את הנרטיב המתקרבן שלו; תנו לנתניהו לנצח במלחמה ולהיסטוריה להביא אותו לדין

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רצועת עזה. 26 בנובמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ברצועת עזה. הזעם שנצבר באסון הגדול עוד לא התפרץ/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מיום הטבח הנוראי ב-7 באוקטובר, מחפש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חבל הצלה שבעזרתו יוכל להיחלץ מהתהום אליה דחף אותו יחיא סינוואר. היום הוגש לו החבל הזה: חידוש המשפט בתיקי האלפים.

ההתעקשות לקיים את הדיונים בתיקי נתניהו, כרגע, תוך כדי לחימה, משחקת לידי הנרטיב הישן והטוב, שמשרת אותו נאמנה כבר 15 שנים - רודפים אותי, עושים לי עוול, מתעסקים בזוטות במקום להתעסק בדברים החשובים באמת, מפריעים לי לנהל את המדינה. זה בדיוק הנרטיב אליו כיוון כשבחר שלא לבקש את דחיית הדיון. הרי לו היה עושה זאת, סביר להניח שהשופטים היו קובעים תאריך חליפי לעוד כמה חודשים טובים.

אבל נתניהו מבין היטב את מה שאלה שרוצים לבוא אתו חשבון בשם הצדק ולסלק אותו מהמגרש הפוליטי, לא מצליחים להפנים. קיום הדיונים תחת אש ייצור חומר תעמולה יקר מפז, שצוות התקשורת של רוה"מ ידע לנצל עד הטיפה האחרונה.

מדהים שכל כך הרבה קונספציות נשברו בחודשיים האחרונים, אבל ההרגלים הישנים של שני הצדדים, נשארו מקובעים כאילו יצקו אותם בבטון.

הנהלת בתי המשפט לא היתה צריכה לחכות שנתניהו יבקש דחייה, אלא להודיע שמשפטו נדחה כל עוד המלחמה נמשכת. יש בזה היגיון: אף אמא לחייל שנמצא בעזה או בן למשפחת חטופים, לא רוצה שראש הממשלה שלו יהיה עסוק במה קורה עכשיו בבית המשפט, במקום להיות מרוכז בניהול המלחמה. גם ככה נתניהו נראה מותש. לא צריך עכשיו להוסיף לו עוד דאגות.

משפט נתניהו | רה"מ עושה את דרכו במסדורונות בית המשפט המחוזי בירושלים לקראת פתיחת משפטו 5 באפריל 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
משפט נתניהו, 2021. ההחלטה מייצרת עבורו חומר תעמולה יקר מפז/מערכת וואלה!, אתר רשמי

רודפי הצדק טוענים שדחיית המשפט עד לסיום מלחמה יגרום לו להאריך אותה עד אין קץ, כי המוטיבציה להימלט מאימת הדין תהיה חשובה לו יותר מדם חיילינו. קשה לי להאמין שראש הממשלה יוכל לנהל מלחמה בלתי נגמרת, עם אבידות גדולות, מכיוון שעד היום הוא העדיף להימנע מעימותים בכל מחיר, ולא "להיכנס בראבק", כמו אריאל שרון למשל.

אולי תיקי האלפים יוקפאו לתקופת מה, אבל נתניהו לא יוכל לחמוק מהמשפט הציבורי שמחכה לו בסוף המלחמה, והוא גדול מהם פי כמה ומבוסס משפטית יותר מרוב מרובם. וכשיעמוד על דוכן הנאשמים הפומבי מול העם, עם 1,400 נרצחים ו- 139 חטופים שישמשו עדי תביעה נגדו, ומסביבם מעגלים רחבים של קרובים וחברים שסובלים מטראומת השבת ההיא, יהיה קשה לו להפריך את העובדות, גם אם ינסה בכל כוחו לגלגל את האשמה לצבא ולכוחות הביטחון והביון.

אנשים מתים וחטופים הם לא שמפניות וגם לא חליפות יקרות או תכשיטים. הזעם שנצבר באסון הגדול שנפל עלינו, עוד לא התפרץ החוצה, בגלל הלחימה והחטופים שנמצאים עדיין בשבי החמאס. וזה יקרה, במוקדם או במאוחר. תנו לנתניהו לנצח במלחמה, ולהיסטוריה להביא אותו לדין ולגזור עליו את העונש הראוי לו. והוא יהיה כבד יותר מזה שהרכב שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים יכולים לתת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully